Tikkurilan kautta kulkevia lähijunia korvataan busseilla 26.-27.11. välisenä yönä

Tikkurilan kautta kulkevia lähijunia korvataan busseilla sunnuntain ja maanantain välisenä yönä 26.-27.11. noin klo 24-4.15 korjaustöiden takia. Järjestely koskee P, T, R ja N -junia. Bussit 699X ja 799X liikennöivät Malmin, Tikkurilan ja Keravan väliä. Bussilla 699X pääsee myös Keravalta Helsinkiin.

Junaliikenteen poikkeukset

P-junat Helsingistä klo 23.58 ja 00.28 kulkevat vain Lentoasemalle asti, joten Lentoasemalta ei lähde P-junia klo 0.31 ja 1.01 Tikkurilan kautta Helsinkiin.

Lentoasemalta lähtevät korvaavat I-junat Myyrmäen ja Huopalahden kautta Helsinkiin klo 0.35 ja 1.05. Malmilta ajetaan P-juna klo 1.16 Helsinkiin.

Helsingistä klo 0.42 lähtevä N-juna kulkee vain Malmille asti. R-juna Helsingistä klo 0.40 perutaan.

Helsingistä klo 1.46 lähtevä T-juna kulkee vain Malmille asti.

Keravalta klo 1.14 lähtevä N-juna perutaan.

Riihimäeltä Helsinkiin klo 3.09 lähtevä T-juna perutaan. Korvaava juna lähtee Riihimäeltä klo 3.33 ja on Keravalla klo 4.17. Helsinkiin juna saapuu klo 4.53.

Korvaavat bussit

Poisjääviä junavuoroja korvaavat bussit 699X ja 799X. Bussi 699X lähtee Tikkurilan asemalta Malmille klo 00.39. Ala-Malmin torilta bussi 699X lähtee klo 1.05 ja kulkee kaikkien väliasemien kautta Keravalle.

Bussin 699X toinen lähtö Ala-Malmin torilta Keravalle on klo 2.08. Keravalta on lähdöltä yhteys T-junalle, jolla pääsee Riihimäelle.

Keravan asemalta lähtee bussi 699X klo 01.14 Helsinkiin Elielinaukiolle. Bussi pysähtyy kaikilla väliasemilla.

Bussi 799X lähtee Ala-Malmin torilta klo 1.03 ja kulkee suoraan Tikkurilan kautta Keravalle pysähtymättä muilla asemilla. Keravalta on bussilta 799X yhteys R-junalle, jolla pääsee Riihimäelle.

Muita korvaavia bussiyhteyksiä:

561 Itäkeskus-Malmi-Lentoasema

562N Mellunmäki-Tikkurila-Lentoasema

615 Rautatientori-Kartanokoski-Lentoasema

624N Tikkurila-Leinelä

724N Rautatientori-Tikkurila-Leinelä

Poikkeusjärjestely johtuu siitä, että Tikkurilan kaikki raiteet ovat pois käytöstä klo 00.40-4.15 asetinlaitteen korjauksen takia.

Korvaavien bussien 699X ja 799X lähtöjajat, reittikartat sekä pysäkit ovat HSL:n verkkosivuilla www.hsl.fi.

Joukkoliikennesuunnittelija Markus Elfström, HSL puh. 040 169 3539

HSL:n hallituksen päätöksiä 17.4.201817.4.2018 12:40Tiedote

Kokouksen esityslistan voi lukea täältä: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting&id=2018524 Bussiliikenteen tarjouskilpailun 43/2018 ratkaisu HSL:n hallitus ratkaisi tiistaina bussiliikenteen tarjouskilpailun 43/2018. Mukana oli kaksi kilpailukohdetta. Helsingin bussiliikenne voitti ajettavakseen 31 auton liikenteen Helsingin linjoille 14, 17, 18, 18N ja 24. Nobina Finland voitti 17 auton liikenteen Herttoniemen suunnan linjoille 80, 81, 82, 82B ja 83. Molemmat yhtiöt liikennöivät jo nyt voittamiaan linjoja. Tarjoukset vertailtiin niiden kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteella. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018524-2 Arabian ja Kalasataman alueen bussilinjojen muutokset Hallitus päätti vaihtoehdosta, jossa linja 55 kulkee Arabian kautta. Se tarjoaa vaihdottoman yhteyden Kalasatamaan Arabiasta, Vanhastakaupungista ja Koskelasta. Hallitus päätti myös