Tietoturvatalo OptimeSys on ostanut Insiders Finland Oy Ab:n koko liiketoiminnan

Voimakkaassa kasvussa oleva, tietoturvapalveluita tarjoava OptimeSys-konserni on ostanut Insiders Finland Oy Ab:n liiketoiminnan. Insiders Finland Oy Ab:n liiketoiminta siirtyy OptimeSysille 1.3.2018 alkaen.

Insiders Finland Oy Ab on vuonna 2000 perustettu, pääkaupunkiseudulla toimiva it-asiantuntijapalveluiden tuottaja, joka tarjoaa suunnittelu-, toteutus- ja tukipalveluita.

Ostettavan liiketoiminnan liikevaihto vuonna 2017 oli noin 420 000€.

Yrityskauppa on OptimeSysille jo toinen kuluvan vuoden aikana

Tietoturva-alan suunnannäyttäjäksi tähyävä OptimeSys on kasvanut voimakkaasti viimevuosina. Kasvu ollut pääosin orgaanista, mutta jatkossakin yrityskaupat tulevat olemaan merkittävässä roolissa. OptimeSys arvioi liikevaihdon kasvun yltävän vuonna 2018 noin 30-40 prosenttiin verrattuna vuoden 2017 liikevaihtoon.

”Yrityskaupoilla on tärkeä rooli kasvustrategiassamme. Haemme johtavaa asemaa Suomen tietoturvamarkkinassa, ja tämä yrityskauppa on jälleen yksi askel sitä kohti. Tietoturva-ala kasvaa ja kehittyy huimaa vauhtia ja haasteenamme on löytää osaavia tekijöitä. Yrityskaupat ovat yksi tapa saada lisää osaajia kasvuamme tukemaan. Sisäisen koulutusohjelmamme myötä pystymme kouluttamaan näistä it-taustan omaavista henkilöistä muutamassa vuodessa tietoturvan huippuammattilaisia,” kertoo OptimeSysin toimitusjohtaja Kimmo Ojala.

”Minulle oli kaupassa tärkeää, että asiakkaamme saavat tätä kautta käyttöönsä laajempaa asiantuntemusta ja toisaalta työntekijämme löytävät hyvän kasvupolun omalle osaamiselleen. Olen kiitollinen asiakkaillemme ja työntekijöillemme kuluneista vuosista”, kertoo Insidersin toimitusjohtaja ja pääomistaja Sampsa Hario.

OptimeSys on voimakkaassa kasvussa oleva tietoturvapalveluita tarjoava yritys, jonka toimipaikat sijaitsevat Espoossa ja Tampereella. Yrityksen vuoden 2017 liikevaihto on yli 7M€ ja suunnitelmallisen kasvun myötä henkilöstön määrä on noussut yli 50 työntekijän.