Terveesti tasapainossa

Uutuuskirja Terveesti tasapainossa on psykologi Satu Lähteenkorvan käytännönläheinen kannanotto ihmisen epätasapainoon ja väsymykseen tässä ajassa. Yksilökeskeisyyden aikakausi on opettanut meille yksinpärjäämisen ihanteen ja sairastuttavan elämäntavan, joka on vihdoin alkanut murentua. On aika oppia tunnistamaan psykologiset ja fyysiset hälytyskellomme sekä itseemme kohdistuvat vaatimukset, jotta voimme tukea hyvinvointiamme ja estää uupumisen.

kuva: Ella Honkanen

Terveesti tasapainossa (Viisas Elämä) on käytännönläheinen teos, jonka avulla pääsee testaamaan tasapainoaan sekä tunnistamaan omat hälytyskellonsa ja mielen korjaajat. Lähteenkorva avaa myös vahvuuteen sairastumisen ilmiötä. Kyseessä on psykologinen ilmiö, jossa aikuinen ihminen tai edes yhteiskunta ei osaa pyytää tai olla terveesti tarvitseva.

" Ei ole sattumaa, että yksilökeskeisyyden kasvu on kulkenut käsi kädessä ahdistushäiriöiden ja masennuksen kasvun kanssa. Toteutamme älytöntä paradoksia: yritämme pärjätä yksin saadaksemme kuulua."

Ihmisen tasapainon horjuminen voi ilmetä monina oireina, kuten stressinä, unettomuutena, muistiongelmina tai kipuina. Purjehduksesta tuttua symboliikkaa lainaten teoksessa opastetaan, miten oma persoonamme vaikuttaa matkaamme, miten voimme valmistautua siihen ennakoivasti, ja miten voimme keventää taakkaa ottamalla mukaan vain kaiken tarpeellisen. Riittävä tasapaino, virkistävä vaihtelu, hyvät teot itseä ja muita kohtaan sekä myönteinen minäkuva muodostavat hyvinvoinnin kulmakivet. Jatkuvan onnen etsintä on turhaa. Elämä on paljon antavampi.

Psykologina Satu on nähnyt läheltä, kuinka ihmisillä on tarve tasapainoon. Uupuneiden ihmisten kohtaamiset ja tarve päästä pois pahoinvoinnista olivat sykäys tälle kirjalle. Satu Lähteenkorva tunnetaan hyvinvoinnin ja elintapaohjauksen eturivin asiantuntijana, kouluttajana, luennoitsijana ja kehittäjänä, joka yhdistää valaisevasti tutkitun tiedon ja 20 vuoden kliinisen työn psykologina. Hän on kehittänyt suositun Hyvinvoinnin Kulmakivet -mallin, jota hyödynnetään myös tässä kirjassa. Suositun luennoitsijan Aktiivinen balanssi -valmennuksiin© on osallistunut jo kymmeniätuhansia suomalaisia.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Satu Lähteenkorva kertoo kirjastaan

Arvostelukappaleet ja lisätiedot

kuva: Ella Honkanen
kansi: Taivo Org

Paluu Jumalattaren luontoon – Polku pohjoisen voiman ja myyttien juurille27.4.2021 10:22:06 EEST | Tiedote

Syvä kiinnostus kasvien voimaan, kansanperinteeseen ja mystiikkaan saivat Eeva Maria Leinon kirjoittamaan Luojattarista, voimanaisista ja muinaissuomalaisesta tarustosta ammentavan upean oppaan, joka on luotu nykypäivän naisen elämää ajatellen. Leino on kasvituntija, hyvinvointivalmentaja ja yrittäjä, joka työssään haluaa auttaa naisia löytämään yhteyden luontoon oman mytologiamme naiseuden kautta. Kirja tarjoaakin uudenlaisia näkökulmia suomalaiseen mytologiaan. Se innostaa katsomaan kasvimaailmamme rikkauksia uusin silmin sekä tukee oman voiman löytymistä nykypäivän nopeatempoisen tahdin keskellä.