Tim Berners-Lee avaa IP EXPOn

World Wide Webin kehittäjä Sir Tim Berners-Lee on pääpuhuja 8. lokakuuta aukeavassa IP EXPO Europe -tapahtumassa. Bernes-Leen mukaan verkon tietosuojaa ja sääntelyä koskevat vaatimukset vaikuttavat kaikkien elämään.
”Verkon tulevaisuutta muovaavat vaatimukset tietosuojasta, sääntelystä, vastuullisuudesta ja kestävästä kehityksestä vaikuttavat kaikkien elämään. Kyse ei ole vain liike-elämästä, vaan me kaikki olemme keskipisteessä”, Sir Tim Bernes-Lee pohtii.

”Verkon tulevaisuutta muovaavat vaatimukset tietosuojasta, sääntelystä, vastuullisuudesta ja kestävästä kehityksestä vaikuttavat kaikkien elämään. Kyse ei ole vain liike-elämästä, vaan me kaikki olemme keskipisteessä”, Tim Bernes-Lee pohtii.

Verkon tietoturvan kasvavaa roolia korostaa messujen yhteydessä tänä vuonna ensimmäistä kertaa järjestettävä Cyber Security EXPO, jossa käsitellään kyberuhkien aikakauden esiintuomia haasteita.

Merkittävin IT- ja pilvi

Lontoossa järjestettävä IP EXPO Europe on Euroopan merkittävin pilvi- ja IT-infrastruktuuritapahtuma, jossa on mukana yli 300 näytteilleasettajaa. Tapahtuman aikana järjestetään noin 300 avointa seminaaria.

Erityisesti tietohallinto- ja IT-johtajille sekä teknologia-asiantuntijoille suunnattu tapahtuma keskittyy uusiin IT-innovaatioihin ja mahdollisuuksiin edistää niiden avulla liiketoimintaa. Messujen yhteydessä järjestetään Cyber Security EXPOn lisäksi tänä vuonna ensimmäistä kertaa myös Data Centre EXPO -tapahtuma.

Ensimmäinen suomalaisen Millennium-palkinnon saaja

Sir Tim Berners-Lee tunnetaan world wide webin kehittäjänä ja Suomessa myös  ensimmäisenä Millennium-teknologiapalkinnon saajana. Tällä hetkellä hän toimii professorina MIT:ssä Yhdysvalloissa ja Southamptonin yliopistossa Isossa-Britanniassa. Hän on lisäksi WWW:n standardeja kehittävän World Wide Web Consortiumin johtaja. Kuningatar Elizabeth myönsi hänelle ritarin arvonimen vuonna 2004.

Berners-Lee kehitti WWW:n työskennellessään CERNissä. World Wide Webin ensimmäinen luonnos täyttää tänä vuonna 25 vuotta. Avauspuheenvuorossaan Tim Berners-Lee kertoo näkemyksestään verkosta ja sen tulevaisuudesta sekä pohtii liiketoiminnan haasteita ja uusien innovaatioiden luomia mahdollisuuksia uusien markkinoiden luomisessa ja kaupankäynnissä sekä verkossa että muualla maailmassa.

"Kuka osaisi paremmin puhua verkon tulevaisuudesta kuin verkon keksijä itse. Sir Tim Berners-Leen esiintyminen vahvistaa eurooppalaisen teknologiayhteisön merkitystä ja sen kasvavaa vaikutusta globaalilla tasolla", IP EXPOn järjestävän Imago Techmedian toimitusjohtaja Mark Steel sanoo.

Berners-Leen lisäksi tapahtumassa esiintyy muita johtavia teknologia-alan vaikuttajia, mukaan lukien avoimen lähdekoodin asiantuntija ja Hadoopin kehittäjä Doug Cutting Clouderasta ja pilvipalvelujen asiantuntijana tunnettu Microsoftin Technical Fellow Mark Russinovich.

Beth Robertson
Kaizo PR
+44 (0)20 3176 4723/4703
ipexpoeurope@kaizo.co.uk

Lontoossa järjestettävä IP EXPO Europe on Euroopan merkittävin pilvi- ja IT-infrastruktuuritapahtuma, jossa on mukana yli 300 näytteilleasettajaa. Tapahtuman aikana järjestetään noin 300 avointa seminaaria.

IP EXPO Europe on Euroopan johtava pilvi- ja IT-infrastruktuuritapahtuma, jossa on mukana yli 300 näytteilleasettajaa.