Tero Pitkämäen kirjan kustantaja lahjoittaa tukisumman keihäslupausten valmennukseen

Werner Söderström Osakeyhtiö tukee keihäänheiton nuorten maajoukkueen toimintaa 3 000 eurolla. Yhtiöön kuuluva Tammi julkaisi tänä syksynä Pitkämäen urasta ja elämästä kertovan kirjan Keihäsmies.

Suomen Urheiluliitto on nimittänyt Tero Pitkämäen keihäänheiton lajivalmentajaksi. Vuosi sitten uransa päättänyt maailmanmestari kertoo tarinansa Keijo Leppäsen kirjoittamassa elämäkerrassa Keihäsmies – Tero Pitkämäen elämä (Tammi).

Kirjan kustantaja Werner Söderström Osakeyhtiö tukee keihäänheiton nuorten maajoukkueiden toimintaa 3 000:lla eurolla. Maajoukkueessa on kaikkiaan yksitoista 17-20-vuotiasta urheilijaa. Pitkämäki näkee heissä potentiaalia tulevaisuuden arvokisamenestyjiksi.

”Koossa on nyt lahjakas porukka nuoria, raamikkaita urheilijoita. Tällä tuella saadaan tekemiseen lisää laatua. Huippu-urheilussa erot ovat pieniä, ja varsinkin uransa alussa oleville heittäjille kaikki taloudellinen tuki on tärkeää”, Tero Pitkämäki sanoo.

Elämäkerrassaan Pitkämäki analysoi historian suuria suomalaisheittäjiä ja kertoo myös näkemyksensä siitä, mihin suuntaan laji on menossa. Tukirahalla Tammi ja Werner Söderström Osakeyhtiö pyrkivät osaltaan luomaan edellytyksiä keihäänheiton perinteiden jatkumiselle.

”Keihäänheiton soihdun siirtyminen eteenpäin vaatii resursseja, esikuvia ja sitä, että omaa tarinaa ja traditiota tuodaan ylpeästi esille. On meille kunnia-asia kustantajana olla tässä työssä mukana”, toteaa Werner Söderström Osakeyhtiön toimitusjohtaja Timo Julkunen.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Jaakko Mikkola
Viestintäpäällikkö, Tammi
Werner Söderström Osakeyhtiö
jaakko.mikkola@wsoy.fi

Tammen syksyn 2021 kirjat on julkistettu13.4.2021 12:52:25 EEST | Tiedote

Suomalaisen kirjallisuuden maailmantähden Max Seeckin syyskuussa ilmestyvä romaani Kauna on trilleri yritysjohtajan murhasta. Leena Lehtolaisen Ilvesvaara on viides romaani henkivartija Hilja Ilveskerosta kertovassa sarjassa. Timo Parvela ja Pasi Pitkänen aloittavat lokakuussa maailmanvalloituksen uudella Varjot-sarjalla. Renny Harlin kertoo elämäkerrassaan ainutlaatuisen tarinansa Hollywoodin parrasvaloissa ja showbisneksen karuissa kulisseissa. Kansainvälisiä huippuja listalla edustavat nobelisti Kazuo Ishiguro odotetulla romaanillaan Klara ja aurinko sekä nuori yhdysvaltalaisrunoilija Amanda Gorman.

Spoken word runouden -taitajat yhdistävät voimansa Amanda Gormanin suomennoksissa9.4.2021 12:15:11 EEST | Tiedote

Amanda Gormanin teokset kääntää suomeksi työpari Laura Eklund Nhaga ja Aura Nurmi. Äänikirjoiksi ne tulkitsee artistinimellä Yeboyah tunnettu Rebekka Kuukka. Kaikkiaan Gormanilta suomennetaan tänä vuonna kaksi teosta, toukokuussa lahjakirja Vuori jota nousemme ja syyskuussa Loren Longin kuvittama lastenkirja Muutos nousee ja soi. Gormanin runojen laajempi kokoelma ilmestyy vuonna 2022.

Eeva-Liisa Mannerin syntymästä 100 vuotta – juhlavuoden kunniaksi Tammi julkaisee elämäkerran ja kootut teokset15.3.2021 15:03:26 EET | Tiedote

Eeva-Liisa Manner (1921–1995) on yksi merkittävimmistä sodanjälkeisistä kirjailijoistamme: monipuolinen runoilija, prosaisti, näytelmäkirjailija, esseisti, suomentaja ja kriitikko. Tänä vuonna hänen syntymästään tulee kuluneeksi sata vuotta. Juhlavuoden kunniaksi Tammi julkaisee uuden, Marja-Leena Tuurnan kirjoittaman Manner-elämäkerran sekä uusintapainoksen Mannerin kootuista runoista. Juhlavuoteen sisältyy myös seminaari ja Suomen Kirjailijaliiton jakama runouspalkinto.