Tervetuloa Otavan kevätpressiin

Lämpimästi tervetuloa Otavan kevätpressiin tiistaina 29.1. Tilaisuus alkaa kello 13.00 Otavan 3. kerroksessa, Uudenmaankatu 10, 00120 Helsinki.

Keväällä ilmestyvistä kirjoistaan ovat kertomassa:

Raija Oranen, Kati Tervo, Pertti Jarla (Like), Juhana Vartiainen, Saska Saarikoski, Veera Salmi, Ulla-Maija Paavilainen, Maija-Riitta Ollila, Suvi Ratinen, Paula Nivukoski, Liisa Seppänen, Juha Siro (Like), Heini Junkkaala ja Maria Sann sekä Ville Roponen ja Ville-Juhani Sutinen (Like).

Ilmoittautumiset ja haastattelupyynnöt: Kirsi Tähjänjoki, Kustannusosakeyhtiö Otava, kirsi.tahjanjoki@otava.fi puh. 040-725 5374

Otava julkaisee Erkki Liikasen kirjan syksyllä 20196.3.2019 12:26:11 EETTiedote

Erkki Liikanen kuvaa omaelämäkerrallisessa teoksessaan Suomen polkua sodan jaloista Euroopan unioniin. Matka välirauhasopimuksesta Euroopan unionin jäseneksi vei 50 vuotta ja 100 päivää, ja se oli ihmeellinen kasvutarina. Sodan päätyttyä syntyivät suuret ikäluokat, jotka muuttivat Suomea suuresti. Liikanen kuului heistä viimeisiin. Teoksessaan Olin joukon nuorin Liikanen kuvaa myös omaa matkaansa Mikkelin Lähemäeltä Helsinkiin ja edelleen Brysseliin. Kirjassa uskonnollisessa perheessä varttuva nuori mies käy läpi koettelemuksia, löytää elämänsä rakkauden ja lähtee mukaan politiikkaan. 1970- ja 1980-luvuilla Liikanen toimii SDP:n ja valtakunnan sisäpiirissä ja nousee sen jälkeen valtiovarainministeriksi ja suurlähettilääksi Brysseliin. Muistelmat ulottuvat vuoteen 1995, jolloin Suomi liittyi Euroopan unioniin ja Liikasesta tuli ensimmäinen suomalainen komissaari. Toinen osa seurannee, kun tehtävät Euroopassa ovat päättyneet. ”Kuuluin sodanjälkeisten sukupolvien nuorimpiin, ja siksi nämä