TIEDOTE: Tipsun temppukirja on opas lasten mindfulness-harjoituksiin

Sari Markkasen Tipsun temppukirja tutustuttaa lukijan lasten kanssa tehtäviin mindfulness- ja myötätuntoharjoituksiin. Teoksen on kuvittanut Meri Qvist.

Sari Markkanen ohjaa lukijan harjoituksiin satujen kautta. Satujen ja harjoitusten avulla voi ohjata lapsille kokonaisia mindfullness-tuokioita. Tipsun temppukirjassa tuodaan esille teemoja kuten ilo ja kiitollisuus, negatiivisten tunteiden kohtaaminen, itsemyötätunto, ystävällisyys ja myötätuntoinen toiminta. Kirjassa pohditaan myös mindfulness-opetuksen pedagogiikkaa ja lapsen myötätuntoista kohtaamista.

Kirjan kirjoittaja Sari Markkanen on koulutukseltaan opettaja ja mindfulnessohjaaja. Hän ohjaa päätoimisesti mindfulness- ja itsemyötätuntokursseja aikuisille ja lapsille, ja on erikoistunut mindfulnessin soveltamiseen kouluissa ja kasvatusalalla. Sari harjoittaa mindfulnessia vuosittain pidempiä aikoja retriiteissä maailmalla tunnettujen opettajien johdolla.

Teos: Tipsun temppukirja - Mindfulnessia ja myötätuntoa kasvattajille
Kirjoittaja: Sari Markkanen
Kuvitus: Meri Qvist
Sivuja:
hinta: 38,-

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt

Avain, viestintäjohtaja Vilja Perttola, puh. 040 755 3319, vilja.perttola@avain.net

www.avain.net

Väinö Tannerin tie 3, 3. krs

Avain on kotimaiseen laatukirjallisuuteen keskittynyt kirjakustantamo. Kustantamo on osa BTJ Finland Oy:tä. Avain kustantaa aktiivisesti selkokielistä kirjallisuutta ja se palkittiin syksyllä 2017 Selkokeskuksen Seesam-palkinnolla tunnustuksena selkokirjallisuuden edistämisestä. Avain kustantaa kirjoja myös tilaustöinä yrityksille ja muille yhteisöille. BTJ Finland Oy on osa Booky Groupia, johon kuuluvat myös Booky.fi Oy ja Porvoon Kirjakeskus Oy.

Helppoa luettavaa: selkokirjoja klassikkoromaanista chick litiin2.8.2018 09:00Tiedote

Avain julkaisee syksyllä viisi uutta selkokirjaa. Lapset pääsevät tutustumaan Timo Parvelan suosittuun Maukka ja Väykkä -sarjaan Riikka Tuohimetsän selkomukautuksen avulla. Nuorille ja aikuisille lukijoille julkaistaan Tuija Takalan chick lit -teos Lauralle oikea, Marja-Leena Tiaisen Hiekalle jätetyt muistot, Tapani Baggen Polttava rakkaus ja Jules Vernen klassikkoromaani Sukelluslaivalla maailman ympäri Pertti Rajalan selkomukauttamana. Kirjat ilmestyvät 2.8.2018.

Avaimen syksy 2018: Tietoa aikuiselle ja nuorelle lukijalle11.4.2018 08:33Tiedote

Avain julkaisee syksyllä 2018 tieto- ja selkokirjallisuutta kaikenikäisille. Mukana ovat muun muassa Ines Lukkasen kahvipöytäteos somehitiksi nousseesta Taidevandalismi -meemisivusta, Krista Launosen omakohtainen, surua pohtiva Ofelian suru ja Mikko Saaren lautapelejä esittelevä Löydä lautapelit. Kaikenikäiset pehmolelujen ystävät pääsevät opettelemaan arvokkaita niksejä Sari Kanalan Luotsikadun nallesairaala -kirjasta. Lastenkirjojen rakkaiden sankareiden taustoihin ja tarinoihin tutustutaan Kuka kukin on lastenkirjoissa -teoksen avulla.