Tiedote: Ellun Kanat ja WSOY kirjayhteistyöhön

Ellun Kanat ja WSOY kumppanoituvat julkaisemaan yhdessä Ellun Kanojen suosittua Mitä tapahtuu huomenna -väitekirjasarjaa. Ellun Kanat tuottaa sisällön ja WSOY toimii kustantajana.

”Mitä tapahtuu huomenna -väitekirjasarja on kasvanut aikuiseksi, ja kysynnän kasvaessa oli aika etsiä sille uusi koti. Löysimme yhteisen mission ajankohtaisten ilmiöiden näkemyksellisestä kirjasarjasta WSOY:n kanssa, ja yhteistyön myötä MTH-kirjat tavoittavat yhä suuremman yleisön”, toteaa Ellun Kanojen hallituksen puheenjohtaja Kirsi Piha.

Mitä tapahtuu huomenna -sarja kokoaa kansien väliin yhteiskunnallista ajattelua, bisnestä, moniäänisyyttä ja ajankohtaisuutta. Ajatuksena on tarkastella asioita ja ilmiöitä – pieniä ja suuria – sekä luoda näkemystä olevasta ja tulevasta. Kirjoja saa jatkossa kirjakaupoista ja suoratoistapalveluista.

WSOY:lle MTH-väitekirjat ovat kiinnostava uusi aluevaltaus, ja kustantaja Anna-Riikka Carlson on yhteistyöstä innoissaan. ”WSOY haluaa tarttua ajankohtaisiin aiheisiin. Väitekirjat ovat täydellisen mittaista luettavaa kiireiselle ihmiselle, jota kiinnostaa syventyä ajankohtaisiin ilmiöihin. Maailmalla näitä brainy books -tyyppisiä kirjoja luetaan jo paljon, ja meitä kiehtoo etenkin toimintapa, joka mahdollistaa nopean reagoinnin”, Carlson sanoo.

Ellun Kanat vastaa jatkossakin MTH-väitekirjojen sisällöistä. Luvassa on kiinnostavia vierailevia kirjoittajia ja alansa ammattilaisia, jotka pysähtyvät tulkitsemaan maailmaa. Keskeinen idea väitekirjoissa on tarttua nopeasti kiinnostaviin ilmiöihin ja syventyä niihin hetkeksi.

Mitä tapahtuu huomenna -kirjat julkaistaan jatkossa myös äänikirjoina ja e-kirjoina. Äänikirjojen suosion kasvaessa yhä monipuolisemmalle tarjonnalle on suuri kysyntä. Bisneskirjat ovat äänikirjoina suosittuja. Pituudeltaan MTH-kirjat tulevat olemaan podcastin ja bisneskirjan välissä”, toteaa Anna-Riikka Carlson.

Ellun Kanojen 10-vuotisjuhlavuoden kunniaksi ja yhteistyön aluksi julkaistaan 10 aiemmin ilmestynyttä Mitä tapahtuu huomenna -kirjaa äänikirjoina ja e-kirjoina. Seuraavat teokset ovat saatavilla 22.10. alkaen:

Mitä tapahtuu huomenna viestinnälle? (2012)
Mitä tapahtuu huomenna Helsingille? (2012)
Mitä tapahtuu huomenna ajattelulle? (2012)
Mitä tapahtuu huomenna lobbaukselle? (2013)
Mitä tapahtuu huomenna työnantajuudelle? (2014)
Mitä tapahtuu huomenna – mahdollisuusviestinnän työkirja (2015)
Mitä tapahtuu huomenna rakkaudelle? (2016)
Mitä tapahtuu huomenna vastuullisuudelle? (2016)
Mitä tapahtuu – kun startup ja korporaatio kohtaavat? (2017)
Mitä tapahtuu huomenna sponsoroinnille? (2018)

Kirsi Piha, hallituksen puheenjohtaja, Ellun Kanat, puh. 050 560 1755, kirsi.piha@ellunkanat.fi