Tiedoksi toimituksille kuntien veroprosenttitiedoista

Kuntaliitto kerää tietoja kuntien ensi vuoden kiinteistö- ja tuloveroprosenteista tulevan viikon aikana. Lopulliset kuntakohtaiset tiedot julkaistaan perjantaina 17.11.2017 aineiston valmistuttua. Julkistamme lisäksi tilannetietoja verkkosivulla www.kuntaliitto.fi/veroprosentit2018 seuraavina päivinä klo 12 mennessä: 9.11., 13.11. sekä 15.11.

KUNTALIITTO TIEDOTTAA
TOIMITUKSILLE TIEDOKSI
9.11.2017

valmistuttua.

Julkaisemme lisäksi lopulliset tiedot myös karttapohjaisesti www.kuntaliitto.fi/kuntanavigaattori -sivulla.

Halutessanne toimituksenne voi olla yhteydessä Kuntaliiton kuntatalousyksikön asiantuntijoihin:

• kuntatalousyksikön johtaja Henrik Rainio, p. 050 596 9635
  • pääekonomisti Minna Punakallio, p. 040 7515175
  • kehittämispäällikkö, verotus, Jukka Hakola, p. 050 411 7112
  • erityisasiantuntija, kuntataloustilastot ja aikasarjat, Heikki Pukki, p.050 324 3621
    sekä
  • varatoimitusjohtaja Timo Reina, p. 040 555 8458

Raija Heino
viestintäkoordinaattori

Mediapuhelin toimittajille arkisin klo 9-15: 050 340 9977

Vertailututkimus: Kunnat onnistuneet pitämään sosiaali- ja terveydenhuollon kustannukset kurissa - Uudenmaan kunnat kärjessä6.6.2018 12:00Tiedote

Suurten kaupunkien terveydenhuollon kustannukset pysyivät vuonna 2017 edellisvuoden tasossa, selviää Kuntaliiton kymmenen suuren kaupungin vertailututkimuksesta. Suurten kaupunkien terveydenhuollon kustannukset olivat yhteensä 5 miljardia euroa, ja ne hoitivat noin 2,2 miljoonan suomalaisen palvelut. Keskimäärin kustannukset olivat 2 297 euroa asukasta kohti.

Jämförande undersökning: Kommunernas social- och hälsovårdskostnader under kontroll – bäst resultat i nyländska kommuner6.6.2018 12:00Tiedote

År 2017 hölls hälso- och sjukvårdskostnaderna i de stora städerna på samma nivå som året innan. Det framgår av en jämförande undersökning som Kommunförbundet utfört bland tio stora städer. De stora städerna hade hälso- och sjukvårdskostnader på sammanlagt 5 miljarder euro och de tillhandahöll tjänster för omkring 2,2 miljoner finländare. I snitt uppgick kostnaderna till 2 297 euro per invånare.