Tervetuloa Suomen Saaristoon: Matka 2018 Helsingin Messukeskuksessa 18.-21.1.2018

Suomen Saaristo toivottaa messuvieraat tervetulleiksi matkailualan suurimpaan ammattilaistapahtumaan. Matka 2018 avautuu Helsingin Messukeskuksessa ammattilaispäivällä torstaina 18.1. Yleisölle messut ovat avoinna perjantaista sunnuntaihin 19.-21.1.

Messujen suurimmalla osastolla hallin 6 jättikorttelissa esittäytyy Suomen Saaristo. Mukana saaristoalueelta on kunnat Turku, Naantali, Parainen, Kemiönsaari, Salo, Hanko, Raasepori, Pori, Rauma, Uusikaupunki, Kustavi, Taivassalo ja Kaarina sekä näiden alla lukuisat alanäytteilleasettajat. Myös Ahvenanmaa on mukana yhteisosastolla.

Suomen Saaristo -osasto edustaa sekä sykkivää kaupunkikulttuuria, historiallisia kohteita että upeita luontoelämyksiä alueen kansallispuistoissa. Esillä onkin erinomaisen laaja kattaus matkailutuotteita pienistä suuriin yrityksiin ja omatoimiretkistä ryhmille räätälöitäviin tuotteisiin.

Mukana on lukuisia teattereita kuten Åbo Svenska Teater, ohjelmapalveluita kuten Muumimaailma sekä tapahtumia kuten Porin asuntomessut, Naantalin musiikkijuhlat sekä Turussa järjestettävät Voimistelun Suomi Gymnaestrada -voimistelutapahtuma ja Challenge Turku -triathlonkisa.

Kävijän kannattaa tutustua monenlaisiin retki- ja tapahtumapaketteihin, joita tarjotaan parhaaseen messuhintaan. Osastolla viihtyy pitkään kiipeily- ja liikuntaratojen lisäksi erilaisten pelien ja arvontojen parissa.

Osaston omassa ohjelmassa tarjotaan makupaloja alueen ruoka- ja musiikkikulttuurista jokaisena messupäivänä. Jo aiempina vuosina suursuosioon on noussut saariston makuja esittelevä Taste of the Archipelago -lautanen, joka tarjotaan kävijöille kaksi kertaa jokaisena yleisöpäivänä. Lisäksi osastolta löytyy saaristolaispuoti, jossa on tuotemaistatuksia ja kotiin viemisiksi voi ostaa saariston herkullisia lähiruokatuotteita.

#SuomenSaaristo

satu.hirvenoja@turku.fi

Tarja Rautiainen
tarja.rautiainen@visitnaantali.com

Turun Seudun Energiantuotannon toimitusjohtaja Tapani Bastman vuoden 2018 VALTAKUNNAN VIRALLISEKSI UNIKEOKSI27.7.2018 07:00Tiedote

Vuoden 2018 Valtakunnan Viralliseksi Unikeoksi ™ on valittu Turun Seudun Energiantuotannon toimitusjohtaja Tapani Bastman. Vanhan ja arvostettujen perinteiden mukaisesti Tapani Bastmanin valinta julkistettiin heittämällä hänet mereen Unikeonpäivänä perjantaina 27.7.2018 klo 7.00 Naantalin vanhan kaupungin vierassatamassa. Tästä linkistä löytyy aamun tunnelmia ja kuviavuoden 2018 Unikeosta.

Jukka Rintalan näyttely Unelmien aika - Time of Dreams Naantalissa, tervetuloa avajaisiin20.6.2018 08:15Kutsu

Jukka Rintalan Unelmien aika - Time of Dreams –näyttely 29.6. – 4.8.2018 Naantalin Wanha Raatihuone, Mannerheiminkatu 14, 21100 Naantali Avajaiset torstaina 28.6.2018 klo 17.00. Näyttelyn avaa Naantalin kaupunginjohtaja Jouni Mutanen. Illan aikana yllätysohjelmaa. Näyttelyn esittely lehdistölle klo 16.00 Esillä uniikkipukuja, valmisvaatteita,takkeja, sisustustekstiilejä, kattaustuotteita ja maalauksia. Kaikkia myynnissä JR-shopissa. Tervetuloa! Lisätiedot ja haastatteluajat Jukka Rintala p. 040 541 1293, jukka.rintala@jukkarintala.fi facebook Studio Jukka Rintala www.jukkarintala.fi Jukka Rintala Shop ja Studio Fredrikinkatu 26 00120 Helsinki