TIEDOTE: Veli-Pekka Matilainen Bonnier Books Finlandin myyntijohtajaksi vastaamaan WSOY:n, Tammen ja Johnny Knigan myynnistä

Veli-Pekka Matilainen, 39, on nimitetty Bonnier Books Finland Oy:n myyntijohtajaksi. Matilainen vastaa tehtävässään konsernin kustantamoiden Tammen, WSOY:n ja Johnny Knigan myynnistä ja yhteistyön kehittämisestä eri jakelukanavien kanssa. Hänestä tulee myös johtoryhmän jäsen. Matilainen aloittaa työnsä Bonnierilla heinäkuussa.

Veli-Pekka Matilainen siirtyy tehtävään Alma Talentiin kuuluvan Talentum Pron myynti- ja markkinointijohtajan tehtävästä.  Vuosina 2008–2010 Matilainen työskenteli myyntipäällikkönä Gummeruksella ja ennen sitä avainasiakasmyynnin tehtävissä Talentumin kirja- ja koulutusliiketoiminnassa.

– Veli-Pekan vankka kokemus myynnin tehtävistä ja asiakastyöstä tuo meille lisää ammattitaitoa ja vastaa erinomaisesti uudistustemme suuntaa kustannusalalla. Vuosien monipuolinen kokemus asiakastyöstä ja tuntemus kustannusalalta antaa sekä taitoa että kykyä luoda uusia toimintamalleja toimintaamme. Olen erittäin tyytyväinen saadessamme Veli-Pekan mukaan tähän kehitysvaiheeseen, sanoo Bonnier Books Finlandin toimitusjohtaja Timo Julkunen.

– Uskon kirjan tulevaisuuteen ja sen mahdollisuuksiin tuottaa elämyksiä kuluttajille myös muuttuvassa maailmassa.  Suomessa jakelukanavien osalta on meneillään mielenkiintoinen vaihe, jossa kustantamoiden on oltava tiiviisti mukana.  Tehtävämme on tuoda kirjat kattavasti lukijoiden ulottuville ja kokeilla rohkeasti jälleenmyyjien kanssa uusia tapoja kirjojen saattamiseksi kuluttajien ostoskoreihin. Keinoja kuluttajan huomion herättämiseen ja tavoittamiseen on nyt enemmän kuin koskaan, Veli-Pekka Matilainen toteaa.

toimitusjohtaja Timo Julkunen, timo.julkunen@bonnierbooks.fi, puh.040 549 0434