Tervetuloa 5.6.2019 tiedotustilaisuuteen PEFC FI -kriteerien tarkistustyöstä

Metsien rooli ilmastonmuutoksen hillinnässä, sopeutuminen ilmastonmuutokseen sekä puuntuotannon ja metsien monikäytön yhteensovittaminen asettavat uusia kehittämishaasteita metsien hoidolle ja käytölle. Työ metsien kestävän hoidon ja käytön PEFC-vaatimusten sisällön tarkistamiseksi alkaa kesäkuussa 2019. PEFC-kriteerien tarkistustyön tavoitteista ja sisällöstä kerrotaan ke 5.6.2019 tiedotustilaisuudessa Helsingissä.

Tarkistetut PEFC-kriteerit määrittävät suomalaisen metsänhoidon sisällön 2020-luvulla

Tiedostustilaisuutta seuraa PEFC-vaatimusten sisällön tarkistavan standardityöryhmän perustava kokous. PEFC Suomen kutsun perusteella standardi­työryhmään on ilmoittautunut yli 60 organisaation edustajat. Työryhmä voi työnsä aikana täydentää jäsenistöään ja kuulla asiantuntijoita. Standardityöryhmä laatii tarkistettavana olevasta standardista luonnosversion, joka asetetaan julkisesti kommentoitavaksi. Suomessa nyt käytössä olevat PEFC-kriteerit on laadittu vuosina 2013-2014.

”PEFC-metsäsertifiointi vaikuttaa laajasti suomalaisessa metsätaloudessa. Nyt käynnistyvä tarkistustyö on kaikille avoin. Työn lopputulos määrittää suomalaisen metsänhoidon sisällön 2020-luvun lopulle saakka”, linjaa PEFC Suomen pääsihteeri Auvo Kaivola.

Tilaisuudet tiedot

Aika: ke 5.6.2019 klo 12.30
Paikka: Astoria-sali, Iso Roobertinkatu 14, 00120 Helsinki
Ilmoittautuminen: Toivomme etukäteisilmoittautumista osoitteeseen office@pefc.fi.

Tervetuloa!

PEFC Suomi - Suomen Metsäsertifiointi ry,
Pääsihteeri Auvo Kaivola,
puh. 040 076 5437 / auvo.kaivola@pefc.fi

PEFC (Programme for Endorsement of Forest Certification) on kansainvälinen metsäsertifiointijärjestelmä, joka edistää ekologisesti, sosiaalisesti ja taloudellisesti kestävää metsätaloutta kaikkialla maailmassa. PEFC-sertifiointi asettaa vaatimuksia metsänhoidolle ja tarjoaa käytännöt puuraaka-aineen ja puutuotteiden toimitusketjujen vastuullisuuden osoittamiseen. Suomen metsistä yli 90 % on PEFC-sertifioitu.

Lue lisää julkaisijalta PEFC Suomi - Suomen Metsäsertifiointi ry