Tikkurilan kautta kulkevia lähijunia korvataan busseilla 26.-27.11. välisenä yönä

Tikkurilan kautta kulkevia lähijunia korvataan busseilla sunnuntain ja maanantain välisenä yönä 26.-27.11. noin klo 24-4.15 korjaustöiden takia. Järjestely koskee P, T, R ja N -junia. Bussit 699X ja 799X liikennöivät Malmin, Tikkurilan ja Keravan väliä. Bussilla 699X pääsee myös Keravalta Helsinkiin.

Junaliikenteen poikkeukset

P-junat Helsingistä klo 23.58 ja 00.28 kulkevat vain Lentoasemalle asti, joten Lentoasemalta ei lähde P-junia klo 0.31 ja 1.01 Tikkurilan kautta Helsinkiin.

Lentoasemalta lähtevät korvaavat I-junat Myyrmäen ja Huopalahden kautta Helsinkiin klo 0.35 ja 1.05. Malmilta ajetaan P-juna klo 1.16 Helsinkiin.

Helsingistä klo 0.42 lähtevä N-juna kulkee vain Malmille asti. R-juna Helsingistä klo 0.40 perutaan.

Helsingistä klo 1.46 lähtevä T-juna kulkee vain Malmille asti.

Keravalta klo 1.14 lähtevä N-juna perutaan.

Riihimäeltä Helsinkiin klo 3.09 lähtevä T-juna perutaan. Korvaava juna lähtee Riihimäeltä klo 3.33 ja on Keravalla klo 4.17. Helsinkiin juna saapuu klo 4.53.

Korvaavat bussit

Poisjääviä junavuoroja korvaavat bussit 699X ja 799X. Bussi 699X lähtee Tikkurilan asemalta Malmille klo 00.39. Ala-Malmin torilta bussi 699X lähtee klo 1.05 ja kulkee kaikkien väliasemien kautta Keravalle.

Bussin 699X toinen lähtö Ala-Malmin torilta Keravalle on klo 2.08. Keravalta on lähdöltä yhteys T-junalle, jolla pääsee Riihimäelle.

Keravan asemalta lähtee bussi 699X klo 01.14 Helsinkiin Elielinaukiolle. Bussi pysähtyy kaikilla väliasemilla.

Bussi 799X lähtee Ala-Malmin torilta klo 1.03 ja kulkee suoraan Tikkurilan kautta Keravalle pysähtymättä muilla asemilla. Keravalta on bussilta 799X yhteys R-junalle, jolla pääsee Riihimäelle.

Muita korvaavia bussiyhteyksiä:

561 Itäkeskus-Malmi-Lentoasema

562N Mellunmäki-Tikkurila-Lentoasema

615 Rautatientori-Kartanokoski-Lentoasema

624N Tikkurila-Leinelä

724N Rautatientori-Tikkurila-Leinelä

Poikkeusjärjestely johtuu siitä, että Tikkurilan kaikki raiteet ovat pois käytöstä klo 00.40-4.15 asetinlaitteen korjauksen takia.

Korvaavien bussien 699X ja 799X lähtöjajat, reittikartat sekä pysäkit ovat HSL:n verkkosivuilla www.hsl.fi.

Joukkoliikennesuunnittelija Markus Elfström, HSL puh. 040 169 3539

Poikittaisliikenne paranee vuonna 2018, lisää liikennettä kasvaville alueille23.1.2018 13:20Tiedote

HSL:n liikenteen suurimmat muutokset vuonna 2018 tapahtuvat Pasilan tason poikittaisliikenteessä, Otaniemi–Tapiola-välin bussiliikenteessä, Herttoniemen alueen bussilinjastossa ja kasvavilla alueilla eri puolilla seutua. Nämä ja muut muutokset seudun joukkoliikenteessä sisältyvät HSL:n liikennöintisuunnitelmaan 2018–2019, jonka HSL:n hallitus hyväksyi linjan 71 muutoksia lukuun ottamatta tiistaina 23. tammikuuta.

HSL:n hallituksen päätöksiä 23.1.201723.1.2018 13:10Tiedote

Kokouksen esityslistan voi lukea täältä: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting&id=2018502 Liikennöintisuunnitelma 2018-2019 Hallitus päätti hyväksyä liikennöintisuunnitelman 2018-2019:n muilta osin, mutta Helsingin linjaa 71 koskevat muutokset ja sen mahdolliset vaikutukset muihin linjoihin palautettiin uudelleen valmisteltaviksi. HSL laatii liikennöintisuunnitelman vuosittain. Siihen sisältyvät keskeisimmät reitti- ja palvelutasomuutokset, jotka tapahtuvat seuraavan ajovuoden aikana. Liikennöintisuunnitelma on voimassa tulevan kesäliikenteen alusta seuraavan vuoden talviliikenteen loppuun. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esitykseen: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018502-2 Bussiliikenteen tarjouskilpailun 43/2018 järjestäminen Hallitus päätti järjestää bussiliikenteen tarjouskilpailun kohteissa 234 ja 235 niin, että tarjouskilpailu voidaan ratkaista hallituksessa huhtikuussa 2018. Kilpailutus koskee