Tervetuloa seuraamaan MTK 100 -juhlanäytelmän "Maan ja metsän laulu" -ensiesitystä 10.6.

Maan ja metsän laulu on elämysmatka suomalaisten maa- ja metsätaloustuottajien ja heidän järjestönsä vaiheisiin. Näytelmä kuvaa teatterin, musiikin, tanssin ja elokuvan keinoin suomalaisen viljelijäperheen kohtaloita itsenäisessä Suomessa. - - - Olet lämpimästi tervetullut MTK:n 100-vuotisjuhlaan seuraamaan juhlanäytelmää ”Maan ja metsän laulu” lauantaina 10.6. kello 11.00-13.30 Helsingin Messukeskuksessa, Amfi-sali.

Näytelmän toteuttajina on kymmeniä ammattilaisia ja toistasataa kuorolaista, tanssijaa ja näyttelijää. Lisäksi näytelmä pitää sisällään yllätysesiintyjiä. Näytelmän musiikki ulottuu "Arvon mekin ansaitsemme" -laulusta ja Maataloustuottajien marssista Hiljaiseen kylätiehen ja nettihitti Böndeboogieen. Esityksen aikamatkaa havainnollistavat myös filmiharvinaisuudet, joita on löydetty muun muassa Ylen arkistosta.

Näytelmän on ohjannut Ville Saukkonen ja käsikirjoittanut Kirsti Manninen. Musiikin johdosta vastaa Jonas Rannila ja koreografiasta Laura Humppila. Näytelmän pääosissa ovat muun muassa tanssija Oskari Nyyssölä, näyttelijät Tapio Liinoja, Ritva Oksanen ja Saija-Reetta Kotirinta.

Ilmoittaudu tapahtumaan viimeistään keskiviikkona 7.6. osoitteessa www.smt.fi/MTK100. Valitse osallistujatyypiksi ”Median edustaja”.

Lämpimästi tervetuloa

MTK viestintä

------

Näytelmä on osa MTK:n 100-vuotisjuhlaa, jonka päätteeksi tarjoillaan juhlalounas. Tilaisuuden pukukoodi on tumma puku.

MTK perustettiin helluntaikokouksessa vuonna 1917. MTK:n 100-vuotisjuhlavuoden teemana on sata vuotta kasvua ja teemana ammattiylpeys. Järjestön juhlavuosi on osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa.

Lisätietoja

Tuottaja Bettina Lindfors, MTK 100 -juhlavuosi, MTK 100 -juhlanäytelmä, haastattelupyynnöt, 040 920 9810

Lisätietoja näytelmästä: https://www.mtk.fi/mtk_100/maan_ja_metsan_laulu/fi_FI/maan_ja_metsan_laulu/

MTK:n 100-vuotisjuhlan ohjelma https://www.mtk.fi/mtk_100/mtk_satavuotisjuhla/fi_FI/mtk_100_juhla/

Lisätietoja MTK 100 -juhlavuodesta:
www.mtk100.fi

Kansainvälinen kananmunapäivä 13.10. juhlistaa suomalaista kananmunaa – Kananmuna on terveellinen ja turvallinen ruoka13.10.2017 13:42Tiedote

Kansainvälisenä kananmunapäivänä muistutamme, että suomalaisia kananmunia voi syödä ja niistä voi valmistaa ruokaa turvallisin mielin. Terveellinen kananmuna on turvallinen elintarvike, sillä sen tuotantoa valvotaan tarkasti ja suomalainen kananmunatuotanto on salmonellavapaata. Siksi kotimaisia munia voi huoletta käyttää jopa raakana. Kaikki kaupoissamme myynnissä olevat kananmunat ovat kotimaisia, sillä tuotantomme riittää kattamaan kysynnän. Kananmunapäivää on hyvä juhlistaa senkin takia, että kananmunien kulutus Suomessa on korkeimmillaan 21 vuoteen.