Tervetuloa seuraamaan MTK 100 -juhlanäytelmän "Maan ja metsän laulu" -ensiesitystä 10.6.

Maan ja metsän laulu on elämysmatka suomalaisten maa- ja metsätaloustuottajien ja heidän järjestönsä vaiheisiin. Näytelmä kuvaa teatterin, musiikin, tanssin ja elokuvan keinoin suomalaisen viljelijäperheen kohtaloita itsenäisessä Suomessa. - - - Olet lämpimästi tervetullut MTK:n 100-vuotisjuhlaan seuraamaan juhlanäytelmää ”Maan ja metsän laulu” lauantaina 10.6. kello 11.00-13.30 Helsingin Messukeskuksessa, Amfi-sali.

Näytelmän toteuttajina on kymmeniä ammattilaisia ja toistasataa kuorolaista, tanssijaa ja näyttelijää. Lisäksi näytelmä pitää sisällään yllätysesiintyjiä. Näytelmän musiikki ulottuu "Arvon mekin ansaitsemme" -laulusta ja Maataloustuottajien marssista Hiljaiseen kylätiehen ja nettihitti Böndeboogieen. Esityksen aikamatkaa havainnollistavat myös filmiharvinaisuudet, joita on löydetty muun muassa Ylen arkistosta.

Näytelmän on ohjannut Ville Saukkonen ja käsikirjoittanut Kirsti Manninen. Musiikin johdosta vastaa Jonas Rannila ja koreografiasta Laura Humppila. Näytelmän pääosissa ovat muun muassa tanssija Oskari Nyyssölä, näyttelijät Tapio Liinoja, Ritva Oksanen ja Saija-Reetta Kotirinta.

Ilmoittaudu tapahtumaan viimeistään keskiviikkona 7.6. osoitteessa www.smt.fi/MTK100. Valitse osallistujatyypiksi ”Median edustaja”.

Lämpimästi tervetuloa

MTK viestintä

------

Näytelmä on osa MTK:n 100-vuotisjuhlaa, jonka päätteeksi tarjoillaan juhlalounas. Tilaisuuden pukukoodi on tumma puku.

MTK perustettiin helluntaikokouksessa vuonna 1917. MTK:n 100-vuotisjuhlavuoden teemana on sata vuotta kasvua ja teemana ammattiylpeys. Järjestön juhlavuosi on osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa.

Lisätietoja

Tuottaja Bettina Lindfors, MTK 100 -juhlavuosi, MTK 100 -juhlanäytelmä, haastattelupyynnöt, 040 920 9810

Lisätietoja näytelmästä: https://www.mtk.fi/mtk_100/maan_ja_metsan_laulu/fi_FI/maan_ja_metsan_laulu/

MTK:n 100-vuotisjuhlan ohjelma https://www.mtk.fi/mtk_100/mtk_satavuotisjuhla/fi_FI/mtk_100_juhla/

Lisätietoja MTK 100 -juhlavuodesta:
www.mtk100.fi

Ministeriö tarjoaa liian vähän valokuitua MTK:n sulatettavaksi26.6.2018 12:39Tiedote

Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliittoa närästää se, että liikenne- ja viestintäministeriön luonnos digi-infrastrategiaksi näyttää unohtaneen kokonaan maaseudun yrittäjien ja maalla asuvien tarpeet. MTK korostaa lausunnossaan sitä, että digitaalisia julkispalveluja ei saada toimintavarmoiksi ja digitalisoituvien ja automatisoituvien maaseudun elinkeinojen liiketoiminta tökkii, mikäli kasvavien tiedonsiirtomäärien edellyttämää valokuitua ei ole maaseudulla saatavilla.

MTK esitteli näkemyksiään EU:sta ja sen tulevaisuudessa seminaarissaan 12.6.2018 Helsingissä12.6.2018 16:34Tiedote

Muuttuva toimintaympäristö pakottaa EU:n tarkistamaan omia toimintatapojaan ja ottamaan itselleen tehtäviä, joita aikaisemmin jäsenmaat ovat hoitaneet. Tehtävien siirto velvoittaa jäsenmaat ottamaan lisää taloudellista vastuuta EU:n toimien rahoituksesta. MTK:n mielestä EU:n roolia voidaan kasvattaa turvallisen Euroopan rakentamisessa ja yhteisen maatalouspolitiikan toteuttamisessa. MTK:n puheenjohtaja Juha Marttila esitteli MTK:n näkemyksiä EU:sta ja sen tulevaisuudesta EU-seminaarissa 12.6.2018 Helsingissä.