Tervetuloa seuraamaan MTK 100 -juhlanäytelmän "Maan ja metsän laulu" -ensiesitystä 10.6.

Maan ja metsän laulu on elämysmatka suomalaisten maa- ja metsätaloustuottajien ja heidän järjestönsä vaiheisiin. Näytelmä kuvaa teatterin, musiikin, tanssin ja elokuvan keinoin suomalaisen viljelijäperheen kohtaloita itsenäisessä Suomessa. - - - Olet lämpimästi tervetullut MTK:n 100-vuotisjuhlaan seuraamaan juhlanäytelmää ”Maan ja metsän laulu” lauantaina 10.6. kello 11.00-13.30 Helsingin Messukeskuksessa, Amfi-sali.

Näytelmän toteuttajina on kymmeniä ammattilaisia ja toistasataa kuorolaista, tanssijaa ja näyttelijää. Lisäksi näytelmä pitää sisällään yllätysesiintyjiä. Näytelmän musiikki ulottuu "Arvon mekin ansaitsemme" -laulusta ja Maataloustuottajien marssista Hiljaiseen kylätiehen ja nettihitti Böndeboogieen. Esityksen aikamatkaa havainnollistavat myös filmiharvinaisuudet, joita on löydetty muun muassa Ylen arkistosta.

Näytelmän on ohjannut Ville Saukkonen ja käsikirjoittanut Kirsti Manninen. Musiikin johdosta vastaa Jonas Rannila ja koreografiasta Laura Humppila. Näytelmän pääosissa ovat muun muassa tanssija Oskari Nyyssölä, näyttelijät Tapio Liinoja, Ritva Oksanen ja Saija-Reetta Kotirinta.

Ilmoittaudu tapahtumaan viimeistään keskiviikkona 7.6. osoitteessa www.smt.fi/MTK100. Valitse osallistujatyypiksi ”Median edustaja”.

Lämpimästi tervetuloa

MTK viestintä

------

Näytelmä on osa MTK:n 100-vuotisjuhlaa, jonka päätteeksi tarjoillaan juhlalounas. Tilaisuuden pukukoodi on tumma puku.

MTK perustettiin helluntaikokouksessa vuonna 1917. MTK:n 100-vuotisjuhlavuoden teemana on sata vuotta kasvua ja teemana ammattiylpeys. Järjestön juhlavuosi on osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa.

Lisätietoja

Tuottaja Bettina Lindfors, MTK 100 -juhlavuosi, MTK 100 -juhlanäytelmä, haastattelupyynnöt, 040 920 9810

Lisätietoja näytelmästä: https://www.mtk.fi/mtk_100/maan_ja_metsan_laulu/fi_FI/maan_ja_metsan_laulu/

MTK:n 100-vuotisjuhlan ohjelma https://www.mtk.fi/mtk_100/mtk_satavuotisjuhla/fi_FI/mtk_100_juhla/

Lisätietoja MTK 100 -juhlavuodesta:
www.mtk100.fi

Kotimainen kinkku on tuotettu omien kansallisten vaatimustemme mukaisesti - possun saparo kertoo enemmän kuin luuletkaan12.12.2017 09:49Tiedote

Tutkimusten mukaan tuotantoeläinten hyvinvointi on tärkeää sekä kuluttajalle että tuottajalle. Kotimainen eläinsuojelulainsäädäntö vaatii sianlihantuotannolta enemmän kuin EU-direktiivi. Tärkein näistä vaatimuksista on sikojen kasvattaminen niin, että niiden saparo on pitkä, eikä sitä saa katkaista. Saparon katkaiseminen on kokonaan kiellettyä EU:n alueella vain Suomessa ja Ruotsissa.

Maa- ja metsätalous hoitaa luontoa ihmiskunnan hyväksi11.12.2017 08:00Tiedote

Meillä on tehtävälista: Agenda2030 eli YK:n kestävän kehityksen tavoitteet. Maa- ja metsätaloussektorin rooli luomakunnan hyvinvoinnin yhteensovittajana on ainutlaatuinen, mutta yhä haastavampi ilmastonmuutoksen edetessä. Ymmärrystä tuottavien peltojen ja kasvavien metsien merkityksestä on lisättävä ympäristöpolitiikassamme, alleviivasi ympäristöjohtaja Liisa Pietola Porissa maanantaina 11.12.2017 MTK-Satakunnan syyskokouksessa.

Biotalouden rekat tarvitsevat teitä kaikkialla Suomessa8.12.2017 09:41Tiedote

Suomen tieverkko on elinkeinoelämän täyskäytössä. 8.12.2017 julkaistusta WSP:n selvityksestä selviää valta- ja kantateidemme merkitys elinkeinoelämän kuljetuksille. Metsäsektorin käyttäessä käytännössä kaikkia Suomen teitä, korostuu tarve koko maan tieverkosta huolehtimiselle. Jos osakin tieverkosta halvaantuu, katoaa myös pohja maamme biotalouteen perustuvalta kasvulta, MTK:n elinkeinojohtaja Marko Mäki-Hakola korostaa.