Tiedote: Niina Revon romaanista Anteeksianto elokuva tai televisiosarja

Rabbit Films ja Niina Repo ovat solmineet optiosopimuksen Anteeksianto-teoksen elokuvaamisoikeuksista. Anteeksianto on romaani talon hankkimisesta ja sen langettamasta varjosta. Se on kuristavassa otteessaan pitävä tarina siitä, mitä varjoissa alkaa tapahtua.

Anteeksianto on Niina Revon seitsemäs kaunokirjallinen romaani, joka jatkaa kirjailijan teossarjaa, jossa vihaiset naiset ottavat oikeuden omiin käsiinsä. Joskus toisen posken kääntäminen ei vain ole mahdollinen vaihtoehto. Joskus se, mitä et halunnut uskoa mahdolliseksi, tapahtuu. Ei tarvitse olla psykopaatti tehdäkseen pahoja asioita; pimeys asuu meissä kaikissa. Mutta pimeän keskellä on jotakin, joka loistaa kuin majakka: oma perhe ja sen jäseniä kohtaan koettu rakkaus.

"Niina Repo on kirjoittanut huikean tragikoomisen ja jännittävän kirjan naisen matkasta talohelvetin syövereihin. On ihana ajatus päästä työstämään tätä teosta Niinan kanssa visuaaliseen muotoon ja rakentaa puitteet mielettömälle naisroolille. Naisen kosto-fantasiat yhtaikaa sekä naurattavat että kauhistuttavat. Mikä loppujen lopuksi on totta ja mikä mielikuvitusta?" pohtii Rabbit Filmsin Head of Scripted Content Minna Haapkylä.

”On upeaa, että Niina Revon vetävä ja syvä romaani Anteeksianto nähdään myös valkokankaalla. Teos pohtii tarkkanäköisesti sitä, milloin ihminen ajautuu tekemään pahaa ja milloin on kyse omista valinnoista. Ahdinko, johon petollinen talokauppa sysää Rauhalan perheen, on varmasti useimmille tunnistettava mistä vain inhimillisesti kohtuuttomasta tilanteesta. En malta odottaa, miten vähitellen hiipivä kauhu, kostofantasiat ja puhdistava huumori toteutuvat elokuvassa”, miettii WSOY:n kotimaisen kaunokirjallisuuden kustantaja Anna-Riikka Carlson.

Rabbit Films, Minna Haapkylä, minna.haapkyla@rabbitfilms.com
WSOY, Anna-Riikka Carlson, anna-riikka-carlson@wsoy.fi  puh. 040 778 1149

Kirjailijan haastattelupyynnnöt:
WSOY, viestintäpäällikkö Tuuli Leppänen, tuuli.leppanen@wsoy.fi, puh. 040 5646 734

Arvostelukappalepyynnöt: tiedotus@wsoy.fi

Niina Repo, Anteeksianto, kansikuva
Niina Repo, kuva (c) Jussi Vierimaa

Satu Rämön menestysdekkari Hildurin oikeudet myyty – tv-sarja kehitteillä24.11.2022 10:59:45 EET | Tiedote

Kesäkuussa ilmestynyt Satu Rämön esikoisdekkarisarjan avaus Hildur on ollut vuoden todellinen kirjatapaus. Nyt kirjasarjan optio-oikeudet on myyty ja siitä suunnitellaan tv-sarjaa. WSOY:n kustantaman Hildurin oikeudet osti Take Two Studios, joka suunnittelee toteuttavansa Satu Rämön dekkarisarjaan perustuvan tv-sarjan kuvaukset kirjan tapahtumapaikoilla Islannissa ja yhteistyössä islantilaisen tuotantoyhtiön kanssa.

Tiedote: WSOY vahvistaa suomennetun kaunokirjallisuuden toimitusta17.11.2022 14:00:00 EET | Tiedote

WSOY:n suomennetun kaunokirjallisuuden kustannustoimittajina ovat aloittaneet Anna Kokko ja Jenni Råback. Anna Kokko on työskennellyt kustannusalan tehtävissä monipuolisesti, viimeksi kustannustoimittajana Gummeruksella. ”WSOY:llä on innostava ja valovoimainen käännöskirjallisuuden lista, joka houkuttaa monenlaisia lukijoita ja kunnioittaa myös perinteitä ja kirjallisuuden sielua. Olen iloinen ja onnellinen päästessäni tekemään töitä ammattitaitoisessa huipputiimissä, laadukkaiden kirjojen parissa”, Kokko sanoo. Jenni Råback on aiemmin työskennellyt muun muassa Kosmoksella. ”Olen tosi innoissani uudesta työstäni WSOY:llä. Suomennetun kaunokirjallisuuden tiimi on asiantunteva ja sympaattinen, ja täällä on heti kodikas olo. Kiva päästä tekemään käännöskirjallisuutta juuri tässä porukassa”, Råback iloitsee. WSOY:n suomennetun kaunokirjallisuuden lista on kasvanut paljon viime vuosina. ”Hienoa, että saimme uusia, osaavia tekijöitä joukkoomme. Hyvän kustannustoimittajan rooli on ensisijaise

Tiedote: WSOY:n kevään 2023 kirjat on julkistettu15.11.2022 13:55:00 EET | Tiedote

WSOY:n kevään kirjat käsittelevät aiheita naisena olemista ja äidin tragediasta koti-ikävään ja taiteen parantavaan voimaan. Kirjat kertovat myös, millaista on olla Suomen tasavallan presidentin puoliso, ensihoitaja, antiikkikauppias ja vieraan valtion lipun alla taisteleva sotilas. Maailmalta saadaan mm. Colleen Hooverin koskettava jättihitti ja lastenkirjojen puolelta Paula Vesalan käsikirjoittamat Peppi Pitkätossu -kuunnelmat. Kotimainen kaunokirjallisuus Palkitun kirjailijan Minna Rytisalon Jenny Hill on kielellisesti lumoava, ajankohtainen romaani naiseudesta, keski-iästä, vaihdevuosista ja vanhenemisesta. Satu Rämön Rósa & Björk on odotettu jatko-osa arvostelu- ja myyntimenestykseksi nousseelle Hildur-dekkarille. Teemu Kaskisen Vieraat kunnaat on romaani sodasta, salatieteistä, mytologiasta ja miehistä pahoissa paikoissa. Teemu Kaskisen ja Heikki Heiskasen Itämeri-yksikkö on televisiosarjaan perustuva vakoojasatiiri. Mikael Viiman Rekyyli on psykologinen jännitysromaani, jossa et