Terveysväitteet koetuksella messuilla Turussa

Terve Olo -messuilla puhutaan terveydestä ja hyvinvoinnista sekä erilaisista terveysväitteistä. Esillä ovat tämän hetken puhutuimmat aiheet. Tapahtuma on Turun Messukeskuksessa 26.-28.10. Samaan aikaan järjestetään Osaava Nainen ja Outlet. Kokonaisuudessa on yhteensä noin 220 yritystä.

Tomi Kokko

Kolmen päivän aikana esille nousevat muun muassa tämänhetkiset käsitykset geenitiedosta lääkehoidon tukena. Toimimattomat lääkkeet ja vaaralliset sivuvaikutukset ovat vältettävissä. Geenitestistä puhuu yleisölle sisätautien erikoislääkäri ja lääketieteellisen tietotekniikan dosentti Jari Forsström, Abomics Oy/GeneAccount. Forsström puhuu messuilla kaikkina messupäivinä.

Samoin ennaltaehkäisevä terveydenhoito on nousemassa aiempaa tärkeämpään rooliin. Mitä geeniperimästä voidaan tulkita ja miten tulkintaa voidaan hyödyntää oman hyvinvoinnin tukemisessa? Messukävijöille aihetta avaa Maili Lepola, joka on genetiikan osaaja erityisesti nutrigenomian, oma geeniperimä suhteessa ravintoon, liittyen.

CRST Oy:n toimitusjohtaja Antti Iitiä kertoo mm. lääkkeen kehittämisestä ideasta tuotteeksi messuperjantaina.

Terve Olo -tapahtuman ohjelmaan mahtuu monenlaisia näkökulmia hyvinvointiin. Lauantaina 27.10. kuullaankin mm. Tomi Kokon puheenvuoro otsikolla Jaksaa, jaksaa. Energiaa arkeen ja treenaamiseen. Kokko on tullut tunnetuksi kohuakin herättäneistä vinkeistään ravitsemukseen.

Terveysväitteiden viidakossa

Lihastohtori, LiTT Juha Hulmi kertoo sunnuntaina 28.10. harjoitteluun ja ravintoon liittyvistä uskomuksista. Hän on tutkinut lihaskasvua ja kirjoittaa mm. suosittua Lihastohtori-blogia.

Ltt Juhani Knuuti kertoo messuyleisölle miksi harhaudumme terveysväitteiden viidakossa. Väitteistä kuullaan messusunnuntaina. Knuuti tunnetaan mm. kansantajuisesta blogeistaan ja terveydellisten harhaluulojen kitkemisestä.

Urheilulääkäri Pippa Laukka puolestaan kannustaa lauantaina 27.10. itsestään huolehtimiseen. Otsikkona on Olet sitä mitä syöt. Hän mukana mm. syksyllä alkavassa tv-ohjelmassa, jossa laitetaan julkisuuden henkilöitä kuntoon.

Näyttelijänäkin tunnettu Satu Silvo antaa messuilla omat rempseät vinkkinsä jaksamiseen. Silvo esiintyy tapahtumassa perjantaina.

Arvoista messuilla puhuu muun muassa Jaana Villanen, Prorigin Oy.

Kansainvälinen tankotanssikilpailu ja twerkkausta lajikokeiluna

Vinkkejä saa myös mm. suolistobakteereihin, oikeaan istumiseen, terveenä vanhenemiseen, painonhallintaan, lonkkaongelmiin ja mm. kivun hallintaan luonnollisin keinoin.

Tapahtumassa on mahdollisuus tutustua uusiin liikuntamuotoihin. Jokainen voi käydä hakemassa oppia mm. twerkkaukseen Tanssistudio Flaman opastuksella.  Messuilla pääsee kokeilemaan muitakin uudempia kuntoilulajeja ja -tapoja mm. F45-salin ja Annasportin matkassa.

Turun Messukeskuksessa ratkotaan myös kansainvälisen tason tankotanssikilpailu. Kisa nähdään mielenkiintoisena taisteluna, ns. pole battlena, jossa kaksi tai korkeintaan kolme kisaajaa tanssivat toisiaan vastaan. Yleisöllä on mahdollisuus myös kokeilla tankotanssia messuilla.

Tapahtuma tehdään yhteistyössä Turun Sanomien kanssa.

www.terveolomessut.fi

#terveolo

26.-28.10. Turun Messukeskuksessa

Messut avoinna perjantaina ja lauantaina kello 10-18, sunnuntaina kello 10-17

projektijohtaja Krista Ahonen
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Info medialle 26.10. kello 11.00 Turun Messukeskuksessa

Tomi Kokko
Pippa Laukka

Life Science Live 15.-16.5.2019 - Tekoälyn ja hyvinvoinnin yhdistäminen kokoaa alan kansainväliset huippuosaajat Suomeen27.2.2019 11:05:14 EETTiedote

MEDIATIEDOTE 27.2.2019. Life Science Live 15.-16.5.2019 kokoaa lääketieteen ja terveydenhoidon tutkimusyhteisöt ja yritysmaailman Turun Messukeskukseen. Kansainvälisen ammattilaistapahtuman keynote-puhujia ovat mm. Perkin Elmerin Vice President Karen Madden, IBM:n globaalin Life Science Industryn johtaja Andrew Fried ja European Institute for Innovation through Health Data -organisaatiota johtava Dipak Kalra.

Varsinais-Suomen suuret rakennusmessut 8.-10.2. – Messutalo ja uutuudet houkuttelevat remontoijia ja rakentajia messuille Turkuun8.2.2019 10:31:44 EETTiedote

Rakenna & Sisusta -messut tuovat Turun Messukeskuksen 8.-10.2. täyteen rakentamisen ja remontoinnin tuotteita ja palveluita. Viikonlopun aikana Turun Messukeskuksessa järjestetään mm. rakentaja- ja remonttikouluja (Prkk ry) sekä ammattilaisille suunnattu Lounais-Suomen Rakennuspäivä. 2019 tulee olemaan alueella vireän rakentamisen aikaa.