Tiedote: WSOY vahvistaa suomennetun kaunokirjallisuuden toimitusta

WSOY:n suomennetun kaunokirjallisuuden kustannustoimittajina ovat aloittaneet Anna Kokko ja Jenni Råback.

Anna Kokko on työskennellyt kustannusalan tehtävissä monipuolisesti, viimeksi kustannustoimittajana Gummeruksella.

”WSOY:llä on innostava ja valovoimainen käännöskirjallisuuden lista, joka houkuttaa monenlaisia lukijoita ja kunnioittaa myös perinteitä ja kirjallisuuden sielua. Olen iloinen ja onnellinen päästessäni tekemään töitä ammattitaitoisessa huipputiimissä, laadukkaiden kirjojen parissa”, Kokko sanoo.

Jenni Råback on aiemmin työskennellyt muun muassa Kosmoksella.

”Olen tosi innoissani uudesta työstäni WSOY:llä. Suomennetun kaunokirjallisuuden tiimi on asiantunteva ja sympaattinen, ja täällä on heti kodikas olo. Kiva päästä tekemään käännöskirjallisuutta juuri tässä porukassa”, Råback iloitsee.

WSOY:n suomennetun kaunokirjallisuuden lista on kasvanut paljon viime vuosina.

”Hienoa, että saimme uusia, osaavia tekijöitä joukkoomme. Hyvän kustannustoimittajan rooli on ensisijaisen tärkeä sekä listan rakentamisessa että suomentajien tukena kirjantekoprosessissa”, kustantaja Leena Balme sanoo.

Osaston toimitukseen kuuluvat myös kustannustoimittajat Marjut Karasmaa-Donovan, Johanna Kerola, Alice Martin ja Katja Laaksonen (vanhempainvapaalla). Toimituspäällikkönä toimii Lotta Dufva.

Suomentajien nimet painettujen kirjojen etukansiin

Vuoden 2023 alusta kaikkiin WSOY:n suomennetun kaunokirjallisuuden painettujen kirjojen etukansiin lisätään suomentajan nimi.

”Suomentajat kirjoittavat kirjat aina uudestaan suomeksi, ja tämä näkyy nyt myös kirjojen kansissa”, Balme sanoo.

WSOY:n suomennetun kaunokirjallisuuden kustantaja Leena Balme, leena.balme@wsoy.fi, 050 4493 391

Satu Rämön menestysdekkari Hildurin oikeudet myyty – tv-sarja kehitteillä24.11.2022 10:59:45 EET | Tiedote

Kesäkuussa ilmestynyt Satu Rämön esikoisdekkarisarjan avaus Hildur on ollut vuoden todellinen kirjatapaus. Nyt kirjasarjan optio-oikeudet on myyty ja siitä suunnitellaan tv-sarjaa. WSOY:n kustantaman Hildurin oikeudet osti Take Two Studios, joka suunnittelee toteuttavansa Satu Rämön dekkarisarjaan perustuvan tv-sarjan kuvaukset kirjan tapahtumapaikoilla Islannissa ja yhteistyössä islantilaisen tuotantoyhtiön kanssa.

Tiedote: WSOY:n kevään 2023 kirjat on julkistettu15.11.2022 13:55:00 EET | Tiedote

WSOY:n kevään kirjat käsittelevät aiheita naisena olemista ja äidin tragediasta koti-ikävään ja taiteen parantavaan voimaan. Kirjat kertovat myös, millaista on olla Suomen tasavallan presidentin puoliso, ensihoitaja, antiikkikauppias ja vieraan valtion lipun alla taisteleva sotilas. Maailmalta saadaan mm. Colleen Hooverin koskettava jättihitti ja lastenkirjojen puolelta Paula Vesalan käsikirjoittamat Peppi Pitkätossu -kuunnelmat. Kotimainen kaunokirjallisuus Palkitun kirjailijan Minna Rytisalon Jenny Hill on kielellisesti lumoava, ajankohtainen romaani naiseudesta, keski-iästä, vaihdevuosista ja vanhenemisesta. Satu Rämön Rósa & Björk on odotettu jatko-osa arvostelu- ja myyntimenestykseksi nousseelle Hildur-dekkarille. Teemu Kaskisen Vieraat kunnaat on romaani sodasta, salatieteistä, mytologiasta ja miehistä pahoissa paikoissa. Teemu Kaskisen ja Heikki Heiskasen Itämeri-yksikkö on televisiosarjaan perustuva vakoojasatiiri. Mikael Viiman Rekyyli on psykologinen jännitysromaani, jossa et