Tervetuloa seuraamaan MTK 100 -juhlanäytelmän "Maan ja metsän laulu" -ensiesitystä 10.6.

2.6.2017 07:43 | Maa- ja Metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ry

Maan ja metsän laulu on elämysmatka suomalaisten maa- ja metsätaloustuottajien ja heidän järjestönsä vaiheisiin. Näytelmä kuvaa teatterin, musiikin, tanssin ja elokuvan keinoin suomalaisen viljelijäperheen kohtaloita itsenäisessä Suomessa. - - - Olet lämpimästi tervetullut MTK:n 100-vuotisjuhlaan seuraamaan juhlanäytelmää ”Maan ja metsän laulu” lauantaina 10.6. kello 11.00-13.30 Helsingin Messukeskuksessa, Amfi-sali.

Näytelmän toteuttajina on kymmeniä ammattilaisia ja toistasataa kuorolaista, tanssijaa ja näyttelijää. Lisäksi näytelmä pitää sisällään yllätysesiintyjiä. Näytelmän musiikki ulottuu "Arvon mekin ansaitsemme" -laulusta ja Maataloustuottajien marssista Hiljaiseen kylätiehen ja nettihitti Böndeboogieen. Esityksen aikamatkaa havainnollistavat myös filmiharvinaisuudet, joita on löydetty muun muassa Ylen arkistosta.

Näytelmän on ohjannut Ville Saukkonen ja käsikirjoittanut Kirsti Manninen. Musiikin johdosta vastaa Jonas Rannila ja koreografiasta Laura Humppila. Näytelmän pääosissa ovat muun muassa tanssija Oskari Nyyssölä, näyttelijät Tapio Liinoja, Ritva Oksanen ja Saija-Reetta Kotirinta.

Ilmoittaudu tapahtumaan viimeistään keskiviikkona 7.6. osoitteessa www.smt.fi/MTK100. Valitse osallistujatyypiksi ”Median edustaja”.

Lämpimästi tervetuloa

MTK viestintä

------

Näytelmä on osa MTK:n 100-vuotisjuhlaa, jonka päätteeksi tarjoillaan juhlalounas. Tilaisuuden pukukoodi on tumma puku.

MTK perustettiin helluntaikokouksessa vuonna 1917. MTK:n 100-vuotisjuhlavuoden teemana on sata vuotta kasvua ja teemana ammattiylpeys. Järjestön juhlavuosi on osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa.

Lisätietoja

Tuottaja Bettina Lindfors, MTK 100 -juhlavuosi, MTK 100 -juhlanäytelmä, haastattelupyynnöt, 040 920 9810

Lisätietoja näytelmästä: https://www.mtk.fi/mtk_100/maan_ja_metsan_laulu/fi_FI/maan_ja_metsan_laulu/

MTK:n 100-vuotisjuhlan ohjelma https://www.mtk.fi/mtk_100/mtk_satavuotisjuhla/fi_FI/mtk_100_juhla/

Lisätietoja MTK 100 -juhlavuodesta:
www.mtk100.fi

Pohjoismaiden maanviljelijät kokoontuvat Hämeenlinnaan ruotimaan alan digitalisoitumista 16.-18.8.201715.8.2017 09:44Kutsu

Pohjolan Talonpoikaisjärjestön Keskusneuvosto NBC:n laajennettu yleiskokous järjestetään Hämeenlinnan Cumulus Resort Aulangolla 16.-18.8.2017. Kokouksessa pohjoismaiset viljelijäjärjestöt keskustelevat muun muassa ruoka-alan digitalisoitumisen haasteista ja mahdollisuuksista sekä osuustoiminnan kilpailueduista ja tulevaisuudennäkymistä. Kokoukseen osallistuu toistasataa viljelijä- ja osuustoimintajärjestöjen edustajaa. Suomella on NBC:n puheenjohtajuus 2015-2017.

Sadonkorjuun kasviksia lautasille15.8.2017 07:00Tiedote

Elokuun loppupuoliskon viikot 33 ja 34 on nimetty Suomessa kasvisten sadonkorjuuviikoiksi. Valtakunnallisia kasvisviikkoja päästään viettämään tänäkin vuonna. Avomaan ammattiviljelijöiden huolenpidossa kasvikset ovat kehittyneet varmasti, vaikkakin kylmyyden takia hitaasti. Joillekin kasveille viileys on jopa etu. Esimerkiksi salaateissa ei ole havaittu laatuongelmia, eivätkä kasvit ole alkaneet kukkia, kuten niille käy helteillä. Myös kukka-, parsa- ja keräkaaleille kesän lämpölukemat ovat olleet riittäviä.

Lähiruoka- ja pienpanimotrendit esillä Herkkujen Suomi-lähiruokatapahtumassa3.8.2017 10:03Tiedote

Tänään alkava lähiruokatapahtuma Herkkujen Suomi ja Syystober-olutjuhla järjestetään Helsingin Rautatientorilla jo seitsemättä kertaa, ja tänä vuonna tapahtuma on uudistunut ja yhtenäistynyt yhdeksi tapahtumakokonaisuudeksi. Tapahtuman teema #Syödäänyhdessä yhdistää oluen ja lähiruuan yhtenäisellä anniskelu- ja ruoka-alueella. Lähiruuan ja suomalaisen oluen tuotanto ja kulutus on kasvanut Suomessa tasaista vauhtia, ja suoramyynti kiinnostaa kuluttajaa ja tuottajaa enemmän kuin koskaan. Herkkujen Suomessa kuluttaja pääsee tutustumaan lähiruoka- ja pienpanimotrendeihin ja ostamaan herkkuja suoraan tuottajalta.