Messukeskus

Tekoäly ja data puhututtavat Markkinoinnin viikolla

Jaa

Teknologian jatkuva kehittyminen muuttaa markkinoinnin ja viestinnän toimintatapoja nopeasti. Esimerkiksi tekoäly ja koneoppiminen ovat jo arkipäivää useissa yrityksissä muun muassa chat-robottien muodossa, ja uusia tekoälyn käyttösovelluksia kehitellään koko ajan. Teknologian kehityksen ohella kasvava datan määrä ja datan merkitys nousevat esille alan puheenaiheissa. Näistä ja muista markkinointiviestinnän ajankohtaisista ilmiöistä keskustellaan Markkinoinnin viikolla 4.–5.9. Messukeskuksessa Helsingissä.

Markkinoinnin viikko järjestetään Messukeskuksessa Helsingissä 4.-5.9. Kuva: Messukeskus
Markkinoinnin viikko järjestetään Messukeskuksessa Helsingissä 4.-5.9. Kuva: Messukeskus

Meltwaterin yksikönvetäjän Juri Volaman mukaan ulkoinen tieto ja tekoäly ovat organisaatiolle iso mahdollisuus. Hän esittelee käytännön esimerkkejä ja kertoo, miten organisaation ulkopuolella olevaa avointa dataa voi hyödyntää kaikkein tehokkaimmin. Koneoppimisesta puhuvat Dagmarin digistrategisti Heini Nuutinen ja sisältökokemuksen johtaja Sami Aittovaara. He kertovat, miten koneoppimista voidaan hyödyntää erityisesti asiakaskokemuksen parantamisessa. Koodiviidakon myyntipäällikkö Simo Ikonen puolestaan antaa vinkkejä tekoälyn hyödyntämiseen viestinnässä. 

Markkinoinnin kiihtyvä muutosvauhti edellyttää organisaatioilta kykyä oppia jatkuvasti. Sanoma Media Finlandin johtajan Paula Hernetkoski ja datakehityspäällikkö Jyrki Kostiainen esittelevät datayhteistyöhön perustuvaa liiketoiminnan mallia, jossa mainostajan dataa rikastetaan median datalla. Maliin taustalla on merkityksellisen tiedon tunnistaminen eri tietolähteistä.

Merkityksellisen tiedon ja datan avulla pyritään usein parempaan asiakasymmärrykseen, mutta miten datasta saadaan suodatettua tätä ymmärrystä? Fonectan liiketoimintajohtaja Vesa-Pekka Kirsi kuvailee case-esityksessään erilaisia tapoja tähän. Hänen mukaansa yritys voi datan avulla kasvattaa asiakasymmärryksen lisäksi myös bisnestään.

TEKOÄLYYN LIITTYVÄT PUHEENVUOROT:

Kuka pelkää tekoälyä?
Managing Director, Client Success Juri Volama, Meltwater
Tulevaisuuden asiakas -lava ke 5.9. klo 13

AI:n rooli asiakaskokemuksen parantamisessa
Digital Strategist Heini Nuutinen ja Director of Content Experience Sami Aittovaara, Dagmar
Dagmar (osasto 6) ti 4.9. klo 10.30 ja 14 sekä ke 5.9. klo 10.30 ja 14.30

Viestintä 2.0: Miten Miten tekoäly voi auttaa sinua?
Myyntipäällikkö Simo Ikonen, Koodiviidakko
Koodiviidakko (osasto 20) ti 4.9. klo 10.45 ja ke 5.9. klo 13.15

MTL Keynote: Luottamuksen rakenteet – miten tekoäly auttaa meitä kansalaisina, yrityksinä ja yhteiskuntana?
Toimitusjohtaja Taneli Tikka, Vake
Tulevaisuuden asiakas -lava ti 4.9. klo 14

MTL Keynote: Tekoälyn avulla supervoimia brändin rakennukseen – Case DNA
CDO Kati Sulin, DNA
Tulevaisuuden asiakas -lava ke 5.9. klo 11

Tekoäly videotuotannossa - mitä tapahtuu, kun videoita voi tehdä päivittäin?
CEO Joel Hypén, AdLaunch
Tunne ja tieto -lava ke 5.9. klo 12.30

Robotiikka ja keinoäly markkinoinnin draivereina
Markkinointijohtaja Tiina Karppinen, Grano Oy
Suomi nousuun -lava ke 5.9. klo 11

DATAOHJATTUUN MARKKINOINTIIN LIITTYVÄT PUHEENVUOROT:

Datayhteistyöllä menestykseen
Director, Insight and Agencies Paula Hernetkoski ja Data Development Manager Jyrki Kostilainen,
Sanoma Media Finland
Suomi nousuun ­-lava ti 4.9. klo 12.30

Datasta asiakasymmärrykseen - Case Fonecta
Liiketoimintajohtaja Vesa-Pekka Kirsi, Fonecta Oy
Tulevaisuuden asiakas -lava ti 4.9. klo 13.30

Dataohjautuva liiketoiminta käytännössä
Toimialajohtaja Kati Riikonen, Google Finland
Suomi nousuun -lava ti 4.9. klo 11

Customer Data Platform - mitä hyötyä siitä on markkinoijalle ja loppuasiakkaalle?Senior Key Account Manager Janne Lehtonen, APSIS
APSIS (osasto 3) ti 4.9. klo 13.30

Verkkokauppa & data = Match made in heaven
Key Account Manager Max Söderlund, APSIS
APSIS (osasto 3) ti 4.9. klo 14.10

Markkinoinnin viikon koko ohjelma on nähtävissä tapahtuman nettisivuilla www.markkinoinninviikko.fi.

Markkinoinnin viikon kanssa samaan aikaan järjestetään myös promootiotuotteisiin ja -palveluihin keskittyvä PromoExpo sekä yrittäjien ja yritystoimintaa harkitsevien Yritys-messut. 

Lisätietoja:

Messukeskus, tiedottaja Antti Karjunen, p. 050 574 3444, etunimi.sukunimi@messukeskus.com

#markkinoinninviikko2018, #yritys2018, #promoexpo2018

Facebook.com/markkinoinninviikko, Twitter: @MVV_Finland   

Median edustajat voivat akkreditoitua tapahtumaan ennakkoon osoitteessa www.messukeskus.com/uutishuone.

Kuvia edellisistä tapahtumista vapaasti toimitusten käyttöön Messukeskuksen mediapankista http://mediabank.messukeskus.com.

Avainsanat

Kuvat

Markkinoinnin viikko järjestetään Messukeskuksessa Helsingissä 4.-5.9. Kuva: Messukeskus
Markkinoinnin viikko järjestetään Messukeskuksessa Helsingissä 4.-5.9. Kuva: Messukeskus
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Messukeskus edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messukeskuksessa järjestetään vuosittain noin sata messutapahtumaa sekä 2000 kokousta ja kongressia, joihin osallistuu yli miljoona vierasta. Messukeskuksen omistajayritys Suomen Messut Osuuskunta täyttää 100 vuotta vuonna 2019. | Messukeskus – sata vuotta tapahtumien keskipisteessä 

Messukeskus Helsinki, Expo and Convention Centre, promotes Finnish welfare by enabling effective face to face encounters at exhibitions, meetings, conferences and other events. Annually, a hundred exhibitions and 2000 meetings and congresses are held at MessukeskusOver one million visitors take part in the events. The Finnish Fair Corporation, the company that owns Messukeskus Helsinki, celebrates its 100th anniversary in 2019. | Messukeskus – A century in the centre of events 

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Habitaren 2019 Kansainvälinen Ystävä Alberto Alessi: Suomalainen ja italialainen muotoilu ovat toistensa vastakohtia, ja siksi sopivat niin hyvin yhteen17.4.2019 14:00:00 EESTTiedote

Tunnetun italialaisen designtalo Alessin pääjohtaja Alberto Alessi on Habitaren Kansainvälinen Ystävä 2019. Suomalaisen muotoilun kanssa pitkään toiminut Alessi valitsee Habitaren kiinnostavimmat sisällöt ja pitää keynote-puheenvuoronsa keskiviikkona 11.9.2019. Habitare on avoinna Messukeskuksessa Helsingissä 11.–15.9.2019. Italiassa 1921 perustettu Alessin muotoilutalo on yksi maailman tunnetuimpia yrityksiä muotoilun kentällä. Alessin yli tuhannen tuotteen valikoimaan kuuluu paljon kodin esineitä, kuten astioita ja keittiötarvikkeita, ja monet ovat saavuttaneet ikonisen maineen nykymuotoilussa. Tuotteiden suunnitteluun on vuosien saatossa osallistunut yli kolmesataa muotoilijaa – joukossa myös monia suomalaisia. ”Arvioimme Alessin tuotteiden menestystä neljällä muuttujalla, joita ovat tuotteen funktio, aistinvarainen kuvitteellinen muisti, viestintä ja kieli, sekä hinta. Korkein mahdollinen pistemäärä on 20 pistettä, ja korkein Alessin tuotteen saama pistemäärä on 18 pistettä. Se on

Vuoden Huiput -näyttely Habitareen12.4.2019 10:00:00 EESTTiedote

Parasta suomalaista luovaa suunnittelua esittelevän Vuoden Huiput -kilpailun voittajien näyttely nähdään jälleen ensi syksynä Habitaressa Messukeskuksessa 11.–15.9.2019. Suomen merkittävimmän luovan suunnittelun kilpailun voittajat julkistettiin eilen. Grafian järjestämä Vuoden Huiput on parasta suomalaista mainontaa ja muotoilua palkitseva, vuodesta 1980 järjestetty kilpailu. Viime vuoden luovan suunnittelun parhaimmisto palkittiin eilen Vuoden Huiput 2018 -gaalassa. Voittajatyöt esitellään jälleen omana näyttelynään Habitaressa syyskuussa. Habitaren Vuoden Huiput 2018 -näyttelyssä nähdään noin 61 työtä, 15 eri sarjan parhaat. Kilpailun kaikkien sarjojen pääpalkinnon, Grand Prixin, sai TBWA:n Helsingin Sanomille suunnittelema Land of Free Press. Kampanjan luovasta suunnittelusta TBWA\Helsingillä vastasivat mm. Sami Kelahaara, Jyrki Poutanen ja Erno Reinikainen. ”Älykäs ajatus, nopea ja erinomaisesti ajoitettu toteutus, usko minimalismin ja kiteytetyn sanoman voimaan sekä halu vaikutta

Matkamessut yhteistyöhön Maata pitkin -matkamessujen kanssa8.4.2019 13:00:00 EESTTiedote

Pohjois-Euroopan suurin matkailualan tapahtuma Matkamessut aloittaa yhteistyön Maata pitkin -matkamessujen kanssa. Ensimmäinen yhteinen hanke on 5.5. Maata pitkin -matkamessut. Taustalla on Matkamessujen tahto tarjota tietoa ja inspiraatiota kaikille matkailijoille, sekä tavoittaa uusia kohderyhmiä. Matkamessut ovat toimillaan edistäneet vastuullista ja kestävää matkailua jo pitkään, ja esimerkiksi SMALin luoma kestävän matkailun Helsinki Declaration allekirjoitettiin ensimmäistä kertaa Matkamessuilla yli 10 vuotta sitten. Muuttuvassa maailmassa toimia on kuitenkin lisättävä, ja Matkamessut haluavat tarjota tietoa myös vaihtoehtoisista matkustusmuodoista kiinnostuneille matkailijoille. Yhtenä toimenpiteenä on yhteistyö Maata pitkin -matkamessujen kanssa. Toukokuussa Helsingissä järjestettävään tilaisuuteen kokoontuu maata pitkin matkustamiseen liittyviä toimijoita jakamaan tietoa ja inspiraatiota esimerkiksi juna- ja pyörämatkailusta. Yhteistyön myötä Matkamessut tuo tilaisuuteen muun

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme