Business Insight Group

Tekoäly kaupungissa: 5G:n mullistus, älyliikenne, tulevaisuuden turvallinen kaupunki ja älykoti - Suomen suurin kehittyvien kaupunkien tapahtuma kerää yhteen alan päättäjät Helsinkiin

31.10-1.11.2017 Helsingin Korjaamolla järjestetään Suomen suurin älykästä kaupunkikehitystä käsittelevä tapahtuma Smart City 2017. Tapahtuma tuo yhteen 400 sekä julkisen että yksityisen sektorin päättäjää. Kaksipäiväisessä tapahtumassa kuullaan lähes 40 puhujaa, joista neljäsosa on kansainvälisiä alan huippuosaajia.

Ovatko kaupunkimme tulevaisuudessa turvallisempia? Miten tekoälyä voidaan hyödyntää kaupungeissa ja yhteiskunnassa? Miksi uusien teknologioiden käyttö on välttämätöntä tulevaisuuden kaupunkisuunnittelussa? Miten 5G tulee mullistamaan yksityisten henkilöiden ja organisaatioiden toiminnan? Kuinka tehostaa liikkuvuutta samaan aikaan, kun vähennetään ruuhkia ja saasteita? Euroopassa mm. liikenteen tehostaminen maksaa lähes 100 miljardia euroa. Haasteemme ovat yhteisiä maailmanlaajuisesti. Suomessa osaamisemme on huipputasoa. Esimerkit toimivista yhteistyömalleista tulevaisuuden kaupunkisuunnittelussa ja sen osatekijöiden innovoinnissa eri toimijoiden kesken ovat kilpailuetumme kansainvälisellä tasolla.

Loppuunmyydyssä Smart City 2017 -tapahtumassa pureudutaan tulevaisuuden liiketoimintamahdollisuuksiin mm. älyliikenteen, rakennetun ympäristön, tekoälyn ja big datan alueilla. Pohjoismaat ovat IoT-kehityksen kärjessä. Smart City 2017 -tapahtuma keskittyy asioiden internetin tuomiin liiketoimintahyötyihin käytännön esimerkein. Se, mitä eilen pidettiin scifinä on huomenna arkeamme.

Smart City 2017 tuo Suomeen ensimmäistä kertaa TED-puhuja ja Big Data guru Susan Etlingerin, jonka yksittäinen puhe aiheesta on kerännyt yli 1,2 milj. kuulijaa ( linkki ). Muita mielenkiintoisia puhujia ovat mm. maailmanlaajuisen AECOM insinööritoimiston luova johtaja Erik Behrens sekä Eindhovenin varapormestari ja innovaatiojohtaja Mary-Ann Schreurs. Suomalaista osaamista edustavat mm. Helsingin pormestari Jan Vapaavuori, VTT:n tutkimusprofessori Miimu Airaksinen, Postin pakettipalvelujen johtaja Toni Laaksonen sekä Nokian tutkimusjohtaja Lauri Oksanen. Kahden päivän aikana lavalla kuullaan NCC:n maa-ainesten kiertotalouden mullistava Suomen lanseeraus, Fortumin uusi älykoti-konsepti SmartLiving sekä paljon muita käytännön toteutuksia.

Tapahtuman verkkosivut: www.smartcitynordic.com

Lisätiedot,
akkreditointi ja haastattelupyynnöt:
Eemeli Wang
eemeli.wang@bignordic.com

Heikkiläntie 4

Business Insight Group järjestää Smart City 2017 -tapahtuman Korjaamolla 31.10-1.11.2017 osoitteessa Töölönkatu 51, 00250 Helsinki. Tapahtuma järjestetään toista kertaa ja se on suunnattu erityisesti yksityisen ja julkisen sektorin ylimmälle johdolle.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Business Insight Group