TIEDOTE: Kimalaiskuoriainen löytää vastauksen

Silva Lehtisen uudessa lastenkirjassa kimalaiskuoriainen etsii vastausta siihen, mikä on elämässä tärkeää. Upeiden valokuvien ansiosta kirja on kaikkien pienten (ja isompienkin) ötökkäfanien toivekirja!

Silva Lehtinen: Kimalaiskuoriainen löytää vastauksen. Kansi: Tarja Kettunen.

Kimalaiskuoriainen etsii vastausta visaiseen kysymykseen: mikä on tärkeintä elämässä?

Yhden kesäpäivän aikana se kohtaa kukkaniityllä monia pikku otuksia: hämähäkin, muurahaisen, kotilon, heinäsirkan, kukkajäärän, kultakuoriaisen, kimalaisen, leppäkertun, luteen, toisen kimalaiskuoriaisen, hukankorennon ja useita perhosia. Niillä kullakin on erilainen vastaus tuohon kysymykseen. Lopuksi kimalaiskuoriainen löytää myös oman vastauksensa.

Silva Lehtinen on taustaltaan toimittaja ja suomentaja. Hän viihtyy luonnossa, tarkkailee sen tapahtumia ja harrastaa luontokuvausta. Häneltä on ilmestynyt myös kirjat Mikä ötökkä ja Kauneimmat kukkamme.

teos: Kimalaiskuoriainen löytää vastauksen
kirjoittaja: Silva Lehtinen
kustantaja: Avain
ilmestymispäivä: 14.4.2022

Avain, Suomen kirjastopalvelu Oy,
viestintäjohtaja Vilja Kujanpää,
vilja.kujanpaa@avain.net, puh. 040 755 3319

www.avain.net

Silva Lehtinen: Kimalaiskuoriainen löytää vastauksen. Kansi: Tarja Kettunen.

Avain on suomalainen kirjakustantamo, joka kustantaa laadukasta tietokirjallisuutta, lastenkirjallisuutta ja selkokielistä kirjallisuutta. Kustantamo on palkittu Selkokeskuksen Seesam-palkinnolla tunnustuksena selkokirjallisuuden edistämisestä. Avain on osa Suomen kirjastopalvelu Oy:tä ja Booky Groupia.

MUISTUTUSKUTSU: Zacharias Topelius – suomalaisten satusetä -kirjan julkistamistilaisuus 12.5.6.5.2022 12:57:39 EEST | Kutsu

Tule kuulemaan Timo Jantusen ja Eero Ojasen keskustelua Zacharias Topeliuksesta sekä kirjoittamastaan Topeliuksen tuotantoa ja elämää käsittelevästä tuoreesta elämäkerrasta Zacharias Topelius – suomalaisten satusetä Kallion kirjastoon (Viides linja 11, Hki) 12.5.2022 klo 15.00. Kriittisen Korkeakoulun vt. toiminnanjohtaja Jaakko Vilja haastattelee kirjailijoita.