Tervetuloa Suomen Saaristoon: Matka 2018 Helsingin Messukeskuksessa 18.-21.1.2018

Suomen Saaristo toivottaa messuvieraat tervetulleiksi matkailualan suurimpaan ammattilaistapahtumaan. Matka 2018 avautuu Helsingin Messukeskuksessa ammattilaispäivällä torstaina 18.1. Yleisölle messut ovat avoinna perjantaista sunnuntaihin 19.-21.1.

Messujen suurimmalla osastolla hallin 6 jättikorttelissa esittäytyy Suomen Saaristo. Mukana saaristoalueelta on kunnat Turku, Naantali, Parainen, Kemiönsaari, Salo, Hanko, Raasepori, Pori, Rauma, Uusikaupunki, Kustavi, Taivassalo ja Kaarina sekä näiden alla lukuisat alanäytteilleasettajat. Myös Ahvenanmaa on mukana yhteisosastolla.

Suomen Saaristo -osasto edustaa sekä sykkivää kaupunkikulttuuria, historiallisia kohteita että upeita luontoelämyksiä alueen kansallispuistoissa. Esillä onkin erinomaisen laaja kattaus matkailutuotteita pienistä suuriin yrityksiin ja omatoimiretkistä ryhmille räätälöitäviin tuotteisiin.

Mukana on lukuisia teattereita kuten Åbo Svenska Teater, ohjelmapalveluita kuten Muumimaailma sekä tapahtumia kuten Porin asuntomessut, Naantalin musiikkijuhlat sekä Turussa järjestettävät Voimistelun Suomi Gymnaestrada -voimistelutapahtuma ja Challenge Turku -triathlonkisa.

Kävijän kannattaa tutustua monenlaisiin retki- ja tapahtumapaketteihin, joita tarjotaan parhaaseen messuhintaan. Osastolla viihtyy pitkään kiipeily- ja liikuntaratojen lisäksi erilaisten pelien ja arvontojen parissa.

Osaston omassa ohjelmassa tarjotaan makupaloja alueen ruoka- ja musiikkikulttuurista jokaisena messupäivänä. Jo aiempina vuosina suursuosioon on noussut saariston makuja esittelevä Taste of the Archipelago -lautanen, joka tarjotaan kävijöille kaksi kertaa jokaisena yleisöpäivänä. Lisäksi osastolta löytyy saaristolaispuoti, jossa on tuotemaistatuksia ja kotiin viemisiksi voi ostaa saariston herkullisia lähiruokatuotteita.

#SuomenSaaristo

Tarja Rautiainen
tarja.rautiainen@visitnaantali.com

KIRJAHYRRÄN MARRASKUU HOUKUTTI JA HURMASI13.11.2017 08:20Tiedote

Kolmannen kerran Naantalissa 9.-11.11. järjestetty lastenkirjallisuuden festivaali Kirjahyrrä kokosi jälleen päiväkotien ja koulujen oppilaat sekä lapsiperheet yhteen nauttimaan kirjallisuuden ja lukemisen riemusta. Kolmeen päivään sisältyi yli 30 tuntia ohjelmaa 30 esiintyjän voimin. Eri puolilla kaupunkia järjestetyt tapahtumat keräsivät kaikkiaan yli 1 000 kävijää. Ennakkovarausten perusteella useat tilaisuudet olivat täynnä.

KIRJAHYRRÄN MARRASKUU HOUKUTTI JA HURMASI7.11.2017 08:32Tiedote