Tiina Rannalle tunnustus korkeakouluturvallisuuden kehittämisestä

Laurea-ammattikorkeakoulun turvallisuusjohtaja Tiina Rannalle on myönnetty Maanpuolustuskurssiyhdistys ry:n hallinnoiman Päiviö Hetemäen rahaston tunnustuspalkinto. Palkinto myönnettiin tunnustuksena Rannan tekemästä ansiokkaasta työstä turvallisuuden kehittämiseksi suomalaisissa korkeakouluissa ja muissa oppilaitoksissa. Tunnustuspalkinto luovutettiin torstaina 19. lokakuuta Helsingissä.

Kuvassa Laurea-ammattikorkeakoulun turvallisuusjohtaja Tiina Ranta.

Tiina Ranta on toiminut Laurea-ammattikorkeakoulun turvallisuusjohdossa vuodesta 2012 lähtien. Turvallisuusjohtajana hän vastaa korkeakoulun turvallisuusjohtamisesta yhteistyössä Laurean eri toimijoiden kanssa.

Ranta toimii myös useassa eri valtakunnallisessa turvallisuusjohtamista kehittävässä verkostossa. Merkittävin näistä on Ammattikorkeakoulujen turvallisuusverkosto, jonka puheenjohtajana Ranta on toiminut vuodesta 2014 lähtien.

”Olen todella otettu tästä huomionosoituksesta ja arvostan todella paljon sitä, että monen vuoden intensiivinen työ tällä tavalla huomioidaan”, Ranta kuvailee.

”Samalla haluan korostaa, että vaikka palkinto nyt myönnettiin minulle, niin tämä on tunnustus kaikille korkeakouluturvallisuutta Suomessa kehittäneille toimijoille. Yksin ei kukaan turvallisuutta rakenna, joten kiitos kuuluu kaikille verkostoille ja yhteistyökumppaneille.”

Tiina Ranta on iloinen siitä, että Laureassa systemaattista korkeakouluturvallisuuden kehittämistyötä on tehty jo usean vuoden ajan ja työ alkaa tuottaa tulosta.

”Laureassa merkille pantavaa on erityisesti se, että turvallisuustyöhön osallistuu tällä hetkellä yhä useampi laurealainen”, hän korostaa.

”Turvallisen korkeakouluyhteisön rakentaminen lähtee liikkeelle siitä, että saamme ihmiset aidosti kiinnostumaan ja tulemaan mukaan turvallisuustyöhön esimerkiksi ilmoittamalla turvallisuushavainnoistaan. Minusta Laureassa turvallisuutta on viety eteenpäin hyvässä hengessä - ja niin myös tulevaisuudessa tehdään.”

Maanpuolustuskurssiyhdistys ry:n Päiviö Hetemäen rahaston tarkoituksena on palkita kokonaisturvallisuuden eri aloilla suoritettavaa ansiokasta kehitystyötä sekä tukea valtakunnan puolustusvalmiuden edistämiseksi tapahtuvaa tutkimustyötä, kasvatusta ja muuta toimintaa.

Turvallisuusjohtaja Tiina Ranta, Laurea-ammattikorkeakoulu
Puh. 046 856 7891, tiina.ranta(at)laurea.fi

Kuvassa Laurea-ammattikorkeakoulun turvallisuusjohtaja Tiina Ranta.

Jäitkö yhteishaussa ilman opiskelupaikkaa? Laurea-ammattikorkeakoulussa on vielä paikkoja kolmessa englanninkielisessä koulutuksessa28.6.2018 08:47Tiedote

Korkeakoulujen kevään 2018 yhteishaun opiskelijavalinnat on julkaistu viimeistään tänään torstaina 28.6. Opetushallituksen lähettämät tuloskirjeet on lähetetty kaikille hakijoille. Laurea-ammattikorkeakoulu järjestää kuitenkin vielä lisähaun kevään yhteishaussa täyttämättä jääneisiin opiskelupaikkoihin kolmessa englanninkielisessä koulutuksessa. Lisähaun tarkoituksena on tarjota syksyksi mahdollisimman monelle halukkaalle opiskelupaikka ammattikorkeakoulussa.