Tervetuloa Kaurakirjan julkistustilaisuuteen!

KAURAKIRJA - TOIVOTTU UUTUUS, JOKA KUULUU JOKAISELLE 2020-LUVULLA Kaura on nyt huipputrendikästä. Ihmevilja kauran suosio elintarvikkeissa on kasvanut Suomessa ja maailmanlaajuisesti. Kauraa voi nauttia entistä monipuolisemmin liha- tai maitotuotteiden sijaan, riisin tilalla, öljynä, välipaloissa, juomissa, jäätelöissä, naposteltavissa ja muissa herkuissa. Leipähyllyissä kauratuotteiden määrä on kasvanut hurjasti, puurohiutaleet ovat saaneet laajan kirjon toinen toistaan maistuvampia kavereita.

Kansi_HR

Kaurakirja sisältää runsaasti ideoita, ruoka- ja leivontareseptejä kauran monipuoliseen käyttöön aamusta iltaan. Selkeillä ohjeilla valmistat maistuvat kauraruoat arkeen ja juhlaan.

KAURAKIRJA paljastaa:

Mihin kaikkeen kaura sopii?

Miten uusista kaurainnovaatioista valmistetaan ruokaa monipuolisesti ja vaivattomasti?

Miten vanhoja tuttuja kauratuotteita voi käyttää entistä monipuolisemmin ruonlaitossa ja leivonnassa?

Mitä terveysvaikutuksia kauralla on ja mihin ne pohjautuvat?

Mitkä ovat kauran ilmastovaikutukset?

Kaurakirjan kirjoittaja, kotitalousopettaja ja yrittäjä, Arjan Ruokaviestinnän Arja Elina Laine on tehnyt pitkän uran suomalaisen myllyteollisuuden kehityksessä tuntien kauran

laboratoriosta kuluttajaneuvontaan ja monipuoliseen ruokaviestintään. Arja Elina on suunnitellut tuhansia kansantajuisia ruoka- ja leivontareseptejä aina ideoinnista reseptivihkosiin, verkkosivuille, videoille sekä televisio- ja radio-ohjelmiin. Kirjan herkulliset kuvat on kuvannut Arja Elinan visuaalista silmää omaava tytär Anni-Sofia Savela,

jonka päätyö on kotimaisten elokuvien ja trendisarjojen parissa.

#kaurakirja #kauraonparas

AIKA: tiistai 21.1.20 klo 8.30–10.30

PAIKKA: Huolintatalo (Elintarviketeollisuusliiton talo - 1 krs), Pasilankatu 2, Helsinki

Klo 8.30–9.00 Kaura-aamiainen, mukana myös kauraherkkuja ja kahvia

Klo 9.00–9.30 Näin syntyi KAURAKIRJA, Arja Elina Laine ja Anni-Sofia Savela (äiti ja tytär) kertovat

Klo 9.30–10.00 Suomi on kauramaa - MMM Päivi Tähtinen, Suomen Kaurayhdistys

klo 10.00–10.30 Ympäristöystävällinen kaura - Erikoistutkija FT Veli Hietaniemi

klo 10.30 –> haastattelut

Myös muut haastatteluajat mahdollisia, ota yhteyttä Arja Elinaan.

ILMOTTAUDU viimeistään ti 14.1., paikkoja rajoitetusti: arja@ruokaviestinta.fi

Lisää tietoa – seuraa!

www.facebook.com/kaurakirja/

www.instagram.com/kaurakirja/

Tutustu kirjaan: https://www.readme.fi/kirja/kaura-hyvinvointia-kaurasta-ja-herkullisia-resepteja/

Kansi_HR

Torstaina ilmestyvä uutuuskirja Äitivuosi kannustaa omannäköiseen äitiyteen22.3.2021 10:00:00 EET | Tiedote

Äitiys ja pikkulasten vanhemmuus ovat olleet viime aikoina pinnalla. Suomessa on koettu huolta syntyvyyden laskusta ja pohdittu syitä sen takana. Syiksi on arveltu muun muassa nuorten aikuisten käsityksiä vanhemmuudesta: negatiiviset mielikuvat pikkulapsiarjen kuormittavuudesta ja vanhemman vastuusta saavat lykkäämään lasten hankkimista. Samaan aikaan mediassa puhutaan paljon tasa-arvoisesta vanhemmuudesta ja perhevapaiden uudistamisesta. Myös #metoo-liike muuttaa äideille varattuja rooleja ja äitiyden kokemusta.

Imitaattori Jarkko Tammisen rakastetut hahmot naurattavat nyt äänikirjana2.12.2020 11:15:58 EET | Tiedote

Imitaattori Jarkko Tammisen äänikirja Sen seitsemän veljestä on satiiri Seitsemästä veljeksestä, jotka seikkailevat hullussa nyky-Suomessa. Veljekset Frederik, Sauli, Tami, Jorma, Matti, Andy ja Kimi tapaavat hurjilla reissuillaan julkkiksia ja kaiken maailman eliittiä. Käänteitä syntyy, kun maailma on muuttunut, mutta miehet ei. ”Painomustekin punastuu tällaista kohellusta, eikä tätä voida kääntää millekään sivistyskielelle!”

Karita Tykän uutuuskirja tarjoaa ravintoa sekä keholle että mielelle3.11.2020 10:00:00 EET | Tiedote

Rakkaudella Karita -blogistaan tunnetun vaikuttaja-hyvinvointivalmentaja Karita Tykän suosittu Hyvä elämä -kirjasarja on saanut jatkoa. Uudessa teoksessa Hyvä elämä – Ravintoa keholle ja mielelle lukijat vapautetaan dieettien kahleista ja viedään herkullisen ruoan sekä kokonaisvaltaisesti hyvinvoivan kehon matkalle. Lähes 500-sivuinen kirja tulee saataville myös äänikirjojen suoratoistopalveluihin.