Tietämättömyys tappaa oikaisee virheellisiä terveysuskomuksia!

Atte Malleniuksen uutuuskirja on välttämätön selviytymisopas, jolla minimoida terveysmokat.
Tietämättömyys tappaa – Terveysuskomusten oikaisu terveystieteellä (Basam Books 2022)

Tiesitkö, että meille terveellisiksi uskotellut asiat saattavakin olla epäterveellisiä? Miksi se, mikä on lähtökohtaisesti ja luonnostaan terveellistä, kielletään meiltä väärien ohjeiden avulla epäterveellisenä, jopa vaarallisena?

Atte Malleniuksen Tietämättömyys tappaa – Terveysuskomusten oikaisu terveystieteellä haastaa monia pinttyneitä terveysuskomuksia ja musertaa meille syötetyt valheet terveellisinä pidetyistä asioista.

Kirja on nykyihmisen selviytymisopas, joka ohjaa sairauskarikkojen ohi terveyssatamaan ja vastaa moniin kysymyksiin kuten siihen, mikä on terveellisin tapa ottaa aurinkoa, sekä siihen, miksi vähäsuolaisuutta suositellaan, vaikka se nostaa sykettä ja verenpainetta ja vähentää seksuaalisuutta ja hedelmällisyyttä.

Atte Mallenius, lento- ja avaruustekniikan DI, on perehtynyt vuosikymmeniä terveyttä sekä edistäviin että tuhoaviin asioihin. Hän on ottanut elämäntehtäväkseen tuoda esiin aihepiirin ympärillä vellovat salaisuudet. Malleniukselta on aiemmin julkaistu teos Myllerryksestä mielenrauhaan (Basam Books 2021).