Tero Pitkämäen kirjan kustantaja lahjoittaa tukisumman keihäslupausten valmennukseen

Werner Söderström Osakeyhtiö tukee keihäänheiton nuorten maajoukkueen toimintaa 3 000 eurolla. Yhtiöön kuuluva Tammi julkaisi tänä syksynä Pitkämäen urasta ja elämästä kertovan kirjan Keihäsmies.

Suomen Urheiluliitto on nimittänyt Tero Pitkämäen keihäänheiton lajivalmentajaksi. Vuosi sitten uransa päättänyt maailmanmestari kertoo tarinansa Keijo Leppäsen kirjoittamassa elämäkerrassa Keihäsmies – Tero Pitkämäen elämä (Tammi).

Kirjan kustantaja Werner Söderström Osakeyhtiö tukee keihäänheiton nuorten maajoukkueiden toimintaa 3 000:lla eurolla. Maajoukkueessa on kaikkiaan yksitoista 17-20-vuotiasta urheilijaa. Pitkämäki näkee heissä potentiaalia tulevaisuuden arvokisamenestyjiksi.

”Koossa on nyt lahjakas porukka nuoria, raamikkaita urheilijoita. Tällä tuella saadaan tekemiseen lisää laatua. Huippu-urheilussa erot ovat pieniä, ja varsinkin uransa alussa oleville heittäjille kaikki taloudellinen tuki on tärkeää”, Tero Pitkämäki sanoo.

Elämäkerrassaan Pitkämäki analysoi historian suuria suomalaisheittäjiä ja kertoo myös näkemyksensä siitä, mihin suuntaan laji on menossa. Tukirahalla Tammi ja Werner Söderström Osakeyhtiö pyrkivät osaltaan luomaan edellytyksiä keihäänheiton perinteiden jatkumiselle.

”Keihäänheiton soihdun siirtyminen eteenpäin vaatii resursseja, esikuvia ja sitä, että omaa tarinaa ja traditiota tuodaan ylpeästi esille. On meille kunnia-asia kustantajana olla tässä työssä mukana”, toteaa Werner Söderström Osakeyhtiön toimitusjohtaja Timo Julkunen.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Jaakko Mikkola
Viestintäpäällikkö, Tammi
Werner Söderström Osakeyhtiö
jaakko.mikkola@wsoy.fi

Tammen kevään 2021 kirjat on julkistettu16.11.2020 14:06:17 EETTiedote

Tammen keväässä on luvassa vahvoja kotimaisia tekijöitä, ajankohtaista tietokirjallisuutta ja runsas kattaus lasten- ja nuortenkirjallisuutta. Saara Turunen vakiinnuttaa asemansa kotimaisen kirjallisuuden terävimmässä kärjessä kolmannella romaanillaan. Stella Harasek kirjoittaa esikoisromaanissaan mahdottomasta rakkaudesta. Tietokirjoissa julkaistaan koskettava elämäkerta muusikko Pave Maijasesta. Emeritusprofessori Markku Henrikssonin Tähtilipun maa kokoaa Yhdysvaltain historian yksiin kansiin. Suosikkitubettajat Elina ja Sofia kehottavat kirjassaan Rohkeasti sinä! kaikkia lapsia olemaan rohkeasti sellaisia kuin ovat.