TietoAkseli noussut taloushallintoalan kymmenen suurimman joukkoon – menestysreseptinä asiantuntijuuden keskitetty kokonaisuus

Taloudelliseen neuvonantoon, talous- ja palkkahallinnon palveluihin, tilintarkastukseen ja yritysjärjestelyihin keskittynyt TietoAkseli on vaivihkaa kasvanut kymmenen suurimman taloushallintoalan yrityksen joukkoon Suomessa.

Suomalaisten pk-yritysten johdon ja omistajien liiketoimintaosaamisen vahvistuminen on viime vuosina kasvattanut tuntuvasti TietoAkselin asiantuntijapalveluiden kysyntää. Alan digitalisoituminen on vauhdittanut tätä kehitystä. Perustehtävien automatisoituessa taloushallinnon asiantuntijoiden aikaa on vapautunut enemmän konsultointiin ja asiakassuhteen hoitamiseen.

Vastatakseen nopeasti kasvavaan kysyntään TietoAkseli järjestää liiketoiminta-alueitaan uudelleen. Asiantuntijapalveluiden matalan kynnyksen lähestyttävyys halutaan varmistaa myös jatkossa liiketoiminnan kasvaessa.

– Perinteisen ydinliiketoimintamme talous- ja palkkahallinnon palveluiden rinnalla vahvistuneet taloudellisen neuvonannon, kuten talousjohtamisen, verotuksen ja yritys- ja rahoitusjärjestelyjen asiantuntijapalvelut ovatkin tuoneet merkittävän osan liikevaihtomme kasvusta, kertoo yhtiön varatoimitusjohtaja Samuel Akselin.

Akselinin mukaan juuri taloushallinnon, tilintarkastuksen, rahoitusalan sekä talousjohdon ammattilaisten kokoaminen yhteen saman katon alle on osoittautunut asiakkaiden kiittämäksi liiketoiminnan menestysreseptiksi.

– Olemme toimialamme edelläkävijä ja etuoikeutettuja, kun saamme työskennellä monipuolisen osaajajoukon kanssa omassa organisaatiossamme. Aiomme edelleen vahvistaa tätä kehitystä ja muodostaa uuden asiantuntijapalveluiden liiketoimintakokonaisuuden, kertoo toukokuun alussa uuden palvelualueen johtajaksi nimitetty, aiemmin myynnistä ja markkinoinnista vastannut KTM Antti Liimatainen. Hän vastaa edelleen myös konsernin tytäryhtiön, yrityskauppoihin erikoistuneen Vinanssi Corporate Financen liiketoiminnasta.

TietoAkselin uudeksi myynti- ja markkinointijohtajaksi on nimitetty TietoAkselin osakas Harri Kanerva. Kanerva on tehnyt pitkän uran taloushallinnon sekä asiantuntijayritysten toiminnanohjauksen parissa muun muassa vuonna 2016  Visman omistukseen siirtyneen ValueFrame Oy:n toimitusjohtajana. Kanerva toimii TietoAkselin myyntitiimin esimiehenä ja johtoryhmän jäsenenä.

TietoAkselin osakas ja aiemmin liiketoimintajohtajana työskennellyt Aki Vesin puolestaan siirtyy TietoAkselin talousjohtajaksi niin ikään toukokuun alusta. Hän vastaa jatkossa TietoAkselin sisäisestä taloushallinnosta ja raportoinnin kehittämisestä.

Kahdeksalla paikkakunnalla Suomessa toimiva TietoAkseli työllistää tällä hetkellä yli 115 henkilöä. Määrään odotetaan kasvavan edelleen reippaasti kuluvana vuonna.

– Rekrytoimme edelleen asiantuntijoita. Vuoden loppuun mennessä tarvitsemme arviolta kaksikymmentä uutta työntekijää. Olemme olleet aktiivisia myös yritysostoissa ja katselemme edelleen avoimin silmin kiinnostavia mahdollisuuksia tukemaan liiketoimintamme eri osa-alueita, varatoimitusjohtaja Samuel Akselin toteaa.

Lisätietoja:

Samuel Akselin
varatoimitusjohtaja
samuel.akselin@tietoakseli.fi

Samuel Akselin, varatoimitusjohtaja, TietoAkseli
Antti Liimatainen, johtaja, TietoAkseli, Vinanssi Finance Corporate

TietoAkseli Yhtiöt -konserni

UHY TietoAkseli on taloushallinnon ja johtamisen asiantuntijapalveluihin erikoistunut tilitoimisto. Yritys on Suomen Taloushallintoliitto ry:n hyväksymä ja valvoma auktorisoitu tilitoimisto, jonka käytössä on sertifioitu SFS-EN-ISO 9001 laadunhallintajärjestelmä.

TietoAkseli Yhtiöt on myös suomalainen perheyritys ja Perheyritysten liiton jäsen, sekä osa maailmanlaajuista UHY-verkostoa  http://www.uhy.com/. UHY:n itsenäiset jäsentoimistot tarjoavat johdon konsultoinnin ja taloushallinnon asiantuntijapalveluja lähes 100 maassa.

TietoAkseli Yhtiöt -konserniin kuuluvat UHY TietoAkselin lisäksi yritysjärjestelyjen asiantuntijana toimiva tytäryhtiö Vinanssi Corporate Finance sekä johtamisen ja henkilöstön kehittämisen palveluihin keskittynyt Odeco.

TietoAkseli Yhtiöiden toimipisteet sijaitsevat Jyväskylässä, Helsingissä, Tampereella, Oulussa, Mikkelissä, Pieksämäellä, Ikaalisissa ja Ruovedellä.

TietoAkseli Yhtiöt kasvaa yrityskaupalla Etelä-Savossa11.12.2017 12:05:00 EET | Tiedote

Taloushallinnon asiantuntijayritys TietoAkseli laajentaa toimintansa Pieksämäelle. Tähän asti seitsemällä paikkakunnalla toiminut TietoAkseli Yhtiöt Oy on ostanut Pieksämäellä sijaitsevan tilitoimisto Laskentasolmu Oy:n koko osakekannan. Yrityksen nimi on jatkossa TietoAkseli Oy Etelä-Savo. Sen toimitusjohtajaksi on nimetty konsernin toimitusjohtaja Mikko Akselin ja yhtiön hallituksen muodostaa TietoAkseli Yhtiöiden hallitus.