Tiedote: Suomalais-virolainen verkkokauppa aloitti juomien myynnin Suomeen – mukana myös kotimaisia tuotteita

Juoma- ja ravintola-aloihin erikoistunut kotimainen Momentin Group on avannut oman alkoholijuomien verkkokaupan. Juomien myynti eDrinksin myymälöistä Virosta Suomeen alkoi keskiviikkona 11.11.2020. Yhtiö noudattaa kaikessa toiminnassaan sekä EU-lainsäädäntöä että Suomen lakeja ja määräyksiä. Hinnat ovat Alkoon verrattuna kilpailukykyisiä.

eDrinksin viinivalikoima on edustava sekä suomalaiseen arkeen ja juhlaan sopiva. Kuva: Andres Teiss.

Verkkokauppa eDrinks.fi:n valikoima koostuu kansainvälisistä ja kotimaisista alkoholijuomista. Tuotekategorioissa painotus on viinessä, väkevissä ja panimojuomissa. Suomalaisista valmistajista alkuvaiheessa mukana ovat Mallaskosken Panimo ja Teerenpeli Panimo & Tislaamo.

Valikoimissaan ja palveluissaan eDrinks nojaa laatuun ja tuoteosaamiseen. Lähes koko henkilökunta on käynyt Wine and Spirit Education Trust WSET -järjestön tunnustetun viiniammattilaisten koulutuksen.

”Satsaamme ensisijaisesti asiakaspalveluun ja joustavuuteen. Emme kilpaile sellaisten ulkomaisten yritysten kanssa, jotka soveltavat etäostoja ja jättävät verot Suomeen maksamatta. Toimimme kaikkien lakien ja asetusten mukaisesti. Silti hintamme ovat jopa alle Suomen Alkon hintatason”, sanoo Momentin Groupin toimitusjohtaja Teemu Lehto.

Suomenkielinen verkkokauppa ja palvelu

Juomien tilaaminen käy kätevästi joko suomenkielisestä eDrinks.fi-verkkokaupasta tai Momentin Groupin ravintoloihin sijoitettavilla asiakaspäätteillä. Ensimmäinen pääte on jo käytössä ravintola Rööperin Hopstopissa Helsingin Punavuoressa.

Tilaukset ovat perillä Suomessa 2–4 arkipäivässä suoraan kotiin tai haluttuun osoitteeseen toimitettuna. Virossa eDrinksillä on seitsemän myymälää. Neljä juomakaupoista sijaitsee Tallinnassa, kaksi Tartossa ja yksi Tabasalussa Tallinnan lähellä.

Suomessa eDrinksin veroedustajana toimii Capstock Oy, joka tilittää kaikki verot täysimääräisinä Suomen verottajalle. Capstock kuuluu Momentin Group -konserniin.

Momentin Group hankki omistukseensa virolaisen eDrinks-myymäläketjun kaksi vuotta sitten. Konsernin tytäryhtiö Momentin Eesti omistaa kauppaketjusta 70 prosenttia. eDrinksin toimitusjohtajalla, virolaisella Indrek Järmalla, on 30 prosentin vähemmistöosuus yrityksestä.

Momentin Group on suomalainen juoma- ja ravintola-alojen monitoimiyritys. Konserniin kuuluu Suomessa 12 ravintolaa, Mallaskosken Panimo ja Brew Seeker -maahantuontiyritys. eDrinks-juomakauppaketjun lisäksi Momentin Groupilla on laatujuomien ja maahantuonti- ja jakelutoimintaa kakissa kolmessa Baltian maassa.

Lehdon perheen omistaman Momentin Groupin palveluksessa on 150 alaansa omistautunutta asiantuntijaa. Konsernin liikevaihto on vuonna 2020 yhteensä noin 22 miljoonaa euroa. Yrityksen vahvan osaamisen pohjana on 30 vuoden kokemus juomatuotteiden parista ja ravintola-alalta Suomessa ja ulkomailla.

Indrek Järma, Managing Director
p. +372 524 1832 (Eesti / English)
Edrinks OÜ
Siduri tn 3, Tallinn 11313
info@edrinks.fi, p.+372 553 1236
www.edrinks.fi

Teemu Lehto, toimitusjohtaja
p. +358 400 851 546 (suomi / English)
Momentin Group Oy
Lauttasaarentie 10, 00200 Helsinki
p. +358 9 454 2350
www.momentingroup.com

Toimitusjohtaja Indrek Järma lupaa, että tilaus on perillä Suomessa 2-4 päivässä. Kuva: Andres Teiss.
Väkevät juomat kuuluvat verkkokaupan tuotevalikoimaan. Kuva: Andres Teiss.
eDrinksin viinivalikoima on edustava sekä suomalaiseen arkeen ja juhlaa sopiva. Kuva: Andres Teiss.
Toimitusjohtaja Indrek Järma vastaa verkkokaupan toiminnasta Tallinnassa. Kuva: Andres Teiss.
Toimitusjohtaja Indrek Järma sanoo, että eDrinksin vahvuuksia ovat hyvä tuotetieto ja osaava palvelu. Kuva: Andres Teiss.
Juhlasesongin juomat löytyvät eDrinksin verkkokaupasta. Kuva:Andres Teiss.
eDrinksillä on Virossa seitsemän omaa myymälää. Kuva:Andres Teiss.
eDrinksillä on Virossa seitsemän omaa myymälää. Kuva:Andres Teiss.

Eeropekka Rislakki: "Fine diningin on keksittävä itsensä uudestaan" – Analyysi Suomen 50 Parasta Ravintolaa -äänestyksen tuloksista21.5.2021 13:45:47 EEST | Uutinen

Palace jälleen ykkönen Suomen 50 Parasta Ravintolaa -äänestyksessä – Osaava, mutta rento palvelu on listan keskiössä20.5.2021 14:56:57 EEST | Tiedote

Helsinkiläinen Ravintola Palace on maan paras ravintola. Palace äänestettiin voittajaksi Suomen 50 Parasta Ravintolaa 2021 -äänestyksessä toisena vuonna peräkkäin. Seuraavina olivat helsinkiläiset BasBas, Savoy, Alexanderplats ja Bardot. Horeca-alan ammattilaiset äänestivät vuoden ravintolahenkilöksi eli ”Ammattilaisten ammattilaiseksi” ravintoloitsija Henri Alénin.