Tervetuloa Suomen Saaristoon: Matka 2018 Helsingin Messukeskuksessa 18.-21.1.2018

Suomen Saaristo toivottaa messuvieraat tervetulleiksi matkailualan suurimpaan ammattilaistapahtumaan. Matka 2018 avautuu Helsingin Messukeskuksessa ammattilaispäivällä torstaina 18.1. Yleisölle messut ovat avoinna perjantaista sunnuntaihin 19.-21.1.

Messujen suurimmalla osastolla hallin 6 jättikorttelissa esittäytyy Suomen Saaristo. Mukana saaristoalueelta on kunnat Turku, Naantali, Parainen, Kemiönsaari, Salo, Hanko, Raasepori, Pori, Rauma, Uusikaupunki, Kustavi, Taivassalo ja Kaarina sekä näiden alla lukuisat alanäytteilleasettajat. Myös Ahvenanmaa on mukana yhteisosastolla.

Suomen Saaristo -osasto edustaa sekä sykkivää kaupunkikulttuuria, historiallisia kohteita että upeita luontoelämyksiä alueen kansallispuistoissa. Esillä onkin erinomaisen laaja kattaus matkailutuotteita pienistä suuriin yrityksiin ja omatoimiretkistä ryhmille räätälöitäviin tuotteisiin.

Mukana on lukuisia teattereita kuten Åbo Svenska Teater, ohjelmapalveluita kuten Muumimaailma sekä tapahtumia kuten Porin asuntomessut, Naantalin musiikkijuhlat sekä Turussa järjestettävät Voimistelun Suomi Gymnaestrada -voimistelutapahtuma ja Challenge Turku -triathlonkisa.

Kävijän kannattaa tutustua monenlaisiin retki- ja tapahtumapaketteihin, joita tarjotaan parhaaseen messuhintaan. Osastolla viihtyy pitkään kiipeily- ja liikuntaratojen lisäksi erilaisten pelien ja arvontojen parissa.

Osaston omassa ohjelmassa tarjotaan makupaloja alueen ruoka- ja musiikkikulttuurista jokaisena messupäivänä. Jo aiempina vuosina suursuosioon on noussut saariston makuja esittelevä Taste of the Archipelago -lautanen, joka tarjotaan kävijöille kaksi kertaa jokaisena yleisöpäivänä. Lisäksi osastolta löytyy saaristolaispuoti, jossa on tuotemaistatuksia ja kotiin viemisiksi voi ostaa saariston herkullisia lähiruokatuotteita.

#SuomenSaaristo

Tarja Rautiainen
tarja.rautiainen@visitnaantali.com

Loppuunmyyty käytettyjen veneiden näyttely29.8.2018 16:10Tiedote

Naantalin Veneet Esillä -käytettyjen veneiden myyntinäyttelyssä nähdään tulevana viikonloppuna ennätysmäärä veneitä. Näyttelyalue on loppuunmyyty ja ranta täynnä veneitä viimeistä paikkaa myöden. Veneiden kokonaismäärä on yli 100 kpl. Veneet Esillä -näyttely on Suomen suurin käytettyjen veneiden myyntitapahtuma. -Veneiden runsaaseen määrään on varmasti useita syitä. Kauppa on käynyt perinteisesti hyvin Naantalin näyttelyssä, se on tietenkin tärkein tekijä. Naantali on loistava paikka järjestää tällainen tapahtuma ja kävijämäärä on kasvanut vuosi vuodelta. Joudumme jatkossa miettimään ratkaisuja, jotta näyttelyyn voitaisiin ottaa nykyistä enemmän veneitä, kertoo Naantalin Venemessujen toimitusjohtaja Tuomas Levanto.

Loppuunmyyty käytettyjen veneiden näyttely22.8.2018 15:17Tiedote

Turun Seudun Energiantuotannon toimitusjohtaja Tapani Bastman vuoden 2018 VALTAKUNNAN VIRALLISEKSI UNIKEOKSI27.7.2018 07:00Tiedote

Vuoden 2018 Valtakunnan Viralliseksi Unikeoksi ™ on valittu Turun Seudun Energiantuotannon toimitusjohtaja Tapani Bastman. Vanhan ja arvostettujen perinteiden mukaisesti Tapani Bastmanin valinta julkistettiin heittämällä hänet mereen Unikeonpäivänä perjantaina 27.7.2018 klo 7.00 Naantalin vanhan kaupungin vierassatamassa. Tästä linkistä löytyy aamun tunnelmia ja kuviavuoden 2018 Unikeosta.