Tero Seppälä toipumassa rulla-ampumahiihdon SM-kisoihin – mukana koko miesten maajoukkue

Rulla-ampumahiihdon SM-kisat lauantaina ja sunnuntaina kokoavat yli 170 urheilijaa Pohjois-Karjalan Kontiolahdelle.
Tero Seppälän kesäharjoittelu on keskittynyt Pohjois-Karjalaan ja Kontiolahdelle.

Kisaviikonloppu avataan perjantain avoimilla harjoituksilla. Lauantaina hiihdetään pikakilpailut ja sunnuntaina normaalimatkat. SM-kisat päättävät kotimaisen ampumahiihdon kesäkilpailukauden.

”Viikonlopun startteihin on ilmoittautunut yli 170 urheilijaa 37 eri seurasta”, sanoo tapahtuman pääsihteeri Jarno Lautamatti kisaa järjestävästä Kontiolahden Urheilijat ry:stä.

Mukaan ovat ilmoittautuneet kaikki miesten maajoukkueurheilijat. Naisten maajoukkueesta ovat mukana rulla-ampumahiihdon MM-kisoissa elokuun lopussa pronssia voittanut Kontiolahden Urheilijoiden Nastassia Kinnunen sekä Ahveniston Ampumahiihtäjien Noora-Kaisa Keränen.

Tero Seppälä: “Toipumassa ollaan”

Haapajärven Kiiloja edustavalle ja kisastadionin vieressä asuvalle Tero Seppälälle viikonlopun kisat ovat syksyn ensimmäinen rullasuksilla käytävä kisa.

“SM-mitalit ovat jaossa ja voitosta taistellaan. Mukava päästä välillä numerolappu rinnassa paineen alla hiihtämään. Kisat ovat hyvä välitsekkaus siitä, mitkä asiat toimivat ja mihin pitää vielä kiinnittää huomiota”, Seppälä sanoo.

Seppälän piti kilpailla jo viime viikonloppuna Martin Fourcade Nordic Festivalissa Ranskassa, mutta matkalla iskenyt ruokamyrkytys esti osallistumisen.

“Vähän vielä toipumassa ollaan, mutta eiköhän tässä viikonloppuun ehditä kuntoutua.”

Seppälä sanoo kesän harjoittelun sujuneen hyvin.

“Pitkälti Pohjois-Karjalassa olen harjoitellut ja pysynyt terveenä. Ampumaharjoituskertojen määrä ainakin on sellainen, että sen pitäisi riittää. Toinen painopiste on ollut ylävartalon lihasvoima – aika monta treenireissua on kesän aikana Kolin nousuihin tehty.”

Tapahtumaa voi seurata Sanomalehti Karjalaisen livelähetyksestä lauantaina klo 13.30 ja sunnuntaina klo 13.

Lisätietoja: