Tiedoksi toimituksille kuntien veroprosenttitiedoista

Kuntaliitto kerää tietoja kuntien ensi vuoden kiinteistö- ja tuloveroprosenteista tulevan viikon aikana. Lopulliset kuntakohtaiset tiedot julkaistaan perjantaina 17.11.2017 aineiston valmistuttua. Julkistamme lisäksi tilannetietoja verkkosivulla www.kuntaliitto.fi/veroprosentit2018 seuraavina päivinä klo 12 mennessä: 9.11., 13.11. sekä 15.11.

KUNTALIITTO TIEDOTTAA
TOIMITUKSILLE TIEDOKSI
9.11.2017

valmistuttua.

Julkaisemme lisäksi lopulliset tiedot myös karttapohjaisesti www.kuntaliitto.fi/kuntanavigaattori -sivulla.

Halutessanne toimituksenne voi olla yhteydessä Kuntaliiton kuntatalousyksikön asiantuntijoihin:

• kuntatalousyksikön johtaja Henrik Rainio, p. 050 596 9635
  • pääekonomisti Minna Punakallio, p. 040 7515175
  • kehittämispäällikkö, verotus, Jukka Hakola, p. 050 411 7112
  • erityisasiantuntija, kuntataloustilastot ja aikasarjat, Heikki Pukki, p.050 324 3621
    sekä
  • varatoimitusjohtaja Timo Reina, p. 040 555 8458

Raija Heino
viestintäkoordinaattori

Mediapuhelin toimittajille arkisin klo 9-15: 050 340 9977

Utredning av professor Petri Kuoppamäki: Ställningen för landskapens nationella servicecenter bör omvärderas i vård- och landskapsreformen16.1.2018 10:01Tiedote

Petri Kuoppamäki, professor i företagsjuridik, har på uppdrag av Kommunförbundet, Finlands kommunstiftelse och de kommunägda bolag som producerar ekonomi- och personalförvaltningstjänster utrett hur den föreslagna produktionsmodellen för centraliserade stödtjänster överensstämmer med konkurrenslagstiftningen, EU:s regler för statligt stöd och upphandlingslagstiftningen.

Selvitys: Maakuntien valtakunnallisten palvelukeskusten asema sote- ja maakuntauudistuksessa arvioitava uudelleen16.1.2018 09:58Tiedote

Yritysjuridiikan professori Petri Kuoppamäki on Kuntaliiton, Suomen Kuntasäätiön sekä kuntaomisteisten talous- ja henkilöstöhallinnon palveluja tuottavien yhtiöiden toimeksiannosta selvittänyt ehdotetun keskitettyjen tukipalveluiden tuotantomallin yhteensopivuutta kilpailulainsäädännön, EU:n valtiontukisäännösten ja hankintalainsäädännön kanssa.

Timo Reina: Maankäytön suunnittelujärjestelmän uudistus kannattaisi valmistella parlamentaarisesti12.1.2018 11:13Tiedote

Maakuntauudistus muuttaa merkittävästi myös maankäytön ja rakentamisen toimintaympäristöä. Maakunnan ja kunnan yhdyspinnalla tarvitaan uudenlaisia toimintatapoja, yhteistyön muotoja ja suunnitteluvälineitä. Laajalle maankäyttö- ja rakennuslain uudistukselle on kova tarve, ja sitä valmistelemaan sopisi parhaiten jo tällä vaalikaudella asetettava parlamentaarinen työryhmä, ehdotti Kuntaliiton varatoimitusjohtaja Timo Reina tänään Jyväskylässä Keski-Suomen liiton seminaarissa