Tiedoksi toimituksille kuntien veroprosenttitiedoista

Kuntaliitto kerää tietoja kuntien ensi vuoden kiinteistö- ja tuloveroprosenteista tulevan viikon aikana. Lopulliset kuntakohtaiset tiedot julkaistaan perjantaina 17.11.2017 aineiston valmistuttua. Julkistamme lisäksi tilannetietoja verkkosivulla www.kuntaliitto.fi/veroprosentit2018 seuraavina päivinä klo 12 mennessä: 9.11., 13.11. sekä 15.11.

KUNTALIITTO TIEDOTTAA
TOIMITUKSILLE TIEDOKSI
9.11.2017

valmistuttua.

Julkaisemme lisäksi lopulliset tiedot myös karttapohjaisesti www.kuntaliitto.fi/kuntanavigaattori -sivulla.

Halutessanne toimituksenne voi olla yhteydessä Kuntaliiton kuntatalousyksikön asiantuntijoihin:

• kuntatalousyksikön johtaja Henrik Rainio, p. 050 596 9635
  • pääekonomisti Minna Punakallio, p. 040 7515175
  • kehittämispäällikkö, verotus, Jukka Hakola, p. 050 411 7112
  • erityisasiantuntija, kuntataloustilastot ja aikasarjat, Heikki Pukki, p.050 324 3621
    sekä
  • varatoimitusjohtaja Timo Reina, p. 040 555 8458

Raija Heino
viestintäkoordinaattori

Mediapuhelin toimittajille arkisin klo 9-15: 050 340 9977

09 7711http://www.kunnat.net

Enkäten Kommunpulsen:  Kommunsakkunniga tror inte på måluppfyllelse i vårdreformen20.11.2017 09:30Tiedote

Kommunförbundet utförde i november undersökningen Kommunpulsen. Av den framgår att det råder stor osäkerhet inom kommunsektorn om hur de grundläggande målen för vårdreformen kommer att utfalla. Genom Kommunpulsen utreddes åsikterna om hur målen för landskaps- och vårdreformen kommer att uppfyllas i det fall att lagen om ordnande av social- och hälsovården och valfrihetslagen införs i den nuvarande formen.

//RÄTTELSE TILL PRESSMEDDELANDET SOM SKICKADES KLOCKAN 12:55: ANTALET KOMMUNER SOM HÖJT SIN SKATTESATS ÄR 53, INTE 52 SOM DET MEDDELADES TIDIGARE// Kommunernas genomsnittliga inkomstskattesats sjunker för första gången på över 20 år//17.11.2017 22:26Tiedote

//TRE MENINGAR KORRIGERADE: 1) TVÅ MENINGAR I ANDRA STYCKET: SKATTESATSEN SÄNKS ÅR 2018 I SEX KOMMUNER OCH HÖJS I 53. ANTALET KOMMUNER SOM HÖJER SIN SKATTESATS ÄR SEX FLER ÄN I FJOL. 2) FÖLJANDE MENING I FEMTE STYCKET: TOTALT TIO KOMMUNER VALDE ATT HÖJA SKATTESATSEN MED 1,00 PROCENTENHETER// Rättelsen beror på att inkomstskattesatsen i Siikainens kommun höjs med en procentenhet, från 21 till 22 procent.

//KORJAUS KELLO 12.55 LÄHETETTYYN TIEDOTTEESEEN TULOVEROPROSENTTIA KOROTTANEIDEN KUNTIEN MÄÄRÄ ON 53, EI AIEMMIN ILMOITETTU 52// Kuntien keskimääräinen tuloveroprosentti laskee ensimmäisen kerran yli 20 vuoteen17.11.2017 21:55Tiedote

//KORJATTU KOLME VIRKETTÄ: 1) TOISESSA KAPPALEESSA KAKSI VIRKETTÄ: VEROPROSENTTI LASKEE VUONNA 2018 KUUDESSA KUNNASSA JA NOUSEE 53 KUNNASSA. KOROTTAJIA ON KUUSI ENEMMÄN KUIN VIIME VUONNA. 2) VIIDENNESSÄ KAPPALEESSA VIRKE: SUURIN KOROTUS ON 1,00 PROSENTTIYKSIKKÖÄ, JOKA TEHTIIN YHTEENSÄ KYMMENESSÄ KUNNASSA// Korjaus johtuu siitä, että Siikaisten kunnan tuloveroprosentti nousee vuodelle 2018 yhdellä prosenttiyksiköllä, 21 prosentista 22 prosenttiin.