Tikkurilan kautta kulkevia lähijunia korvataan busseilla 26.-27.11. välisenä yönä

Tikkurilan kautta kulkevia lähijunia korvataan busseilla sunnuntain ja maanantain välisenä yönä 26.-27.11. noin klo 24-4.15 korjaustöiden takia. Järjestely koskee P, T, R ja N -junia. Bussit 699X ja 799X liikennöivät Malmin, Tikkurilan ja Keravan väliä. Bussilla 699X pääsee myös Keravalta Helsinkiin.

Junaliikenteen poikkeukset

P-junat Helsingistä klo 23.58 ja 00.28 kulkevat vain Lentoasemalle asti, joten Lentoasemalta ei lähde P-junia klo 0.31 ja 1.01 Tikkurilan kautta Helsinkiin.

Lentoasemalta lähtevät korvaavat I-junat Myyrmäen ja Huopalahden kautta Helsinkiin klo 0.35 ja 1.05. Malmilta ajetaan P-juna klo 1.16 Helsinkiin.

Helsingistä klo 0.42 lähtevä N-juna kulkee vain Malmille asti. R-juna Helsingistä klo 0.40 perutaan.

Helsingistä klo 1.46 lähtevä T-juna kulkee vain Malmille asti.

Keravalta klo 1.14 lähtevä N-juna perutaan.

Riihimäeltä Helsinkiin klo 3.09 lähtevä T-juna perutaan. Korvaava juna lähtee Riihimäeltä klo 3.33 ja on Keravalla klo 4.17. Helsinkiin juna saapuu klo 4.53.

Korvaavat bussit

Poisjääviä junavuoroja korvaavat bussit 699X ja 799X. Bussi 699X lähtee Tikkurilan asemalta Malmille klo 00.39. Ala-Malmin torilta bussi 699X lähtee klo 1.05 ja kulkee kaikkien väliasemien kautta Keravalle.

Bussin 699X toinen lähtö Ala-Malmin torilta Keravalle on klo 2.08. Keravalta on lähdöltä yhteys T-junalle, jolla pääsee Riihimäelle.

Keravan asemalta lähtee bussi 699X klo 01.14 Helsinkiin Elielinaukiolle. Bussi pysähtyy kaikilla väliasemilla.

Bussi 799X lähtee Ala-Malmin torilta klo 1.03 ja kulkee suoraan Tikkurilan kautta Keravalle pysähtymättä muilla asemilla. Keravalta on bussilta 799X yhteys R-junalle, jolla pääsee Riihimäelle.

Muita korvaavia bussiyhteyksiä:

561 Itäkeskus-Malmi-Lentoasema

562N Mellunmäki-Tikkurila-Lentoasema

615 Rautatientori-Kartanokoski-Lentoasema

624N Tikkurila-Leinelä

724N Rautatientori-Tikkurila-Leinelä

Poikkeusjärjestely johtuu siitä, että Tikkurilan kaikki raiteet ovat pois käytöstä klo 00.40-4.15 asetinlaitteen korjauksen takia.

Korvaavien bussien 699X ja 799X lähtöjajat, reittikartat sekä pysäkit ovat HSL:n verkkosivuilla www.hsl.fi.

Joukkoliikennesuunnittelija Markus Elfström, HSL puh. 040 169 3539

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.10.20182.10.2018 14:12Tiedote

Jäsenkuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021 Hallitus merkitsi tiedoksi kuntien lausunnot HSL:n taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-2 Osavuosikatsaus 2/2018 HSL:n osavuosikatsaus tammi–elokuulta ennakoi talousarviota parempaa tulosta. Tätä selittävät etenkin kasvaneet matkustajamäärät ja lipputulojen suotuisa kehitys. Hallitus merkitsi tiedoksi osavuosikatsauksen 2/2018. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-3 Syysyhtymäkokouksen koolle kutsuminen 27.11.2018 Hallitus kutsui koolle syysyhtymäkokouksen 27.11.2018. Syysyhtymäkokouksen tehtäviin kuuluu muun muassa talousarvion, taloussuunnitelmien ja strategian sekä sitovat tavoitteet sisältävän toimintasuunnitelman hyväksyminen. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documen