TIEDOTE: Tipsun temppukirja on opas lasten mindfulness-harjoituksiin

Sari Markkasen Tipsun temppukirja tutustuttaa lukijan lasten kanssa tehtäviin mindfulness- ja myötätuntoharjoituksiin. Teoksen on kuvittanut Meri Qvist.

Sari Markkanen ohjaa lukijan harjoituksiin satujen kautta. Satujen ja harjoitusten avulla voi ohjata lapsille kokonaisia mindfullness-tuokioita. Tipsun temppukirjassa tuodaan esille teemoja kuten ilo ja kiitollisuus, negatiivisten tunteiden kohtaaminen, itsemyötätunto, ystävällisyys ja myötätuntoinen toiminta. Kirjassa pohditaan myös mindfulness-opetuksen pedagogiikkaa ja lapsen myötätuntoista kohtaamista.

Kirjan kirjoittaja Sari Markkanen on koulutukseltaan opettaja ja mindfulnessohjaaja. Hän ohjaa päätoimisesti mindfulness- ja itsemyötätuntokursseja aikuisille ja lapsille, ja on erikoistunut mindfulnessin soveltamiseen kouluissa ja kasvatusalalla. Sari harjoittaa mindfulnessia vuosittain pidempiä aikoja retriiteissä maailmalla tunnettujen opettajien johdolla.

Teos: Tipsun temppukirja - Mindfulnessia ja myötätuntoa kasvattajille
Kirjoittaja: Sari Markkanen
Kuvitus: Meri Qvist
Sivuja:
hinta: 38,-

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt

Avain, viestintäjohtaja Vilja Perttola, puh. 040 755 3319, vilja.perttola@avain.net

www.avain.net

Väinö Tannerin tie 3, 3. krs

Avain on kotimaiseen laatukirjallisuuteen keskittynyt kirjakustantamo. Kustantamo on osa Suomen kirjastopalvelu Oy:tä. Avain kustantaa aktiivisesti selkokielistä kirjallisuutta ja se palkittiin syksyllä 2017 Selkokeskuksen Seesam-palkinnolla tunnustuksena selkokirjallisuuden edistämisestä. Avain kustantaa kirjoja myös tilaustöinä yrityksille ja muille yhteisöille. Kirjastopalvelu on osa Booky Groupia, johon kuuluvat myös Booky.fi Oy ja Porvoon Kirjakeskus Oy.