Tervetuloa Tuomas Vimman Enkeleitä ja yksisarvisia –startup-kirjan julkistamistilaisuuteen 24.10. klo 15

Tuomas Vimman uutuuskirja Enkeleitä ja yksisarvisia on kymmenien kasvuyrittäjien kertomuksista kutoutuva räjäyttävä teos, joka kertoo start-up Suomen noususta ja uhosta. Tervetuloa kirjan julkistamistilaisuuteen keskiviikkona 24.10. klo 15.

Slush, Supercell ja Rovio. Kuhinaa ja vaarallisia tilanteita. Startup-yrittäjät kamppailevat noususta kansainväliseen menestykseen, kampittajista ja vähättelijöistä välittämättä. Monet onnistuvat ja sankarit juhlivat. Enkeleitä ja yksisarvisia on vauhdikas kuvaus suomalaisen startup-ekosysteemin synnystä.

Iltapäivässä kuullaan Tuomas Vimman esittely kirjasta. Lisäksi luvassa paneelikeskustelu startup- ekosysteemistä. Panelisteina Linda Liukas ja Miki Kuusi. Moderaattorina Heini Vesander

Missä: Maria 01, Lapinlahdenkatu 16, Helsinki

Milloin: ke 24.10. klo 15–16

Ilmoittautumiset: adele.couavoux@otava.fi

Tarjolla olutta ja hyönteissnäcksejä. Tervetuloa!

Kirjailija Tuomas Vimma on käsikirjoittanut kuusi MTV3-kanavalla esitettyä dokumenttielokuvaa kotimaisten suuryritysten historiasta (Paulig, Valio, Fazer, SRV, Koskisen, K-kauppiasliitto) sekä julkaissut kuusi romaania (Otava, Gummerus).

Katja Kallion Valkokangastuksia tarjoaa valloittavia ja omaperäisiä huomioita elokuvista ja elämästä7.2.2019 13:06:00Tiedote

”Elokuvateatteri on aina ollut turvasatama niille, jotka tuntevat yksinäisyyttä ja ulkopuolisuutta”, sanoo kirjailija, elokuvakirjoittaja Katja Kallio. Valkokangastuksia kuvaa hänen omaa matkaansa kauas muista ihmisistä elokuvateatterin turvaan, ja sieltä takaisin muiden joukkoon. Kirja on täynnä omaperäisiä huomioita elokuvista, tv-sarjoista ja elämästä.

Anna-Reetta Sipilä Otava Oppimisen palvelujen liiketoimintapäälliköksi7.2.2019 10:00:30Tiedote

Anna-Reetta Sipilä (KM) on nimitetty Otava Oppimisen palvelujen liiketoimintapäälliköksi vastuualueenaan alakoulu ja esiopetus. Hän aloittaa tehtävässään 4.3. Sipilä siirtyy Otavaan Edukustannukselta kustannuspäällikön tehtävästä. ”On todella hienoa, että saamme Anna-Reetan joukkoomme. Hänen osaamisensa ja asenteensa täydentävät hienosti Oppimisen palveluiden kokonaisuutta. Odotan innolla, että yhteinen tekemisemme pääsee vauhtiin”, sanoo Otava Oppimisen palveluiden kustannusjohtaja Teuvo Sankila. ”Olo on motivoitunut ja innostunut! Otavalla yhdistyvät hienolla tavalla paitsi kyky tuottaa ammattimaisia palveluita koulujen tarpeisiin myös tahto auttaa oppilaita ja opettajia tulevaisuuden muutoksissa. Se inspiroi ja tuo hyvää potkua tekemiseen”, iloitsee Anna-Reetta Sipilä. Samassa yhteydessä Otava Oppimisen palveluissa liiketoimintapäälliköiksi nimitetään Eeva Lahdenmäki vastuualueenaan lukio ja toinen aste, Inka Hedman vastuualueenaan yläkoulu ja ruotsinkielinen kustantaminen sekä Mari