Tero Peltomäki nimitetty Cimcorpin toimitusjohtajaksi

Pitkän linjan cimcorpilainen aloittaa toimitusjohtajana helmikuussa. Tehtävää ansiokkaasti kuusi vuotta hoitanut Masatoshi Wakabayashi jatkaa työtään Peltomäen pääneuvonantajana sekä Cimcorpin hallituksen jäsenenä.
Vuonna 1983 Cimcorpissa aloittanut Tero Peltomäki on nimitetty toimitusjohtajaksi helmikuusta alkaen.

Cimcorp-konsernin hallitus on nimittänyt Tero Peltomäen Cimcorpin toimitusjohtajaksi 1.2.2021 alkaen. Peltomäki on työskennellyt yrityksessä vuodesta 1983 monilla vastuualueilla mm. suunnittelijana, myyntipäällikkönä ja kehitysjohtajana.

"Terolla on perusteellinen ja laaja-alainen kokemus Cimcorpista ja hän on erittäin arvostettu ja tunnettu ammattilainen asiakkaidemme, sidosryhmiemme ja ennen kaikkea cimcorpilaisten keskuudessa maailmanlaajuisesti", vahvistaa Cimcorpin nykyinen toimitusjohtaja Masatoshi Wakabayashi.

Wakabayashi on toiminut yrityksen toimitusjohtajana vuodesta 2015, Murata Machinery, Ltd:n (Muratec) ostettua Cimcorp Groupin 30. lokakuuta 2014. Tuona aikana yritys on kasvanut merkittävästi sekä liikevaihdoltaan ja -voitoltaan että myös henkilökunnan koon ja tytäryhtiöiden osalta.

Cimcorpilla ja Muratecilla on hyvät mahdollisuudet hyötyä toistensa vahvuuksista ja osaamisesta. Tero Peltomäen ottaessa vastuun toimitusjohtajan tehtävistä, Wakabayashi jatkaa töitä Cimcorpin eteen pääneuvonantajana sekä hallituksen jäsenenä. Samalla Wakabayashi tulee vahvistamaan Cimcorpin ja omistajan välistä yhteistyötä.

"Yksi tärkeimmistä tehtävistäni on johtaa yritystä eteenpäin seuraavalle tasolle, yhdessä kaikkien cimcorpilaisten sekä omistajayhtiön kanssa. Yhdessä voimme luoda kasvualustan mahtavalle kehitykselle”, Tero Peltomäki kertoo, “Pitkän linjan cimcorpilaisena haluan myös kiittää Wakabayashia hänen merkittävästä työstään yrityksemme eteen. Olen kiitollinen, että hän on jatkossakin osa työyhteisöäni.”

Markkinointi- ja viestintäjohtaja

Kauppajätti Mercadona luottaa suomalaisautomaatioon2.9.2021 09:10:40 EEST | Tiedote

Espanjan suurimman ruokakauppaketjun, Mercadonan, automaation asennus päättyi juuri ennen vuoden kuuminta sesonkia. Luottamus suomalaisfirman automaatioon on niin kova, että ketju päätti hoitaa sesongin itsenäisesti. Cimcorp uutisoi aikaisemmin Mercadonan suurtilauksesta, neljän logistiikkakeskuksen automatisoinnista. Niistä ensimmäisen, Zaragozan logistiikkakeskuksen tuoretuotteiden automatisointi valmistui juuri ennen pääsiäistä. Cimcorp oli valmistautunut tukemaan Mercadonan henkilökuntaa ensimmäisten viikkojen ajan, mutta luottamus oli niin kova, että espanjalaisjätti päätti hoitaa sesonkihuipun omalla tiimillään.

Huippuammattilainen Cimcorpin hallitukseen tukemaan kasvua23.6.2021 09:17:00 EEST | Tiedote

Määrätietoista ja hallittua kasvua hakeva automaatioalan edelläkävijä Cimcorp Group on vahvistanut hallitustaan. Kansainvälisen liiketoiminnan asiantuntijan Juha Pinomaan pitkäaikainen kokemus niin Nokian matkapuhelinliiketoiminnasta kuin Suunnolta – erityisesti Cimcorpin suurimmilla kasvumarkkinoilla Yhdysvalloissa ja Aasiassa – tuovat uutta näkemystä automaatioyrityksen liiketoimintaan ja kasvustrategiaan.