Terve! NHG:n odotettu podcast vaikuttavuudesta sosiaali- ja terveydenhuollossa starttaa

Oletko aina halunnut tietää, mitä vaikuttavuudella tarkoitetaan ja miten sitä voisi hyödyntää sosiaali- ja terveydenhuollossa? Tule kanssamme matkalle vaikuttavuuden maailmaan ja laita Nordic Healthcare Groupin (NHG) Terve! -podcast kuunteluun. Podcastin ensimmäisellä tuotantokaudella host Mika Kaartisen vieraina ovat vaikuttavuuden huippuasiantuntijat Suomessa: Kari Hakari, Paulus Torkki, Antti Malmivaara, Kaisla Lahdensuo, Seppo Ranta ja Pirjo Mustonen. Ensimmäinen jakso on kuunneltavissa keskiviikkona 28.4. ja siitä eteenpäin uusi jakso on saatavilla viikoittain keskiviikkona.

Terve! Podcast

Mistä Terve! -podcastissa on kyse?

Mitä jos suoritteiden mittaamisen sijaan mittaisimmekin niiden hyvinvointi- ja terveysvaikutuksia asiakkaille? Eikö se kuulostakin terveeltä tavalta kehittää sosiaali- ja terveydenhuoltoa?

Tästä herää kuitenkin peruskysymys: miksi vaikuttavuutta ei vielä hyödynnetä laajamittaisesti? Onko vaikuttavuutta oikeasti mahdollista tutkia, mitata ja sen kautta ohjata toimintaa? Vai onko kyseessä utopia?

Nyt meillä on mahdollisuus tehdä asialle jotain. Lähdetään yhdessä selvittämään, mitä vaikuttavuus oikeasti tarkoittaa. Mitä se mahdollistaa, miten sitä voidaan mitata ja mitä se meiltä edellyttää?

Terve! on NHG:n podcast vaikuttavuudesta sosiaali- ja terveydenhuollossa. Tulevissa jaksoissa tapaamme ihmisiä, jotka oikeasti tietävät, mitä vaikuttavuus on. Lähde kanssamme selvittämään, miten vaikuttavuuden maailmaan kannattaa syventyä ja miten ottaa ne ensimmäiset konkreettiset askeleet.

Host Mika Kaartinen on työskennellyt sosiaali- ja terveydenhuollon ICT- ja digiratkaisujen parissa reilut 15 vuotta. Nordic Healthcare Groupille hän siirtyi viime elokuussa, koska hän halusi keskittyä sosiaali- ja terveydenhuollon kokonaisvaltaiseen kehittämiseen ja vaikuttavuuteen.

Terve ja tervetuloa mukaan!

Tulevat jaksot:

Intro: Mikä on Terve! podcast? Host Mika Kaartinen esittäytyy

28.4. Mikä on vaikuttavuuden kansallinen merkitys? Entä mitä se tarkoittaa järjestäjän näkökulmasta? Vieraana Kari Hakari, STM.

5.5. Miten vaikuttavuutta on edistetty kansainvälisesti? Entä Suomessa? Vieraana Paulus Torkki, HY ja NHG.

12.5. Mitä vaikuttavuus merkitsee julkisen ja yksityisen sektorin välisessä yhteistyössä? Vieraana Kaisla Lahdensuo, Mehiläinen

19.5. Miten vaikuttavuus tukee johtamista? Vieraana Seppo Ranta, KHSHP

26.5. Miten vaikuttavuutta voidaan mitata? Entä miten ammattilaiset ja potilaat saadaan sitoutettua mukaan? Vieraana Pirjo Mustonen, VSSHP

2.6. Mitä vaikuttavuus on tutkimustiedon valossa? Entä mitä se voi tulevaisuudessa mahdollistaa? Vieraana Antti Malmivaara, THL

Missä voi kuunnella podcastia?

Terve! -podcastia voi kuunnella seuraavilla alustoilla: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Breaker, Castbox, Overcast, Pocket Casts ja RadioPublic.

Lisätietoja podcatsista saat seuraamalla NHG:ta LinkedInissä ja Twitterissä. Kerro ajatuksiasi ja kommentoi tunnisteella #nhgterve

Haluatko antaa meille palautetta, esittää toiveita tai jakaa ajatuksiasi aiheesta? Kirjoita meille: tervepodcast@nhg.fi

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Terve! podcastin esittely

Terve! Podcast
Host Mika Kaartinen

Nordic Healthcare Group (NHG) on vuonna 2004 perustettu sosiaali- ja terveydenhuollon asiantuntijapalveluihin erikoistunut pohjoismainen kasvuyritys. Asiakkaamme ovat sairaanhoitopiirejä, kuntia, yksityisiä palveluntarjoajia, lääketeollisuuden yrityksiä, pääomasijoittajia ja terveydenhuollon teknologiayrityksiä. Palveluksessamme on yli 140 kokenutta osaajaa ja nuorta lahjakkuutta.

New Nordic offering of strategic advice within healthcare, pharmaceuticals and healthcare technology27.8.2020 08:00:00 EEST | Press release

Nordic Healthcare Group (NHG) and Lumell Associates AB enter a strategic partnership to establish a Nordic offering of strategic advice specialized in healthcare, pharma and healthcare technology. Together the two companies offer a network of more than 180 experienced professionals with deep local knowledge and sector understanding from Denmark, Finland, Norway and Sweden.

Uusi pohjoismainen partnership palvelemaan terveydenhuoltoa, lääketeollisuutta ja terveysteknologiaa27.8.2020 08:00:00 EEST | Tiedote

Nordic Healthcare Group (NHG) ja Lumell Associates AB ovat sopineet strategisesta kumppanuudesta, joka luo laajan tarjoaman strategista neuvonantoa terveydenhuollolle, lääketeollisuudelle ja terveysteknologiayhtiöille Pohjoismaissa. Yhdessä yritykset muodostavat yli 180 kokeneen asiantuntijan verkoston, jolla on vahva paikallinen osaaminen ja toimialaymmärrys Tanskassa, Norjassa, Suomessa ja Ruotsissa.

NHG vahvistaa asemaansa Pohjoismaissa ostamalla tanskalaisen Health Innovation Instituten23.6.2020 09:22:43 EEST | Tiedote

Nordic Healthcare Group (NHG) jatkaa kasvustrategiansa toteuttamista Pohjoismaissa ostamalla nopeasti kasvavan tanskalaisen terveydenhuoltoalan asiantuntijayrityksen Health Innovation Instituten (H2I). Vaikuttavuusperusteisen sosiaali- ja terveydenhuollon mahdollistaminen Pohjoismaissa on molempien yritysten vahva tahtotila. Yritykset pääsevät jatkossa hyödyntämään toistensa vahvuuksia esimerkiksi terveydenhuollon vertaiskehittämisessä ja digiosaamisessa, ja tarjoamaan siten entistä laajemmin sosiaali- ja terveydenhuollon palveluita Pohjoismaissa.