Ercomedics Oy

Terveydenhuollon digitalisaatio - Lääkereseptin uusintaan uusi, nopea vaihtoehto

Lehdistötiedote julkaisuvapaa 6.11.2017 klo 7.00. Ercomedics Oy tuo markkinoille marraskuun 2017 alussa uuden nopean ja helpon vaihtoehdon lääkereseptien uusintaan. Uutta sovellusta voi käyttää niin perinteisellä pöytäkoneella kuin tabletilla tai kännykällä.

ERCOMEDICS Oy Pekka ja Olli Erkola. Kuva Lasse Erkola.

Suomi siirtyi vuoden 2017 alusta käyttämään vain sähköisiä reseptejä ensimmäisenä Euroopan maana.  Tämän muutoksen seurauksena lääkäri Olli Erkola näki puutteen kuluttajille tarjottavissa reseptin uusinnan palveluissa ja päätti tuoda markkinoille nopean ja helpon tavan uusia reseptit. Asiakas voi uusia reseptinsä kotona, mökillä tai autossaan ja saada reseptin uusittua jopa 3 tunnissa.  Ihmisillä tulee usein vastaan tilanne, missä reseptin uusiminen on unohtunut tai matkalle lähtö ja reseptin uusinta tulee nopeasti eteen.  Myös välimatka lääkäriin tai terveyskeskukseen saattaa olla pitkä tai aikaa vievä. Vaikka reseptejä uusitaan nytkin eri tavoin, on asiakkaalle joskus epäselvää missä sen voisi tehdä nopeasti ja vaivatta. Uusimunresepti-palvelu on avoin kaikille kuluttajille riippumatta siitä missä resepti on alun perin kirjoitettu. Palvelun käyttö ei vaadi asiakkaalta liittymistä tai kuulumista mihinkään kanta-asiakkaaksi. Yhden reseptin pikauusinta 3 tunnissa maksaa 29 euroa, 24 tunnissa 26 euroa ja 48 tunnissa 24 euroa. Asiakkaalle palvelun käyttö on tehty mahdollisimman helpoksi, selkeäksi ja turvalliseksi.

Start Up - yritykset eivät vain nuorten yrittäjien asia

Veljekset Olli ja Pekka Erkola päättivät ryhtyä Start up - yrittäjiksi vaikka mukavat eläkepäivät olisivat olleet juuri edessä.   Uusi idea oli toteutettava vaikka se tiesi ympäripyöreitä työpäiviä.  Ollin pitkä työura lääkärinä (dosentti, lääketieteen tohtori) ja Pekan monipuolinen kaupallinen ura (KTM) olivat oiva perusta uudelle idealle ja sen kaupalliselle toteuttamiselle.  Heidän ajatuksena oli olla ketterä yritys, joka tuo kuluttajille avoimen, nopean ja helpon tavan uusia lääkeresepti.  Kuka tahansa voi käyttää palvelua missä ja milloin tahansa.  Palvelun piti olla luotettava ja helppo käyttää. Ajatus siirtyi nopeasti Ercomedics Oy - yrityksen perustamiseen ja sovelluksen kehittämiseen yhdessä sovelluskehittäjä Wunderdog Oy:n kanssa. Loppukesän aikana kehitystyö saatiin valmiiksi ja marraskuun alusta uusi yritys Ercomedics Oy tuo UusiMunResepti - palvelun markkinoille. Terveydenhuollon digitalisaatio saa taas yhden palasen lisää.

Lisätietoja:

Pekka Erkola
Ercomedics Oy
Toimitusjohtaja, KTM
pekka.erkola@uusimunresepti.fi

ERCOMEDICS Oy Pekka ja Olli Erkola. Kuva Lasse Erkola.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi