Tiedote: Bonnier Rights Finland yhdistyy Bonnier Rightsiin

“The new combined Swedish-Finnish agency structure offers great opportunities for the most internationally marketable authors from WSOY, Johnny Kniga and Tammi who, as part of this new venture, will get access to the very best agency representation on offer, alongside their Swedish counterparts. Bonnier Rights in Sweden has just had its best year on record and we all look forward to welcoming the Finnish Bonnier Rights staff along with a select number of Finland’s best and most celebrated authors to join us”, toteaa Elisabet Brännström, Bonnier Rightsin johtaja.

“Uuden agentuurin ansiosta suomalaiselle kirjallisuudelle avautuu uusia mahdollisuuksia tulevaisuudessa. Suomalaiset tähdet kuten Tommi Kinnunen, Katja Kettu, Timo Parvela, Sinikka Nopola ja Tiina Nopola, vain muutamia mainitakseni, ovat jo kansainvälisesti tunnettuja ja arvostettuja ja tästä on hyvä aidosti kansainvälisen agentuurin jatkaa myyntityötä yhä laajemmille markkinoille”, kertoo Bonnier Kirjat Suomi Oy:n toimitusjohtaja Timo Julkunen.

Toimitusjohtaja Timo Julkunen, timo.julkunen@bonnierbooks.fi, puh. 040 5490434

Head of Agency Elisabet Brännström, elisabet.brannstrom@bonnierrights.se,