Tiedätkö, kenen kyydissä istut? – Tervantuoksuisessa Vuoristoradassa jarrumiehinä laaja skaala eri alan ammattilaisia

Nostalginen Vuoristorata viettää syntymäpäiviään lauantaina 13.7. Tällä hupikaudella Vuoristoradassa on saanut nauttia vinhasta vauhdista yhteensä 68 vuoden ajan. Linnanmäki tarjoaa syntymäpäivän kunniaksi maksuttoman kyydin tervantuoksuisessa vauhtilaitteessa koko juhlapäivän ajan.

Vuoristoradan värikkäissä junissa ei ole moottoreita, vaan ne vedetään ylös vaijerilla. Junan viimeisestä vaunusta voi havaita vauhtia kyydin aikana säätelevän jarrumiehen, joita työskentelee Vuoristoradalla kesän aikana noin 20. Linnanmäen Vuoristorata on yksi maailman ainoista radoista, jossa jarrumiehet seisovat junavaunun takana.

Kun Vuoristorata avasi porttinsa ensimmäisille huvittelijoilleen vuonna 1951, suosikkilaitetta pidettiin niin hurjana, että ensimmäiset jarrumiehet palkattiin armeijan lentäjien joukosta. Tällä hupikaudella Linnanmäellä työskentelee jarrumiehiä monelta eri alalta. Kyytiläinen saattaa hypätä vaikkapa tuomarin, opettajan, hotellivirkailijan, aktuaarin, kokin, myyntimiehen, ääniteknikon, yrittäjän tai sairaanhoitajan kyytiin.

– On hauskaa, että jarrumiehemme ovat halunneet jatkaa työskentelyään Vuoristoradalla vielä senkin jälkeen, kun he ovat valmistuneet muihin ammatteihinsa. Haluamme tarjota kaikille kävijöillemme nostalgisen matkan Vuoristoradassa, iloisten jarrumiestemme kyyditseminä, sen syntymäpäivän kunniaksi, Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin kertoo iloissaan.

Juhlimme Vuoristoradan syntymäpäivää jälleen 13.7. klo 11-22, jolloin Vuoristoradan kyydit ovat maksuttomia.

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja lastensuojelutyölle. Vuoden 2019 lahjoitustavoite on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat lastensuojelutyötä. Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2019 ovat SOK / HOK-Elanto, Unilever Finland Oy ja Oy Hartwall Ab. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.

Linnanmäen loistelias kausi päättyi palkintosateeseen! Linnanmäen Huvipuisto palkittiin mieleenpainuvimpana, Taiga-ratalaite jälleen yksi Euroopan parhaista!21.10.2019 15:23:29 EESTTiedote

Linnanmäen huvikausi 2019 on päättynyt sunnuntaina 20.10. loisteliaasti. Valokarnevaalin säihkyvän ilotulituksen lisäksi Linnanmäki päätti huvikautensa myös varsinaisessa välkehtivässä palkintosateessa. Taiga valittiin arvostetun italialaisen verkkojulkaisu Parksmania.it:n toimesta yhdeksi Euroopan parhaista laitteista vuonna 2019. Linnanmäki palkittiin lokakuussa myös Finnish Travel Galassa vuoden 2019 mieleenpainuvimpana matka- tai palvelukokemuksena!

Linnanmäen Valokarnevaaliin saapuminen on tehty helpoksi9.10.2019 09:13:18 EESTTiedote

Linnanmäen suosittu Valokarnevaali avaa ovensa torstaina. Tapahtuma kestää 20.10. saakka ja sen aikana Linnanmäellä nähdään valotaiteen lisäksi myös innostavia uudistuksia! Linnanmäki on ensimmäistä kertaa Valokarnevaalin lauantaisin avoinna nyt klo 24 saakka ja tapahtumaan on luotu uusi etäparkkipalvelu Parkki & Pirssi. Valokarnevaali huipentuu säkenöivään ilotulitukseen 20.10. klo 21.50.