Tekstiilin ja muodin palkinto tuo esiin uudistuvan tekstiili- ja muotialan mahdollisuuksia ja menestyjiä

Uusi tunnustuspalkinto jaetaan ensimmäisen kerran Tekstiilin ja muodin päivässä 28.11.2018. Palkinnon arvo on 10 000 euroa.

Suomen Tekstiili & Muoti ry palkitsee alalla ansioituneen toimijan Tekstiilin ja muodin palkinnolla. Palkinnon ensimmäinen saaja julkistetaan 28.11. alan vuoden päätapahtumassa, Tekstiilin ja muodin päivässä Musiikkitalolla.

”Tekstiilin ja muodin palkinnolla haluamme tuoda esiin alan mahdollisuuksia ja menestystarinoita. Tällä alalla on hienoa kasvupotentiaalia sekä innovaatioita ja uusia toimintamalleja, jotka vastaavat alan tulevaisuuden tarpeisiin ja haasteisiin”, kertoo Suomen Tekstiili & Muoti ry:n toimitusjohtaja Anna-Kaisa Auvinen.

Palkinnon saajaksi voi ehdottaa suomalaista yritystä tai toimijaa, joka on esimerkiksi luonut menestyksekkäästi kasvua omalla liikeideallaan, tarjoaa vastauksia ajankohtaisiin haasteisiin tai toimii alan näkyvänä lähettiläänä.

Palkinnon saajaa voi ehdottaa kuka tahansa. Ehdotuksista koostetaan 3-5 ehdokkaan kärkijoukko, joiden joukosta tuomaristo valitsee voittajan. Tuomaristo koostuu yhteiskunnan, median, talouselämän ja alan koulutuksen toimijoista sekä liiton edustuksesta.

Ehdotuksen palkinnon saajaksi voi tehdä täällä. Ehdotukset on tehtävä 25.10.2018 mennessä.

* * *

Tekstiilin ja muodin palkinto myönnetään alalla ansioituneelle suomalaiselle yritykselle tai toimijalle. Sen myöntämisessä tarkastellaan muun muassa:

• liike- ja tuoteideoiden omaperäisyyttä
  • toiminnan tai tuotteiden kehitystyötä
  • kasvua ja kehitystä
  • kykyä tarjota vastauksia ajankohtaisiin haasteisiin
  • kykyä hakea vastuullisia ratkaisuja ja toimintatapoja
  • viestintää ja markkinointia
  • vaikuttavuutta ja yhteiskunnallista merkitystä
  • kykyä uusiutua
  • kansainvälistymistä
  • toimintaa alan lähettiläänä (myönteinen viesti ja positiivinen näkyvyys)

Tekstiilin ja muodin päivän ohjelmassa 28.11.2018 on puheenvuoroja kansainvälisiltä vierailta ja suomalaisilta vaikuttajilta sekä alan toimijoille suunnattuja teemallisia ja käytännönläheisiä sessioita. Palkinnon saaja julkistetaan tapahtuman iltatilaisuudessa.

Lue lisää Tekstiilin ja muodin päivästä

Media-akkreditoinnit Tekstiilin ja muodin päivään: ota yhteyttä viestintäpäällikkö Mari Kamajaan.

Suomen Tekstiili & Muoti ry on tekstiili-, vaate- ja muotialan yritysten järjestö. Huolehdimme siitä, että yrityksillä on kannustava toimintaympäristö ja mahdollisuuksia kasvaa, kansainvälistyä ja menestyä. Olemme alan vahva vaikuttaja ja työmarkkinajärjestö. Jäsenyritystemme tuotteita ovat mm. vaatteet, kodintekstiilit, sairaalatekstiilit, tekniset tekstiilit sekä kuitukankaat ja teollisuustekstiilit.

Tekstiilin ja muodin päivässä 28.11.2018 keskitytään alan tulevaisuuden ratkaisuihin ja julkistetaan uusi Fablehti.fi21.11.2018 12:58Tiedote

Millaisia tulevaisuuden tekstiilimateriaaleja Suomessa kehitetään? Miten suomalainen tekstiili- ja muotiala menestyy kansainvälisessä kilpailussa ja muuttuvassa verkkokaupassa? Entä kuinka kiertotaloudesta tehdään uutta bisnestä? Muun muassa näihin kysymyksiin saat vastauksen Tekstiilin ja muodin päivässä. Samoin kuulet, kenelle myönnetään uusi Tekstiilin ja muodin palkinto.