Visit NaantaliVisit NaantaliVisit Naantali

Tervetuloa Smakuilemaan Naantaliin jälleen 28.6.-10.7.2021

Smaku-ruokatapahtuma järjestetään jo kolmatta kertaa Naantalissa ja mukana on tänä vuonna seitsemän upeaa paikallista ravintolaa ja kahvilaa. Smakussa voi kierrellä omassa tahdissa maistelemassa Naantalin ravintoloiden ja kahviloiden Smaku-annoksia 5 ja 7 euron annoshintaan. Kukin mukana olevista ravintoloista ja kahviloista toteuttaa Smakua varten omaleimaisen maisteluversion vähintään yhdestä alku-, pää- tai jälkiruoka-annoksesta.

Tänäkin vuonna yleisö voi äänestää omaa suosikkiannostaan Smakun aikana osoitteessa www.smakufestivals.com. Naantalin Makuaarre 2021 julkistetaan tapahtuman päätteeksi 10. heinäkuuta. Kaikkien suosikkiannostaan äänestäneiden kesken arvotaan palkinnoksi 2 hengen lahjakortteja osallistujaravintoloihin. Tervetuloa Smaku-kierrokselle Naantalin upeisiin ravintoloihin ja kahviloihin heti juhannuksen jälkeen! Kartta esiin ja omaa Makuaarretta etsimään!

”Tämän vuoden Smakuannokset ovat suussa sulavan herkullisia ja monipuolisia. Löytyy suolaista ja makeaa, kasvis- ja lihavaihtoehtoja sekä ihania jälkiruokia – takuulla jokaiselle jotakin! Tapahtuma ajoittuu myös keskelle kesää alkaen heti juhannuksen jälkeen, jolloin varmasti maisteluannokset maistuvat niin paikallisille kuin kotimaan matkailijoillekin”, iloitsee tapahtuman tuottaja Laura Pulkkinen.

Mukana Smaku Naantalissa vuonna 2021:

Tapahtuma järjestetään ravintoloissa valtakunnallisia terveysohjeistuksia noudattaen.

Annoskuvat pääsette lataamaan tästä linkistä
Annostiedot kuvineen löydät myös nettisivuiltamme www.smakufestivals.com

Lisätietoa tapahtumasta:

Laura Pulkkinen

Tuottaja, Smaku Events Oy

0405777883 I info@smakufestivals.com I www.smakufestivals.com

Tarja Rautiainen, Visit Naantali,

0407478847, tarja.rautiainen@visitnaantali.com

www.visitnaantali.com

Kenestä Valtakunnan Virallinen Unikeko 2021?23.7.2021 14:49:46 EEST | Tiedote

Naantali valmistautuu jälleen Valtakunnan Virallisen Unikeonpäivän ™ viettoon. Suomen ja Valtakunnan Virallinen Unikeko ™ 2021 heitetään mereen perinteitä noudattaen tiistaina 27.7.2021 klo 7.00 Naantalin vanhassa kaupungissa. Tervetuloa seuraamaan tuoreen Unikeon mereen heittämistä sekä sen jälkeen nauttimaan aamiaista Ravintola Uuden Killan terassille. Tuore Unikeko 2021 liittyy aamiaiselle kuivattelun jälkeen. Unikeonpäivän vietto aloitetaan jo sunnuntaina 25.7. Puistopiknikin ja Unikekomarkkinoiden merkeissä. Maanantaina 26.7. markkinoiden lisäksi yhteislaulua ja ulkoilmaelokuvaesitys. Kirkkopuistossa on tuttuun tapaan ohjelmaa non-stop tiistaina 27.7. ja päivä huipentuu Unikekokonserttiin, jossa tänä vuonna loistaa upea Diandra. Liitteenä päivän ohjelma, Unikeon perinne ja Unikeot kautta aikojen Naantalissa. Unikeon lehdistötiedote tulee maanantaina 26.7. klo 15.00 embargolla. Unikeonpäivän lisätiedot, ilmoittautuminen aamiaiselle sekä Unikeon yksittäiset haastatteluajat: VisitNaa

Kenestä Valtakunnan Virallinen Unikeko 2021?23.7.2021 14:23:23 EEST | Tiedote

YLI KOLMESATAA PYÖRÄILIJÄÄ POLKEE HEINÄKUUSSA SUOMEN MAAKUNNISSA SYÖPÄSAIRAIDEN LASTEN HYVÄKSI6.7.2021 06:00:00 EEST | Tiedote

Hyväntekeväisyyspyöräily Team Rynkeby – God Morgonin joukkueet polkevat toista vuotta peräkkäin Suomen maakunnissa kerätäkseen varoja syöpäsairaiden lasten hyväksi. Perinteisesti joukkueet ovat pyöräilleet Suomesta Pariisiin, mutta koronaviruksen aiheuttaman pandemian takia Suomen eri kaupunkien joukkueet tekevät nyt omat “Tour de Finlandinsa”. Kaikki kahdeksan joukkuetta polkevat itse suunnittelemansa reitin, jonka varrella tuetaan paikallisia matkailu- ja ravintolayrittäjiä. Pyöräilijöitä Suomen Team Rynkeby – God Morgon –joukkueissa on yli kolmesataa, joista suurin osa osallistuu kotimaan Tour de Finlandille.

YLI KOLMESATAA PYÖRÄILIJÄÄ POLKEE HEINÄKUUSSA SUOMEN MAAKUNNISSA SYÖPÄSAIRAIDEN LASTEN HYVÄKSI28.6.2021 06:00:00 EEST | Tiedote

Varsinais-Suomen ja Satakunnan matkailuorganisaatioiden yhteinen digitaalinen varausalusta valmiina julkaistavaksi14.6.2021 14:00:00 EEST | Tiedote

Syksyllä 2020 alkanut hanke on edennyt odotetusti. Yleisölle ja alueen yrittäjille hanke konkretisoituu digitaalisen varaus- ja myyntialustan käyttöönotolla. Yhteinen haaveilusta myyntiin mahdollistava digitaalinen varausalustan pilotti, Elämysgroupin Koko Travel Planner julkaistaan 14.6. Varausalusta löytyy www.finnisharchipelagoroutes.fi ja sosiaalisen median kanavat @finnisharchipelagoroutes.