The new Managing Director of Analyste Oy Mikko Soirola: Experts make our business

Mikko Soirola has been appointed as a new Managing Director of modern payments expert Analyste Oy. Soirola has a long international IT background and experience within consulting, service development and management. Soirola foresees a lot of potential in both Analyste Oy and the entire industry.

Managing Director Tomi Lod and Mikko Soirola.

Mikko Soirola(b. 1969, M.Sc. ) will start as Managing Director of Analyste Oy as of 15 October, 2018.

Soirola has a long international IT background and experience within sales, service development and general management. SaaS business has a certain importance for Analyste and Soirola has been developing it for over 10 yearsin his previous work positions. He joins Analyste from Liaison Technologies Europe, where he has been responsible for the European marketing, sales and service business.

In Analyste Soirola is fascinated by the opportunity to further develop and grow the company a leading player in a solution area full of opportunities. He says he wants to develop a mode of trust, openness and communications, both in Analyst and customer interaction. - As cliché as it may sound but experts make our business. People and their well-being are the most important issues for me.

- Financial technology and information technology are in a global transition. Therefore it is important to be able to identify macro trends within the industry and to respond to customer needs at a rapid pace. Listening to customers and market opens up a lot of development and growth opportunities for an agile company, Soirola ponders. With the arrangement that took place earlier this year and the subsequent independence of Analyste, we have an excellent opportunity to create a new growth strategy for the company. Implementing the strategy is my top priority, he continues.

In his free time, the new Managing Director enjoys spending time with his family and friends, Italian wines and jazz music. He occasionally finds him refreshing his old hobby badminton.

The current Analyste Managing Director Tomi Lod will continue as the Managing Director of Clausion Oy.

Tomi Lod
Analyste Oy, Managing Director
tomi.lod@analyste.com

Mikko Soirola
Analyste Oy, Managing Director
mikko.soirola@analyste.com

Managing Director Tomi Lod and Mikko Soirola.
Mikko Soirola, Managing Director, Analyste Oy
Tomi Lod, Managing Director, Clausion Oy

Seinäkiipeily kasvoi kaikenikäisten harrastukseksi ja olympialajiksi – Kiipeilyareena avaa boulderointihallin Kalasatamaan17.9.2018 09:37Tiedote

Helsingin Salmisaaren Kiipeilyareena on Suomen tunnetuin sisäkiipeilypaikka. Seinäkiipeilyn suosio on kasvanut huomattavasti 2000-luvulla. Tänään kiipeilijöitä voivat olla niin lastenlasten kanssa harrastavat isovanhemmat kuin olympialaisiin tähtäävät nuoret kiipeilijälupaukset. Kiipeilyareena avaa uuden toimipisteen Helsingin Kalasatamaan.

EduImpact Venture Capital Oy ja Zeroten Oy yhteistyöhön vauhdittamaan koulutusalan kasvuyrityksiä27.3.2018 09:10Tiedote

EduImpact Venture Capital Oy on uusi pääomasijoitusalan hallinnointiyhtiö. Sen EduImpact Fund -rahasto tulee keskittymään innovatiivisiin koulutusalan startup-yhtiöihin sekä varhaisen vaiheen kasvuyhtiöihin. EduImpactin yhteistyökumppanina toimii koulutusalan yrityskiihdyttämö xEdu, joka on Euroopan arvostetuimpia koulutusalan startup-yritysten hautomoja. Mainos- ja viestintätoimisto Zeroten Oy on valittu EduImpact Venture Capitalin vahvistetuksi kumppaniksi, kun EduImpact Fund -rahaston startup- ja kasvuyhtiöiden tuotteita ja palveluja aikanaan kaupallistetaan.