Readme.fi Oy

Tervetuloa Kaurakirjan julkistustilaisuuteen!

KAURAKIRJA - TOIVOTTU UUTUUS, JOKA KUULUU JOKAISELLE 2020-LUVULLA Kaura on nyt huipputrendikästä. Ihmevilja kauran suosio elintarvikkeissa on kasvanut Suomessa ja maailmanlaajuisesti. Kauraa voi nauttia entistä monipuolisemmin liha- tai maitotuotteiden sijaan, riisin tilalla, öljynä, välipaloissa, juomissa, jäätelöissä, naposteltavissa ja muissa herkuissa. Leipähyllyissä kauratuotteiden määrä on kasvanut hurjasti, puurohiutaleet ovat saaneet laajan kirjon toinen toistaan maistuvampia kavereita.

Kansi_HR

Kaurakirja sisältää runsaasti ideoita, ruoka- ja leivontareseptejä kauran monipuoliseen käyttöön aamusta iltaan. Selkeillä ohjeilla valmistat maistuvat kauraruoat arkeen ja juhlaan.

KAURAKIRJA paljastaa:

Mihin kaikkeen kaura sopii?

Miten uusista kaurainnovaatioista valmistetaan ruokaa monipuolisesti ja vaivattomasti?

Miten vanhoja tuttuja kauratuotteita voi käyttää entistä monipuolisemmin ruonlaitossa ja leivonnassa?

Mitä terveysvaikutuksia kauralla on ja mihin ne pohjautuvat?

Mitkä ovat kauran ilmastovaikutukset?

Kaurakirjan kirjoittaja, kotitalousopettaja ja yrittäjä, Arjan Ruokaviestinnän Arja Elina Laine on tehnyt pitkän uran suomalaisen myllyteollisuuden kehityksessä tuntien kauran

laboratoriosta kuluttajaneuvontaan ja monipuoliseen ruokaviestintään. Arja Elina on suunnitellut tuhansia kansantajuisia ruoka- ja leivontareseptejä aina ideoinnista reseptivihkosiin, verkkosivuille, videoille sekä televisio- ja radio-ohjelmiin. Kirjan herkulliset kuvat on kuvannut Arja Elinan visuaalista silmää omaava tytär Anni-Sofia Savela,

jonka päätyö on kotimaisten elokuvien ja trendisarjojen parissa.

#kaurakirja #kauraonparas

AIKA: tiistai 21.1.20 klo 8.30–10.30

PAIKKA: Huolintatalo (Elintarviketeollisuusliiton talo - 1 krs), Pasilankatu 2, Helsinki

Klo 8.30–9.00 Kaura-aamiainen, mukana myös kauraherkkuja ja kahvia

Klo 9.00–9.30 Näin syntyi KAURAKIRJA, Arja Elina Laine ja Anni-Sofia Savela (äiti ja tytär) kertovat

Klo 9.30–10.00 Suomi on kauramaa - MMM Päivi Tähtinen, Suomen Kaurayhdistys

klo 10.00–10.30 Ympäristöystävällinen kaura - Erikoistutkija FT Veli Hietaniemi

klo 10.30 –> haastattelut

Myös muut haastatteluajat mahdollisia, ota yhteyttä Arja Elinaan.

ILMOTTAUDU viimeistään ti 14.1., paikkoja rajoitetusti: arja@ruokaviestinta.fi

Lisää tietoa – seuraa!

www.facebook.com/kaurakirja/

www.instagram.com/kaurakirja/

Tutustu kirjaan: https://www.readme.fi/kirja/kaura-hyvinvointia-kaurasta-ja-herkullisia-resepteja/

Kansi_HR

Readme.fi Oy

Lue lisää julkaisijalta Readme.fi Oy

Tervetuloa Leipäkirjan julkistustilaisuuteen tiistaina 25.8.20 klo 8.30–10.30!11.8.2020 10:28:12 EESTKutsu

LEIPÄKIRJA - LEIPÄ ON TRENDIKÄSTÄ 2020-LUVULLA Leipäkirjaan on koottu yhteen kaikki leivästä. 304-sivuiseen teokseen on suunniteltu yli 100 toinen toistaan maistuvampaa reseptiä ja ne kaikki tuodaan esille houkuttelevin kuvin. Kokeneen leipojan, Arja Elinan selkeät ohjeet auttavat onnistumaan leivonnassa. Leipäkirjan resepteissä on käytetty runsaasti erilaisia kuitupitoisia jauhoja ja muita raaka-aineita. Leipäkirja kertoo perusteellisesti erilaisista leivistä, mukana on ohjeita niin vaivaamatta valmistuviin (no knead) kuin erilaisilla juurimenetelmillä tehtyihin leipiin. Kirjasta löytyy lisäksi ideoita trendikkäisiin leipäruokiin.

Kutsu: Tervetuloa Äitikirja – voimakirja ruuhkavuosiin julkaisutilaisuuteen Pe 20.3.2020 klo 15.006.3.2020 00:00:00 EETKutsu

Äitikirja – Voimakirja ruuhkavuosiin on Hanna Härmän esikoisteos ja henkilökohtainen löytöretki tyytyväisempään ja onnellisempaan arkeen ruuhkavuosien keskellä, jolloin oma hyvinvointi ja toiveet usein jäävät kiireiden ja yhteiskunnan välillä mahdottomiltakin tuntuvien vanhemmuusvaatimusten jalkoihin. Ulkopuoliset ja äidin itseensä kohdistamat odotukset tekevät naisesta monesti multitaskaajan ja suorittajan, jolloin tulee helposti unohtaneeksi oman naiseutensa ja yksilöllisyytensä. Äitiys ei kuitenkaan poista tarvetta tuntea ainutlaatuisuutta naisena, kehittää itseään ja seurata unelmiaan.

KAURAKIRJA - TOIVOTTU UUTUUS, JOKA KUULUU JOKAISELLE 2020-LUVULLA21.1.2020 10:02:36 EETTiedote

Kaura on nyt huipputrendikästä. Ihmevilja kauran suosio elintarvikkeissa on kasvanut Suomessa ja maailmanlaajuisesti. Kauraa voi nauttia entistä monipuolisemmin, muun muassa liha- tai maitotuotteiden sijaan, riisin tilalla, öljynä, välipaloissa, juomissa, jäätelöissä, naposteltavissa ja muissa herkuissa. Leipähyllyissä kauratuotteiden määrä on kasvanut hurjasti, puurohiutaleet ovat saaneet laajan kirjon toinen toistaan maistuvampia kavereita.