The Valkyriansilta vihdoin uutta musiikkia – Mr. Train -single ja video julki tänään, Monsterpiece-albumi ilmestyy lokakuun lopulla

Suomen parhaan ja kansainvälisesti tunnetuimman rocksteadya, skata, reggaeta ja punkia sulavasti yhdistelevän The Valkyriansin uusi single Mr. Train on ilmestynyt tänään sympaattisen ja nostalgisen junamatkavideon saattelemana. Pandemian vuoksi viivästynyt bändin odotettu 20-vuotisjuhla-albumi Monsterpiece ilmestyy 21. lokakuuta. Uusi levy on omistettu The Valkyriansin edesmenneelle kitaristille Juha “Gladiator” Laineelle.

The Valkyrians. Kuva: Petri Kokko.

– Mr. Train oli viimeisiä biisejä, mitä tehtiin Gladiatorin kanssa. Tämä on matkabiisi, vähän niinkuin itse The Valkyrians, joka matkailee ympäriinsä aina kun voi. Pelkästään Saksassa 100 keikan saldo täyttyi hiljattaen ja siellä juhlimme myös uuden singlen julkistusta neljän keikan minikiertueella, bändin laulaja Angster kertoo tien päältä.

Iloisella, The Valkyriansille tunnusomaisella poljennolla kulkevalla Mr. Train -singlellä kuullaan feattaamassa vakuuttavaa herraa nimeltä Mister H, a.k.a. Henrall Ford -– bändi tutustui mieheen aikoinaan yhteiskeikoilla brittiläisen The Downsetters -yhtyeen kanssa, jonka vokalistina Mr. H vaikuttaa edelleen.

The Valkyriansin ilmiömäinen kyky yhdistellä tarttuvia ja herkkiä popmelodioita ja stydiä punk-asennetta ska- ja reggae-rytmeihin kuuluu tulevan Monsterpiece-levyn hittibiiseissä vahvemmin kuin koskaan. Vuosikymmenien keikkailukokemus on hitsannut bändin haastavan musiikkilajinsa virtuoosiksi. Basistilegenda Jukka Kiviniemen tuottaman ja rytmivelho Janne Haaviston miksaaman albumin juhlatunnelmaa maustaa tietysti myös The Valkyriansille tyypillinen lämmin huumori, joka on valloittanut yleisöt ympäri Euroopan. Vuosien varrella 21 maassa kiertänyt bändi on kerännyt suuren kansainvälisen fanijoukon, joka odottaa uutta albumia yhtä hartaasti kuin bändin omistautuneet kotimaiset kannattajat. Suomen levynjulkkareita juhlitaan 11. marraskuuta Helsingissä Ääniwalli-klubilla.

The Valkyrians:

Angster - laulu, John Building - basso, Junior - rummut, Mr. Moonhead - koskettimet, Skenga - kitara, Mr. Wasp - kitara, Janne Haavisto - perkussiot

thevalkyrians.com

Mr. Train -biisin video Soundin ensinäytössä tänään.

Mr. Train -video

The Valkyrians. Kuva: Petri Kokko.
The Valkyrians: Mr. Train -singlen kansi.

Knucklebone Oscar juhlii 50-vuotispäiväänsä uudella It’s So Easy -singlellä ja -videolla14.11.2022 10:10:53 EET | Tiedote

Knucklebone Oscar täyttää tänään maanantaina 14.11. 50 vuotta ja juhlistaa merkkipäiväänsä uuden It’s So Easy -singlen ja videon julkaisulla. Teemallisesti kappale enteilee ensi vuonna ilmestyvää juhla-albumia, jolla vierailee nimekäs kotimainen artistijoukko Jesse Markinista Edu Kehäkettuseen. Materiaali koostuu Knucklebone Oscarin ja vierailijoiden versioimista vanhoista suosikkibiiseistä sekä originaaleista. Albumi kulkee työnimellä “Knucklebone With Friends”/“Rhythm Box”.

The Valkyriansin tänään julkaistava Monsterpiece-albumi juhlistaa bändin 20 vuotta kotimaisen musakartan värikkäänä kulmapalana21.10.2022 12:34:10 EEST | Tiedote

Suomen kansainvälisesti tunnetuimman ja kotimaassa rakastetuimman ska-rocksteady-punk-reggae-yhtyeen The Valkyriansin juhlalevy Monsterpiece (Stupido Records) on tänään kaupoissa. Odotettu albumi summaa bändin 20 vuotisen uran täsmällisesti, suuria käänteitä ja tunteita kaihtamatta. Tarjolla on 12 uutta biisiä ehtaa The Valkyriansia, ja mikäs sen parempaa. Rytmikäs matka on omistettu yhtyeen edesmenneelle kitaristille, Juha “Gladiator” Laineelle.

Kaija Saariaho kuratoi kaksi 70-vuotisjuhlakuunsa esitystä – maanantaina 17.10. Musiikkitalon valtaavat Mirage ja Sotilas Fatzerin tarina13.10.2022 12:47:40 EEST | Tiedote

Kaija Saariahon 70-vuotisjuhlakuun toinen viikko alkaa maanantaina 17.10. Musiikkitalossa kahdella säveltäjän itse kuratoimalla esityksellä. Mirage-konsertti kutsuu tutustumaan Kaija Saariahon moni-ilmeiseen säveltäjäprofiiliin kamarimusiikin parissa. Aleksi Barrièren käsikirjoittama ja ohjaama Sotilas Fatzerin tarina taas edustaa poikkitaiteellista crossoveria, musiikkiteatterin ja klassisen musiikin liittoa. Konsertit järjestetään peräkkäin ja yleisö pääsee kulkemaan Camerata-salista Musiikkitalon ravintolaan näyttelijä Thomas Kellnerin johdolla.

Kaija Saariahon syntymäpäiväviikko huipentuu Musiikkitalon urkuseminaariin ja Temppeliaukion kirkon Offrande-urku- ja kuorokonserttiin11.10.2022 11:38:14 EEST | Tiedote

Kaija Saariahon 70-vuotissyntymäpäiväviikko huipentuu sunnuntaina 16.10. Helsingin Musiikkitalossa järjestettävään urkuseminaariin, joka keskittyy Saariahon miljoonan euron lahjoituksen mahdollistamiin, ensi vuonna valmistuviin Musiikkitalon urkuihin. Heti seminaarin jälkeen Temppeliaukion kirkossa kuullaan Offrande-konsertti, jossa esitetään Kaija Saariahon ja Juha T. Koskisen urku- ja kuoromusiikkia. Saariahon juhlakuu ei lokakuun ensimmäiseen viikkoon lopu, kaikki Kaija Saariaho 70 -tapahtumat on koottu sivuille saariaho70.fi