Think 2021: hybridipilvi- tekoäly- ja kvanttiratkaisut vauhdittavat yritysten digitransformaatiota

”The future of hybrid cloud and AI is here”

Armonk, NY, – 12.5.2021: Tämän vuotinen Think 2021 -tapahtuma pyörähti käyntiin. Tarjolla on läpileikkaus siitä, miten IBM on pystynyt auttamaan asiakkaitaan selviytymään läpi haasteellisen vuoden ja sopeuttamaan liiketoimintojaan nopeasti muuttuneeseen tarpeeseen vauhdittamalla digitaalista transformaatiota, helpottamalla työhön paluuta ja auttamalla rakentamaan strategisia ekosysteemejä. Teknologioista esillä ovat hybridipilvi- tekoäly- ja kvanttiratkaisut.

Erityisesti pilvi- ja tekoälyratkaisut ovat olleet merkittävässä asemassa siinä, että yritykset ovat voineet modernisoida liiketoimintansa kannalta kriittisiä järjestelmiä. Tekoälyn käyttöönoton kiihtyminen näkyi selkeästi tuoreessa “Global AI Adoption Index 2021” -tutkimuksessa, joka kartoitti millainen vastaanotto tekoälyä hyödyntävillä teknologioilla on ollut eurooppalaisissa yrityksissä. Yli 36% kyselyyn osallistuneista tietohallintojohtajista kertoi pandemian vaikuttaneen suoraan siihen, että tekoälyteknologioita on otettu käyttöön nopeutetulla aikataululla. Esteiksi tekoälyn käyttöönotolle koettiin esimerkiksi integraatiohaasteet (38%) ja tekoälyteknologian vaatimien taitojen puute (33% vastanneista). Lue lisää eurooppalaisista tutkimustuloksista täältä.

Keskeisimmät innovaatiot, jotka tukevat yrityksiä matkalla kohden digitaalista aikakautta:

1. Kyvykkyydet, jotka yhdistävät tekoälyn ja datamassat sekä auttavat lisäämään työntuottavuutta
    - Cloud Pak for Datan uusi kyvykkyys käyttää tekoälyä saadakseen vastaukset hajautettuihin kyselyihin kahdeksan kertaa nopeammin ja lähes puolet edullisemmin muihin ratkaisuihin verrattuna. Lue lisää blogista: 5 Things to Know about Cloud Pak for Data and New Data Fabric

- Muita ratkaisuja ovat työn tuottavuutta, turvallisuutta ja automaatiota edistävä Watson Orchestrate ja Maximo Mobile -ratkaisut. Maximo Mobilen avulla esimerkiksi vaikeissa tai syrjäisissä olosuhteissa työskentelevä teknikot saavat tarvitsemansa operatiivisen tiedon oikea-aikaisesti. Käytössä olevien virtuaalisten mallien (digitaalinen kaksonen) avulla työstä tulee tehokkaampaa ja turvallisempaa. Katso video: Empowering the Technician of the Future with Maximo Mobile

2. Tekoälyratkaisut, jotka mahdollistavat uudenlaisen tavan kehittää, ottaa käyttöön ja hallita IT-järjestelmiä sekä modernisoida sovelluksia
    - Project CodeNet auttaa tekoälyn toiminnan ymmärtämisessä ja koodin kääntämistä: IBM Research julkaisee Project CodeNetin, joka on laaja avoimen lähdekoodin tietoaineisto. Se koostuu 14 miljoonasta koodiesimerkistä, 500 miljoonasta koodirivistä ja 55 ohjelmointikielestä. Lue lisää blogista: Kickstarting AI for Code: Introducing Project CodeNet

- Mono2Micro hyödyntää tekoälyä massiivisten yrityssovellusten analysointiin ja suositusten koostamiseen siitä, miten olemassa olevat sovellukset voidaan parhaiten sovittaa pilviympäristöön. Lue lisää blogista: IBM Mono2Micro: Three Things You Need to Know.
  3. Kumppaniekosysteemiin tukeminen
    - IBM julkisti uusia kyvykkyyksiä, osaamiskoulutusta ja muita etuja varmistaakseen, että kumppanit menestyvät kiristyvillä markkinoilla. Lue lisää blogista: IBM Announces New Benefits to Drive Partner Success as Ecosystem Momentum Accelerates.

4. Qiskit Runtime tuo puhtia simulaatioihin ja riskianalyyseihin
    Qiskit Runtimen avulla saadaan nopeutettua esimerkiksi kemiallisten simulaatioiden suorittamista tai riskianalyysien tekoa 120 kertaisesti. Ratkaisu saadaan viikkojen sijaan tunneissa. Lue lisää blogista: IBM Quantum Delivers 120x speedup of quantum workloads with Qiskit Runtime

Laajempi englanninkielinen blogiteksti tutkimuksesta Euroopan näkökulmasta osoitteessa:

Think 2021 -tapahtuma:
ibm.biz/BdfyHf

IBM on pilvialustoihin erikoistunut ja tekoälyä hyödyntävä teknologiayritys. Tuemme asiakkaitamme  kognitiivisen tietojenkäsittelyn, pilvialustojen ja kvanttilaskennan hyödyntämisessä. Vahvan toimiala- ja teknologiaosaamisemme ansiosta pystymme vastaamaan asiakkaidemme nopeasti muuttuviin tarpeisiin ja pysymään ketterinä jatkuvan teknologisen muutoksen edessä. IBM toimii luotettavana kumppanina yli 170 maassa. www.ibm.fi

Koruvalmistaja Pandora kaksinkertaisti verkkomyyntinsä IBM:n ratkaisuiden tukemana29.6.2021 07:00:00 EEST | Tiedote

ARMONK, N.Y. – 29.6.2021: Maailman suurimpiin korubrändeihin lukeutuva tanskalainen Pandora onnistui luomaan yhtenäisen, yksilöllisemmän ja kohdennetun ostokokemuksen IBM:n ratkaisuiden avulla kaksinkertaistaen vuoden 2020 verkkomyyntinsä. Vuosi 2020 on ollut haasteellinen monelle yritykselle ja koronapandemia on pakottanut tekemään suuria ja nopeita muutoksia selviytymisen varmistamiseksi. Yksi näistä yrityksistä on koruvalmistaja Pandora, joka joutui sulkemaan väliaikaisesti suurimman osan sen 2700 kivijalkamyymälästä. Investoinnit monikanavaisen verkkokaupan digitaalisiin ratkaisuihin, kuten virtuaalijonotukseen, tuotteiden virtuaalikokeiluun asiakaskokemuksen kehittämiseen, toimitusketjun sietokyvyn ja ketteryyden lisäämiseen sekä häiriöiden ja riskien minimoimiseen siivittivät Pandoran verkkokaupan menestykseen. "Muutaman viime vuoden aikana olemme Pandorassa tehneet merkittäviä investointeja digitaaliseen asiakaskokemukseen ja kehittäneet datan hyödyntämistä. Olemme yhtenäistänee