Tiedote: Lukusankarit-sivusto innostaa lapsia lukemaan

WSOY ja Tammi lanseeraavat uuden lastenkirjasivuston alakouluikäisille lapsille. Lukusankarit.fi kerää yhteen osoitteeseen kirjailijavideoita, lasten tekemiä haastatteluja, trailereita, lukuvinkkejä ja kirjoihin liittyviä puuhatehtäviä lapsille, vanhemmille ja opettajille.

Sivuston ensimmäiset videot ja kirjavinkit on suunnattu alakouluikäisille lapsille, mutta ikäryhmää laajennetaan yläkouluun ja nuortenkirjoihin ensi vuonna.

”Tänä vuonna lapset ovat olleet entistä enemmän digisisältöjen äärellä jo ihan kevään kotikoulunkin takia. Opettajilta on kuulunut viestiä, että hyvää, lapsia lukemaan innostavaa ja kannustavaa sisältöä löytyy kuitenkin suhteellisen vähän. Tähän halusimme tarttua. On myös tärkeää, että lastenkirjailijat pääsevät itse kertomaan kirjoistaan ja lapset saavat kuulla heidän itsensä kertomana kirjoista, tutuista lastenkirjojen sankareista ja kirjoittamisesta. Sivustoa voi käyttää yhdessä vanhemman kanssa, äidinkielen tunneilla tai lapsi voi tutustua siihen turvallisesti myös omin päin”, kertoo Werner Söderström Osakeyhtiön markkinointi- ja viestintäjohtaja Reetta Miettinen.

Sivustolta löytyy mm. jo Cristal Snown satumainen lukuhetki, Miina Supisen kokkailuvideo, Elina Hirvosen pehmoeläinten tiedotustilaisuus ja Timo Parvelan lukuvideohetkiä. Mukana on myös lasten tekemiä haastatteluja, joita löytyy sivustolta jatkossa yhä laajemmalle ikäryhmälle. Lukusankareilla on myös oma Facebook-ryhmä, jossa jaetaan lukuvinkkejä ja uutisia sekä järjestetään kisoja.

Sivusto löytyy osoitteesta www.lukusankarit.fi, Facebookista ja Instasta:

www.facebook.com/Lukusankarit

www.instagram.com/lukusankarit

Lisätietoja:

Markkinointi- ja viestintäjohtaja Reetta Miettinen, reetta.miettinen(at)wsoy.fi

Tiedote: Kustantamot Docendo ja Minerva osaksi Werner Söderström Osakeyhtiötä23.12.2020 10:00:05 EET | Tiedote

Lankisen lukupiiri ja Werner Söderström Osakeyhtiö lahjoittavat 5000 euroa ja lahjakirjat kaikille Iceheartsin junnuille25.11.2020 13:02:21 EET | Tiedote

Tiedote: Lukeminen on monipuolisempaa kuin koskaan ennen – Werner Söderström Osakeyhtiön 5000:s digikirja ilmestyy11.6.2020 09:00:00 EEST | Tiedote