Tervetuloa Saaristo-Naantalin luonto-oppaan julkaisutilaisuuteen

Saaristo-Naantali on hieno retkeilykohde kaikkina vuodenaikoina! Saaristo-Naantalin luonto-opas julkaistaan keskiviikkona 8.11. Kirjan tekijät ovat merimaskulaiset Reima Orvasto ja Anne Pentti. Sadan sivun paksuisessa ja kuvitetussa nelivärisessä kirjassa esitellään Naantalin saaristoalueiden vähemmän tunnettuja luontokohteita ja annetaan mukavia ja käyttökelpoisia vinkkejä retkeilijälle

Saariston tunnelmaa

Olemme valinneet kirjassa esitellyt kohteet pääosin omien mieltymystemme tai saamiemme vinkkien mukaan ja ottaneet mukaan kohteita, joissa voi liikkua omatoimisesti ja useimmiten ilmaiseksi, tekijät korostavat.

Orvasto harrastaa luontovalokuvausta sekä patikointia ja liikkuu saaristossa meloen tai perinnepurjeveneellä. Pentti on purjehtija, laitesukeltaja ja talviuimari. Molemmat kirjan tekijät korostavat saaristoluonnon ainutlaatuisuutta ja toivovat uuden luonto-oppaan kannustavan lukijoita näkemään alueen arvon ja sen suojelutarpeet.

Tervetuloa

Saaristo-Naantalin luonto-oppaan julkaisutilaisuuteen

keskiviikkona 8.11. klo 11.00

Visit Naantalin tiloihin (Kaivotori 2, Naantali)

– Tämä hieno uutuuskirja muistuttaa, että kaikki vuodenajat ovat hyviä retkeilyajankohtia Saaristo-Naantalissa. Syksyn sienimetsät, talven pilkkireissut ja lintujen kevätmuuton ja pesinnän seuraaminen ovat ainutlaatuisia elämyksiä, sanoo Visit Naantalin toimitusjohtaja Tarja Rautiainen.

Kirjan hinta on 15 euroa ja sitä on saatavissa julkaisupäivän jälkeen mm. seuraavista paikoista: http://fandoniankirjakauppa.mycashflow.fi, VisitNaantali, Naantalin kaupungin palvelupisteet, Naantalin Museo, Akateeminen Kirjakauppa, Kansallinen Kirjakauppa, Necca-liike Naantalin tullikadulla sekä useat muut yritykset Naantalin alueella.

Lisätietoja antavat:

Jos haluatte kuvata tekijöitä retkeilyvarusteissa laavutulilla tai muualla luonnon helmassa, se järjestyy esimerkiksi julkaisutilaisuuden jälkeen. Tästä toivomme ennakkotietoa järjestelyjä varten viimeistään maanantain 6.11. aikana.

Saariston tunnelmaa

Loppuunmyyty käytettyjen veneiden näyttely29.8.2018 16:10Tiedote

Naantalin Veneet Esillä -käytettyjen veneiden myyntinäyttelyssä nähdään tulevana viikonloppuna ennätysmäärä veneitä. Näyttelyalue on loppuunmyyty ja ranta täynnä veneitä viimeistä paikkaa myöden. Veneiden kokonaismäärä on yli 100 kpl. Veneet Esillä -näyttely on Suomen suurin käytettyjen veneiden myyntitapahtuma. -Veneiden runsaaseen määrään on varmasti useita syitä. Kauppa on käynyt perinteisesti hyvin Naantalin näyttelyssä, se on tietenkin tärkein tekijä. Naantali on loistava paikka järjestää tällainen tapahtuma ja kävijämäärä on kasvanut vuosi vuodelta. Joudumme jatkossa miettimään ratkaisuja, jotta näyttelyyn voitaisiin ottaa nykyistä enemmän veneitä, kertoo Naantalin Venemessujen toimitusjohtaja Tuomas Levanto.

Loppuunmyyty käytettyjen veneiden näyttely22.8.2018 15:17Tiedote

Turun Seudun Energiantuotannon toimitusjohtaja Tapani Bastman vuoden 2018 VALTAKUNNAN VIRALLISEKSI UNIKEOKSI27.7.2018 07:00Tiedote

Vuoden 2018 Valtakunnan Viralliseksi Unikeoksi ™ on valittu Turun Seudun Energiantuotannon toimitusjohtaja Tapani Bastman. Vanhan ja arvostettujen perinteiden mukaisesti Tapani Bastmanin valinta julkistettiin heittämällä hänet mereen Unikeonpäivänä perjantaina 27.7.2018 klo 7.00 Naantalin vanhan kaupungin vierassatamassa. Tästä linkistä löytyy aamun tunnelmia ja kuviavuoden 2018 Unikeosta.