Tiedote: Werner Söderström Osakeyhtiön äänikirjoja on myyty BookBeatissa yli miljoona kappaletta

Helmikuussa Werner Söderström Osakeyhtiön ja sen kustantamoiden WSOY:n ja Tammen äänikirjojen yhteenlaskettu kulutus äänikirjapalvelu BookBeatissa sen lanseeraamisesta alkaen ylitti miljoonan myydyn kappaleen rajan. Kaikkien aikojen kuunnelluin yksittäinen kirja on Oskari Saaren Aki Hintsa – Voittamisen anatomia, joka on kuunneltu yli 25 000 kertaa. Myös vuodesta 2019 on tulossa äänikirjamarkkinassa vahva kasvun vuosi: BookBeat ennustaa asiakasmääränsä ylittävän 100 000 maksavan asiakkaan rajan ja Werner Söderström osakeyhtiö kasvattaa maan laajinta äänikirjakatalogia edelleen voimakkaasti.

”Kirjallisuuden kulutus muuttuu kuluttajan käyttäytymisen mukana. Selkeästi tulokset osoittavat, että kuluttajat ovat valmiita yhä kasvavaan kirjan kuluttamiseen erityisesti äänikirjan muodossa” kiteyttää Werner Söderström osakeyhtiön toimitusjohtaja Timo Julkunen. ”Digitaalisen myynnin kasvu ja äänikirjavalikoiman jatkuva kasvattaminen ovat keskeinen osa julkaisustrategiaamme ja digitaalisesta liiketoiminnasta on tullut yhä voimakkaampi osa liiketoimintaamme. Kuluttaja määrittää markkinat ja kuluttaa kirjan siinä muodossa kuin kulloinkin haluaa. Lisäksi uudet palvelut ovat jatkaneet usean kirjan elinkaarta useilla vuosilla, koska kirjan saatavuus on jatkuvasti taattu Bookbeatin kaltaisissa palveluissa,” jatkaa Julkunen.

”Olemme nyt olleet Suomen markkinassa kaksi ja puoli vuotta ja kasvu on ollut huimaa. Pitkälti tästä on kiittäminen WSOY:n kaltaisia kustantamoja, jotka ovat tuottaneet jatkuvalla ja kiihtyvällä tahdilla uusia, upeita äänikirjoja. Näin asiakkaamme voivat nauttia tuhansista suomenkielisistä äänikirjoista,” toteaa BookBeatin toimitusjohtaja Niclas Sandin. ”Kaikki merkit viittaavat siihen, että kasvu jatkuu vahvana myös vuonna 2019. Tavoitteena on ylittää 100 000 maksavan asiakkaan määrä Suomessa kuluvan vuoden aikana,” hän jatkaa.

Werner Söderström Osakeyhtiön kuunnelluimmat kirjat BookBeatissa Top 5*

1. Oskari Saari: Aki Hintsa – Voittamisen anatomia (2015), WSOY
2. Aki Linnanahde: Jere (2017), WSOY
3. Maria Veitola: Veitola (2018), Johnny Kniga
4. Dan Brown: Alku (2017), WSOY
5. Kimmo Takanen: Tunne lukkosi (2011), WSOY

Timo Julkunen, toimitusjohtaja, Werner Söderström Osakeyhtiö, timo.julkunen@wsoy.fi  puh. 040 549 0434

Niclas Sandin, toimitusjohtaja, BookBeat Oy, niclas.sandin@bookbeat.com

*Tilasto perustuu äänikirjojen kuuntelumääriin äänikirjasovellus BookBeatissa 05/2016-02/2019.