Tiivi

Tiiviltä edistyksellinen Kristalli-ovimallisto

Tiivi tuo markkinoille uuden, korkean laatuluokan Kristalli-ovimalliston. Kestävyydeltään ja viimeistelyltään tavanomaisesta poikkeava ovimallisto esitellään Helsingin Oma Koti 16 -messuilla 7.–10.4.2016.
Ovirakenteen sisään upotettu Tiivin piilosarana on tavanomaisia ratkaisuja tukevampi ja kaksi saranaa kantaa vaivatta koko oven. Saranoiden jykevyyden ja helpon säädettävyyden ansiosta ulko-ovi istuu tarkasti paikalleen vielä vuosikymmenten käytön jälkeen.

”Ovea käytetään päivittäin, joten vaivattomuus, tyylikkyys ja pintakäsittelyn kestävyys ovat tärkeitä. Kun uusi Kristalli-ikkunamallisto sai asiakkailta erinomaisen myynteisen vastaanoton, halusimme suunnitella ikkunoiden rinnalle vastaavan laatuluokan ovet”, Antti Jaatinen Tiiviltä kertoo.

Uudelle Kristalli-ovimallistolle myönnetään markkinoiden pisin, viiden vuoden komponenttitakuu. Oven suorana pysymiselle annetaan peräti 15 vuoden takuu. Kristalli-ovet valmistetaan aina tilaustyönä, jolloin sekä oven ulkonäkö että mitat valitaan kohteen mukaan.

Tavanomaista selvästi laadukkaampi viimeistely

Kristalli poikkeaa perinteisistä ulko-ovista viimeistelyn ja maalauksen tasoltaan. Pintamaalina käytetään automaalin tasoista, erittäin kestävää kaksikomponenttimaalia. Poikkeuksellinen maalaustekniikka viimeistelee myös lasituksen tiiviyden. Ulkopuoliset lasituslistat kiinnitetään oveen ennen maalausta, jonka jälkeen paksu kaksikomponenttimaali sulkee saumat ilma- ja vesitiiviisti.

Ovirakenne vahvistetaan molemmin puolin alumiinilevyillä. Alumiini jäykistää rakenteen ja yhdessä kaksikomponenttimaalin kanssa estää oven kosteuselämisen Suomen vaihtelevissa sääolosuhteissa.

Erityisen kovaan käyttöön joutuvaan oveen voi valita pintamateriaaliksi lisävarusteena saatavan korkepainelaminaatin. Laminaattipinta kestää tavanomaista kovempaa käyttöä naarmuuntumatta.

Käytettävyyttä parantaa madallettu kynnys, joka tekee esimerkiksi rollaattorilla tai pyörätuolilla liikkumisesta helpompaa.

Lisävarusteena helposti säädettävä, ovirakenteen sisään upotettu piilosarana

Tavanomaiset Tiivin ulko-ovet tuetaan neljällä saranalla, mutta Kristalliin on saatavana vastaavanlainen piilosarana, jota käytetään myös Kristalli-ikkunoissa. Piilosaranan säädettävyys on perinteiseen, yksinkertaiseen tappisaranaan verrattuna erinomainen: piilosaranalla säätää oven välyksiä joka suuntaan irrottamatta ovilehteä.

Ovirakenteen sisään upotettu piilosarana on tavanomaisia ratkaisuja tukevampi ja kaksi saranaa kantaa vaivatta koko oven. Saranoiden jykevyyden ja helpon säädettävyyden ansiosta ulko-ovi istuu tarkasti paikalleen vielä vuosikymmenten käytön jälkeen.

Lisävarusteisiin kuuluu myös suoraan ovipintaan tiivistettävä designlasi. Tällöin oven ulkopuolella ei ole lainkaan lasituslistoja, vaan ovi-ikkunaa ympäröi vähäeleinen, taustaltaan musta tai hopean värinen lasipinta.

Turvapaketilla turvaluokiteltu murtovarma ulko-ovi

Kristalli-oven voi tilata myös turvaluokitukset täyttävänä ulko-ovena. Oven murtovarmuutta parantavat mm. rakenteen sisään piilotettu, koko oven kokoinen teräslevy, ovilehden sisään rakennetut lisävahvikkeet, murtosuojasaranat ja Abloyn kolmipistelukko.

”Ulko-oven turvaluokitus on Suomessa poikkeuksellinen ratkaisu. Sitä varten ovemme käyvät läpi arvostetun SP-testauslaitoksen radikaalit murtotestaukset”, Antti Jaatinen kertoo.

Suojaustason parantamisesta huolimatta turvaluokitellun ulko-oven käyttömukavuus ei poikkea tavanomaisesta ovesta. Esimerkiksi kolmipistelukko toimii normaalikäytössä tavallisen oven tapaan, ja ylimääräiset lukituskielet voidaan helppokäyttöisellä mekanismilla sulkea yön ajaksi tai kun kotoa poistutaan pidemmäksi aikaa.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Video: Tiivi Kristalli ulko-ovet

Kuvat

Lataa
Tiivi Kristalli poikkeaa perinteisistä ulko-ovista viimeistelyn ja maalauksen tasoltaan. Pintamaalina käytetään automaalin tasoista, erittäin kestävää kaksikomponenttimaalia.
Lataa
Tiivi Kristalli -oven voi tilata myös turvaluokitukset täyttävänä ulko-ovena. Oven murtovarmuutta parantavat mm. orakenteen sisään piilotettu, koko oven kokoinen teräslevy, ovilehden sisään rakennetut lisävahvikkeet, murtosuojasaranat ja Abloyn kolmipistelukko.
Lataa
Tiivin piilosaranan säädettävyys on perinteiseen, yksinkertaiseen tappisaranaan verrattuna erinomainen: piilosaranalla säätää oven välyksiä joka suuntaan irrottamatta ovilehteä.

Tiivi
Äyritie 16

0800 184 484http://www.tiivi.fi/

Tiivin ikkunamallisto on syntynyt pitkän kokemuksen ja tuotekehityksen tuloksena ja Tiivi-ikkunat ovatkin olleet osa suomalaisia koteja jo 40 vuoden ajan. Kaikkien tuotteidemme korkea laatu kumpuaa Pohjois-Pohjanmaan perinteikkäästä ja arvostetusta käsityöläisyydestä. Kotimaiset Tiivi-ikkunat valmistetaan tehtaallamme Haapajärvellä.

Tiivi on osa Pihla Group Oy:tä, joka on tunnettu Pihla-, Tiivi- ja PihlaPRO-ikkunoista ja -ovista. Yhtiöllä on tehtaat Ruovedellä, Haapajärvellä, Kannuksessa, Kuusamossa, Pudasjärvellä ja Joutsassa. Pihla Groupin omistaa Inwido AB, jonka tuotemerkkejä Suomessa ovat myös Klas1, Profin, Sydänpuu ja Lämpölux

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Tiivi