Tiedote: Laura Mannisen Kaikki anteeksi -romaanin elokuvaoikeudet Yellow Film & TV:lle

Suomen suurin elokuva- ja TV-tuotantoyhtiö Yellow Film & TV on ostanut elokuvaoikeudet kevään puheenaiheeksi nousseeseen Laura Mannisen Kaikki anteeksi -teokseen. Kirja kuvaa tarkkanäköisesti parisuhdeväkivaltaa, häpeää ja vaikenemisen kulttuuria.

”Laura Mannisen Kaikki anteeksi on suosionsa ansainnut. Se käsittelee tärkeää aihetta tiivistunnelmaisesti ja omaa paljon elokuvallisuutta. Lähdemme sovittamaan romaania käsikirjoitukseksi suurella mielenkiinnolla”, kertoo Yellow Filmin tuottaja Marko Talli.

”Laura Mannisen esikoisromaani nostaa esiin aiheen, josta vaietaan liian usein. Manninen kuvaa taitavasti painajaiseksi muuttuvaa rakkautta ja kauhun tasapainoa. Ja toivoa, johon on toisaalta vaarallista takertua mutta joka on lopulta onneksi yhtä todellista kuin jokainen lyönti. Lukijat ovat antaneet valtavasti kiitosta kirjailijan rohkeudesta ja romaanin vahvasta kerronnasta”, WSOY:n kaunokirjallisuuden kustantaja Anna-Riikka Carlson toteaa.

Laura Mannisen esikoisromaani Kaikki anteeksi (WSOY) ilmestyi helmikuussa 2018 ja se on ollut yksi kevään puhutuimmista kirjoista.

Lisätietoja elokuvaoikeuksista:
tuottaja Marko Talli, marko.talli@yellowfilm.fi
Yellow Film

Laura Mannisen haastattelupyynnöt:
viestintäpäällikkö Tuuli Leppänen, tuuli.leppanen@wsoy.fi

Kirjan arvostelukappaleet: tiedotus@wsoy.fi

Laura Manninen, Kaikki anteeksi, kansi
Laura Manninen, (c) Veikko Somerpuro

Leena Balme WSOY:n suomennetun kaunokirjallisuuden kustantajaksi1.4.2019 09:00:00 EESTTiedote

Kustantajana 1.4. aloittava Leena Balme vastaa WSOY:n suomennetun kaunokirjallisuuden kustannusohjelmasta. Balme on toiminut suomennetun kaunokirjallisuuden kustannuspäällikkönä elokuusta 2017 lähtien. Aiemmin Balme on työskennellyt kustannustoimittajana muun muassa Gummeruksessa ja Teoksessa sekä kustannuspäällikkönä Isossa-Britanniassa. ”Maailma pienenee vauhdilla ja kaikki tieto leviää hetkessä ympäri maailman. Toisaalta kuilut eri ihmisryhmien välillä kasvavat, ja ymmärrys toista kohtaan on joskus vähäistä. Kirjallisuus on hieno keino kurkottaa toiseen maahan ja mieleen. Me tarvitsemme hyvin suomennettua kirjallisuutta, tärkeitä puheenvuoroja ja viihdyttäviä tarinoita. On ilo ja kunnia olla jatkamassa tätä työtä juuri WSOY:ssä”, sanoo Leena Balme. WSOY:n kotimaisen ja suomennetun kaunokirjallisuuden toimitukset jatkavat tiivistä yhteistyötään. WSOY:n kotimaisen kaunokirjallisuuden kustantajana ja monissa kirja-alan luottamustehtävissä toimiva Anna-Riikka Carlson toivoo kaunokirjall