Tiivi

Tiiviltä suomalaisiin olosuhteisiin suunniteltu kippi-ikkuna

Ikkuna- ja ovivalmistaja Tiivin valikoima laajenee Pohjoismaisiin olosuhteisiin suunnitellulla kippi-ikkunalla. Kippi- eli DK-ikkuna mahdollistaa helpon ja turvallisen tuuletuksen ikkunan yläreunaa raottamalla.
Tiivi Kippi -ikkuna on sivualasaranoitu eli ikkunassa on jykevät piilosaranat sekä alareunassa että sivulla. Kääntämällä kahva  ylös koko ikkuna kallistuu yläreunasta tuuletusasentoon, kahva sivulle käännettynä ikkuna aukeaa tavalliseen tapaan sivulle päin.
Tiivi Kippi -ikkuna on sivualasaranoitu eli ikkunassa on jykevät piilosaranat sekä alareunassa että sivulla. Kääntämällä kahva ylös koko ikkuna kallistuu yläreunasta tuuletusasentoon, kahva sivulle käännettynä ikkuna aukeaa tavalliseen tapaan sivulle päin.

Keski-Euroopassa kippi-ikkuna on yleinen ratkaisu, mutta suomalaisesta rakennustavasta poiketen usein muovirakenteisena.

”Tiivin uuden Kristalli Kippi -ikkunan karmisyvyydet, energiatehokkuus ja ääneneristyskyky on sovitettu suomalaisten tarpeiden ja säädösten mukaisiksi. Materiaalina on Suomessa luonnollisesti puu ja ulkoverhouksessa säänkestävä pulverimaalattu alumiini”, Tiivin tuotepäällikkö Lauri Pälvimaa kertoo.

Kippi-ikkuna sopii maisemaikkunan viereen tai ranskalaisen parvekkeen oveksi

Sisustajan näkökulmasta Tiivin kippi-ikkunan merkittävä etu on se, että ikkuna voidaan liittää siistiksi osaksi kiinteistä maisemaikkunoista koostuvaaa kokonaisuutta.

”Suuri kippi-ikkuna sopii erinomaisesti myös sisään aukeavaksi ranskalaisen parvekkeen oveksi eli ikkunaoveksi. Erityisesti pienessä kaupunkiasunnossa se on tyylikäs ja vähän tilaa vievä ratkaisu”, Pälvimaa sanoo.

Kippi-ikkuna on sivualasaranoitu eli ikkunassa on jykevät piilosaranat sekä alareunassa että sivulla. Kääntämällä kahva sivulle ikkuna aukeaa tavalliseen tapaan sivulle päin, kahva ylös käännettynä koko ikkuna kallistuu yläreunasta tuuletusasentoon. Tuuletusasennossa oleva kippi-ikkuna yläreunasta vain hieman raollaan eikä aukea enempää, joten ratkaisu on turvallinen esimerkiksi lapsiperheissä.

”Sairaalakäyttöön olemme toimittaneet kippi-ikkunoita, joiden aukeamista on rajoitettu: ikkunan saa tuuletusasentoon kahvasta kääntämällä, mutta kokonaan se ei aukea ilman avainta”, Pälvimaa kertoo.

Kippi-ikkunasta käytetään rakennusalalla usein DK-lyhennettä. ”Termi on peräisin saksan kielessä vastaavista ikkunoista käytetystä Dreh-Kipp -termistä, sananmukaisesti kierto-kippi”, Pälvimaa selvittää.

Näin kippi-ikkuna toimii

1. Käännä painike ylös: ikkuna aukeaa yläreunasta tuuletusasentoon.
  2. Käännä painike vaakatasoon: ikkuna aukeaa normaaliin tapaan sivusaranoilla.
  3. Käännä painike alas: ikkuna on lukittu.

Kuvat

Lataa
Tiivin kippi-ikkuna voidaan liittää siistiksi osaksi kiinteistä maisemaikkunoista koostuvaaa kokonaisuutta.
Lataa

Tiivi
Äyritie 16

0800 184 484http://www.tiivi.fi/

Tiivin kanssa asioiminen on aina helppoa ja vaivatonta. 40 vuoden aikana olemme kehittyneet ikkunaremonttien markkinajohtajaksi Suomessa. Asennamme vuosittain uudet ikkunat ja ovet yli 10 000 talouteen. Tiivi on osa Inwidoa, Euroopan suurinta ovia, ikkunoita ja niihin liittyviä tarvikkeita tarjoavaa yritystä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Tiivi