Terve Olo -messut laajenee

Hyvinvointialan messutapahtuma näkyy ja kuuluu ensi syksynä entistä laajemmin. Turun Messukeskus Oy ja Turun Sanomat toteuttavat yhteisvoimin tämän vuoden Terve Olo -messutapahtuman. Turun Messukeskus tuottaa tapahtuman sisältöineen, ja Turun Sanomat tarjoaa puolestaan laajaa näkyvyyttä mm. näyttävässä hyvinvointiliitteessä tapahtuman näytteilleasettajille.

Tapahtuma kokee monia uudistuksia:

− Terve Olon tavoitteena on saada liikkeelle myös terveydestä, liikunnasta ja ravitsemuksesta kiinnostuneet miehet, sanoo messujen projektijohtaja Krista Ahonen.

− Hyvinvointi ja terveys ovat megatrendejä, jotka kiinnostavat laajalti lukijoitamme. Haluamme tarjota kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin elämyksen laadukkaasta lukupaketista aitoihin kohtaamisiin messutapahtumassa, kommentoi Turun Sanomien kuluttajamarkkinoinnista vastaava Tiina Okko.

− Yrityksille Terve Olo -tapahtumakokonaisuus tarjoaa valmiin kattauksen ennakkomarkkinoinnista itse kaupantekoon avaimet käteen -periaatteella. Tavoitteenamme on, että messuilta lähdetään hyvinvoivina ja inspiroituneina hyvien ostosten kera, iloitsee mediamyynnin johtaja Katja Hägg.

Tankotanssin Euroopan kärki kohtaa

Puhujavieraana tapahtumassa nähdään mm. Suomen johtavaksi elämäntapakonsultiksi itseään kutsuva Tomi Kokko. Kokko on tuttu Koko Suomen ravintoremontista.

Terve Olo on myös sisällöllisesti uudistuva kokonaisuus, joka pureutuu liikuntaan, terveyteen ja ravintoon. Ohjelmaa tehdään parhaillaan, ja tulossa on mm. kansainvälinen tankotanssikilpailu, jossa etsitään Euroopan parasta tankotanssijaa. Kisassa 2-3 kilpailijaa ottavat toisistaan mittaa kamppailun eli battlen muodossa.

Terve Olo järjestetään yhdessä Osaava Nainen -messujen kanssa 26.−28.10.

#terveolo www.facebook.com/terveolo/

Krista Ahonen
projektijohtaja
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Katja Hägg
mediamyynnin johtaja
Turun Sanomat Oy
katja.hagg@ts.fi

Varsinais-Suomen suuret rakennusmessut 8.-10.2. – Messutalo ja uutuudet houkuttelevat remontoijia ja rakentajia messuille Turkuun8.2.2019 10:31:44Tiedote

Rakenna & Sisusta -messut tuovat Turun Messukeskuksen 8.-10.2. täyteen rakentamisen ja remontoinnin tuotteita ja palveluita. Viikonlopun aikana Turun Messukeskuksessa järjestetään mm. rakentaja- ja remonttikouluja (Prkk ry) sekä ammattilaisille suunnattu Lounais-Suomen Rakennuspäivä. 2019 tulee olemaan alueella vireän rakentamisen aikaa.

Turun Kirjamessut 4.-6.10. uudistuu - Ensi syksyn messuteemoiksi nousevat teatteri, ilmastonmuutoksen kulttuurivaikutukset ja lukutaito31.1.2019 13:00:00Tiedote

Turun Kirjamessujen tiedote, julkivapaa 31.1.2019 kello 13. Turun Kirjamessujen teemoittelu uudistuu - tulevina vuosina messuteemoiksi nostetaan kirjallisuuden lisäksi rinnalle myös muita taiteenlajeja. Turun Kirjamessut järjestetään 4.-6.10. Turun Messukeskuksessa. Uudistuksen myötä Kirjamessut siirtyy teemoitteluun, jossa poikkitaiteellisen pääteeman ohella on vuosittain yksi tai muutamia keskeisiä ajankohtaisteemoja, jotka käsittelevät kulloinkin ajassa liikkuvia ilmiöitä ja puheenaiheita.

Kutsu: Turun Kirjamessut uudistuu28.1.2019 09:18:29Kutsu

Mediakutsu 28.1. / Turun Kirjamessut 2019. Turun Kirjamessut järjestetään 4.-6.10. Turun Messukeskuksessa. Tämä, vuodesta 1990 järjestetty messutapahtuma, kerää vuosittain yli 20 000 kirjan ystävää saman katon alle. Sadat ajankohtaiset ohjelmanumerot ja kirja- ja kulttuurivieraat kiinnostavat yleisöä. Vuosittain vaihtuvat aiheet ja teemat esittelevät elämän kirjon. Kiinnostavat keskustelut messuilla tuovat esille niin pieniä kuin suuriakin puheenaiheita. Samaan aikaan Kirjamessujen kanssa järjestetään myös Turun Ruoka- ja Viinimessut.

Luontoteemainen messutalo kohoaa Rakenna & Sisusta -messuille21.1.2019 12:45:16Tiedote

Tiedote 21.1.2019. Rakenna & Sisusta -messut Turun Messukeskuksessa esittelevät yleisölle rakennusalan yrityksiä ja osaamista 8.-10.2. Näytteilleasettajia on tapahtumassa noin 250 yritystä, ja tapahtuma onkin lounaisen Suomen alan suurin messutapahtuma. Esillä on mm. lukuisia kauden uutuustuotteita. Rakentajien ja remontoijien tietopaketille on käyttöä, sillä Varsinais-Suomen alueella on myönteistä liikehdintää ja mm. työpaikkoja on hyvin tarjolla.

Vihersukellus kevääseen maaliskuussa - Piha & Puutarha -messuilla kukkasidontakilpailu16.1.2019 14:15:22Tiedote

Tiedote 16.1.2019. Piha & Puutarha -messut Turun Messukeskuksessa tarjoavat jälleen aikaisen kevään tuoksuineen, yleiskoristeluineen ja väreineen. Odotettu kevättapahtuma järjestetään 29.-31.3. Järjestelyissä ovat mukana Lounais-Suomen Puutarhayhdistys, Ammattiopisto Livia, Kauppapuutarhaliitto Varsinais-Suomen piiri ja Suomen Kukkakauppiasliitto Varsinais-Suomen piiri. Luvassa on todellinen vihersukellus. Maa, ilma ja vesi ovat kaikki huomioituja puutarhamessujen ilmeessä.