Tervetuloa Siltasairaalan peruskiven muuraustilaisuuteen / Välkommen till murandet av Brosjukhusets grundsten

Siltasairaalan peruskivi muurataan keskiviikkona 26.9.2018 klo 13.00–14.30 Meilahden sairaala-alueella Syöpätautien klinikan edustalla osoitteessa Haartmaninkatu 4, Helsinki.

OHJELMA:

Tervehdyspuhe Ulla-Marja Urho, HUSin hallituksen puheenjohtaja
Valtiovallan tervehdys Paula Risikko, eduskunnan puhemies
Käyttäjän puheenvuoro Jarkko Pajarinen, toimialajohtaja, HUS
Tilaajan puheenvuoro Vesa Vainiotalo, kiinteistöjohtaja, HUS
Pääurakoitsijan tervehdys Juha Toimela, varatoimitusjohtaja, SRV
Peruskirjan lukeminen Aki Lindén, toimitusjohtaja, HUS
Peruskiven muuraus

Peruskiven muuraustilaisuuteen on medialla avoin pääsy. Tilaisuuden jälkeen julkaistaan lehdistötiedote ja faktapaketti kuvineen. Tilaisuuden jälkeen on myös mahdollisuus haastatteluihin.

Median ilmoittautuminen: niina.kauppinen@hus.fi, 050 427 2040 tai mirkka.kujala@hus.fi, 050 595 3290

Haluatko tutustua työmaahan?
Työmaahan ja täydessä vauhdissa olevaan sairaalarakentamiseen pääsee tutustumaan sovittaessa.Työmaavierailut: Heidi Tetteh, SRV, puh. 040 662 3220, heidi.tetteh@srv.fi

Siltasairaala on HUSin historian suurin rakennushanke

Siltasairaalan rakennustyöt käynnistyivät alueen purkutöillä alkuvuodesta 2018, keväällä aloitettiin maanrakennus- ja louhintatyöt ja kesällä käynnistyivät perustustyöt. Uudisrakennus valmistuu vuonna 2022 ja toiminta sairaalassa alkaa vuonna 2023. Siltasairaalaan siirtyy suurin osa Töölön sairaalan toiminnoista sekä Syöpätautien klinikan vuodeosasto- ja poliklinikkatoimintoja.

________

Brosjukhusets grundsten muras på onsdag 26.9.2018 kl. 13.00–14.30. Tillställningen äger rum på Mejlans sjukhusområde utanför Kliniken för cancersjukdomar, Haartmansgatan 4, Helsingfors.

PROGRAM:

Välkomsttal Ulla-Marja Urho, HUS styrelseordförande
Statsmaktens hälsning Paula Risikko, riksdagens talman
Användaren har ordet Jarkko Pajarinen, direktör för verksamhetsområdet, HUS
Beställaren har ordet Vesa Vainiotalo, fastighetsdirektör, HUS
Huvudentreprenörens hälsning Juha Toimela, vice verkställande direktör, SRV
Uppläsning av grundläggningsbrevet Aki Lindén, verkställande direktör, HUS
Grundstenen muras

Medierna är välkomna till murandet av grundstenen. Efter tillställningen publiceras pressmeddelandet samt ett faktapaket med bilder. Då finns det också möjlighet till intervjuer.

Anmälning för medier: niina.kauppinen@hus.fi, 050 427 2040 eller mirkka.kujala@hus.fi, 050 595 3290

Nyfiken på bygget? Kontakta Heidi Tetteh på SRV, tfn  040 662 3220, heidi.tetteh@srv.fi om du vill besöka bygget.

Brosjukhuset är det största byggprojektet någonsin i HUS historia

Brosjukhusets byggnadsarbeten började med rivningsarbeten i området i början av 2018, på våren inleddes mark- och schaktningsarbeten och på sommaren påbörjades grundläggningsarbetena. Den nya byggnaden kommer att stå färdig 2022 och sjukhusets verksamhet inleds 2023. Största delen av funktionerna vid Tölö sjukhus samt vårdavdelnings- och poliklinikfunktionerna vid Kliniken för cancersjukdomar kommer att överföras till Brosjukhuset.