Tiedote: Supersuosittu Neropatti-sarja laajenee uudella kirjalla ja äänikirjoilla

Tänä keväänä Neropatin päiväkirja –faneja hemmotellaan. Sarjan tekijän Jeff Kinneyn uusi kirja "Maailman parhaan kaverin päiväkirja" julkaistaan 24. toukokuuta ja samaan aikaan ensimmäinen erä Neropatin päiväkirjoja saadaan tarjolle myös äänikirjoina.

Jeff Kinneyn Neropatin päiväkirja –sarjan kirjoja on myyty maailmalla yli 200 miljoonaa kappaletta, eri kielillä. Suomessa sarjaa on julkaistu nyt kymmenen vuoden ajan ja suosio on kasvanut etenkin viime vuosina räjähdysmäisesti. Nyt julkaistava uutuus, Maailman parhaan kaverin päiväkirja hyppäsi heti ilmestyttyään bestseller-listojen kärkeen Yhdysvalloissa. Teos kuvaa tuttua Neropatti-maailmaa Gregin parhaan kaverin Rowleyn näkökulmasta.

”Julkaisemme Neropatti-kirjoja nykyään samassa tahdissa yhdysvaltalaisen kustantajan kanssa. On todella hienoa, että voimme nyt tarjota sarjan faneille kaksi uutuuskirjaa vuodessa. Odotan myös jännityksellä, miten sarjakuvaromaaneina julkaistut teokset otetaan vastaan äänikirjoina”, kertoo WSOY:n lasten- ja nuortenkirjakustantaja Paula Halkola.

Lasten äänikirjamarkkina on lähtenyt Suomessa nopeaan kasvuun ja etenkin lukuaikapalvelut ovat panostaneet lastenkirjavalikoimaan ja perhetileihin.

”Ahmimisikäisille suunnattujen kirjasarjojen kuuntelu on reippaassa kasvussa lukuaikapalveluissa ja lasten äänikirjojen myynti on nelinkertaistunut alkuvuoden aikana viime vuoteen verrattuna. Werner Söderström Osakeyhtiön kustantamoiden lastenkirjoja kuunnellaan jo yli 80 000 kpl:ta kuukaudessa. Tuttujen kirjahahmojen tähdittämien suosikkikirjojen myynti kasvaa lukuaikapalveluiden vanavedessä myös painettuina”, kertoo WSOY:n myyntijohtaja Veli-Pekka Matilainen.

kustantaja Paula Halkola, paula.halkola(at)wsoy.fi

Arvostelukappalepyynnöt: