TIEDOTE: Tervetuloa nostalgiselle matkalle finnhitsien kultakaudelle!

Nyt matkataan nostalgiseen aikaan, jolloin venyviltä c-kaseteilta ja vinyylilevyiltä kuunneltiin suuria suomalaisia tähtiä ja nautittiin tuoreista käännösiskelmistä.
Ismo Loivamaa: Ihmeelliset iskelmät.

Ismo Loivamaan uutuuskirjassa Ihmeelliset iskelmät kurkistetaan iskelmätaivaan vanhempiin ja uudempiin ihanuuksiin. Pääosassa ovat kotimaiset iskelmätähdet Katri Helenasta Chisuun, mutta myös ulkomaisista ikisuosikeista riittää tarinoita. Ne kertovat diivojen diivasta Zarah Leanderista, sir Cliff Richardin ensimmäistä Suomen-vierailusta, Mireille Mathieun suomalaisista taustavoimista sekä Jari Sillanpään ja Peter Jöbackin kohtaamista.

Hauskassa ja tunteikkaassa kirjassa muistellaan muun muassa suomalaisten laulajien maailmanvalloituksia, huikeimpia tötterökampauksia, 1970-luvun humppahuumaa, uskoon tulemisia ja poliittisia pelejä, suurvaltojen sekaantumisia iskelmäkilpailuihin, Syksyn sävelen skandaaleja, italialaisia tähtiä koivukulisseissa, suloisia lapsitähtiä...

Ismo Loivamaa on tietokirjailija ja toimittaja, joka on kirjoittanut runsaasti teoksia iskelmistä, teatterista ja lastenkirjallisuuden historiasta.

teos: Ihmeelliset iskelmät
kirjoittaja: Ismo Loivamaa
kustantaja: Avain
ilmestymispäivä: 12.5.2022

Avain, Suomen kirjastopalvelu Oy,
viestintäjohtaja Vilja Kujanpää,
vilja.kujanpaa@avain.net, puh. 040 755 3319

www.avain.net

Ismo Loivamaa: Ihmeelliset iskelmät.
Ismo Loivamaa: Ihmeelliset iskelmät. Kansi: Tarja Kettunen.

Avain on suomalainen kirjakustantamo, joka kustantaa laadukasta kotimaista kirjallisuutta. Kustantamo on palkittu Selkokeskuksen Seesam-palkinnolla tunnustuksena selkokirjallisuuden edistämisestä.

Avain on osa Suomen kirjastopalvelu Oy:tä ja Booky Groupia.