TIEDOTE: Tuukka Sandströmin ja Varpu Erosen Rontti-kissa jatkaa seikkailujaan

Kirjailija Tuukka Sandströmin ja kuvittaja Varpu Erosen Rontti-kissa noitakoulussa -teos jatkaa lasten romaanisarjaa punaruskeasta kissasta ja tämän seikkailuista. Nyt Rontti aloittaa opinnot noitakoulussa ja päätyy jännittävään seikkailuun yhdessä pienen tytön, Vermisellin, kanssa. Teos on itsenäinen jatko-osa Rontti-kissan kummallinen kesä -kirjalle.

kansi: Tuukka Sandström & Varpu Eronen, Rontti-kissa noitakoulussa

Rontti-kissa pääsee noitakoulun kissalinjan oppilaaksi. Rontti-kissa ja pieni, punatukkainen tyttö, Vermiselli, Pian oudot tapahtumat tempaavat Rontin pyörteisiinsä. Oppitunneilla menee kaikki pieleen, eikä koulunkäynnistä tule yhtään mitään. On kuin koko koulu olisi kiukustunut oppilaille ja opettajille. Mutta miksi? Muinaisen ennustuksen mukaan vain Kohtalon Kissa voi ratkaista arvoituksen ja pelastaa noitakoulun. Mutta mistä löytyy tuo mystinen sankari?

Kirjailija Tuukka Sandström ja kuvataiteilija Varpu Eronen asuvat lastensa ja kissojensa kanssa vanhalla maatilalla Haminassa. Sandström ja Eronen ovat tehneet yhdessä aikaisemmin teokset Rontti-kissan kummallinen kesä (Avain, 2021) ja lasten runokokoelman Kuutarhuri (Avain, 2020).

teos: Rontti-kissa noitakoulussa
kirjailija: Tuukka Sandström
kuvittaja: Varpu Eronen
kustantaja: Avain
sivuja: 144
ilmestymispäivä: 16.9.2022

Avain, Suomen kirjastopalvelu Oy, viestintäjohtaja Vilja Kujanpää, vilja.kujanpaa@avain.net, puh. 040 755 3319

kansi: Tuukka Sandström & Varpu Eronen, Rontti-kissa noitakoulussa

Avain on suomalainen kirjakustantamo, joka kustantaa laadukasta kotimaista kirjallisuutta. Kustantamo on palkittu Selkokeskuksen Seesam-palkinnolla tunnustuksena selkokirjallisuuden edistämisestä.

Avain on osa Suomen kirjastopalvelu Oy:tä ja Booky Groupia.