Timo Hietanen Elon asiakkuusjohtajaksi

Työeläkeyhtiö Elon asiakkuusjohtajaksi on nimitetty 1.4.2018 alkaen KTM Timo Hietanen.

Hietasella on pitkä ja monipuolinen kokemus finanssialalta. Aiemmin hän on aiemmin toiminut muun muassa Eteran asiakkuuksista ja vakuutuksista vastaavana varatoimitusjohtajana sekä useissa johtotason tehtävissä Danske Bankissa, Nordeassa ja Valtiokonttorissa.

– Elon toimintaympäristön nopeat muutokset haastavat meitä ja edellyttävät meiltä uudenlaisia ratkaisuja. Timo Hietasen pitkä ja monipuolinen kokemus finanssialalta on omiaan tukemaan meitä tässä työssä sekä vahvistamaan ja luomaan edellytyksiä Elon menestykselle tulevaisuudessa, johtaja Matti Carpén kertoo.

– Tartun innolla tähän tehtävään, jossa voin hyödyntää aikaisempaa kokemustani yhdessä Elon ammattilaisten kanssa. Toimiva yhteistyö kumppaniemme kanssa antaa erinomaiset lähtökohdat palveluidemme ja asiakasliiketoimintamme edelleen kehittämiselle. Uudistumme yhdessä asiakkaidemme ja kumppaniemme kanssa, Hietanen sanoo.

Timo Hietanen, asiakkuusjohtaja, asiakkuudet ja kanavat,
timo.hietanen(a)elo.fi, puh. 020 703 5330

Matti Carpén, johtaja, asiakkuudet ja kanavat, vakuutukset, ICT,
matti.carpen(a)elo.fi, puh. 020 703 5165

Me Elossa näemme koko suomalaisen työelämän kirjon pienyrittäjistä suurimpiin konserneihin. Vastaamme noin 500 000 työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme noin 230 000 eläkkeensaajasta sekä noin 23 miljardin euron sijoitusomaisuudesta. Olemme nuori yhtiö, jolla on pitkät perinteet: synnyimme 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Elo vahvistaa työhyvinvointiosaamistaan Turussa ja ympäröivissä maakunnissa3.5.2018 09:09Tiedote

Työeläkeyhtiö Elon työhyvinvoinnin kehittämistiimiin on nimitetty uusi asiantuntija. Työhyvinvoinnin kehittämispäällikkö Päivi Savolainen aloitti tehtävässään 12.4. Savolaisen päätoimipaikka on Turku, josta käsin hän työskentelee Länsi-Uusimaalla, Varsinais-Suomessa ja Satakunnassa sijaitsevien asiakkaiden kanssa. Savolainen siirtyi Eloon Lean5 Europe Oy -valmennustalosta. Hänellä on pitkäaikainen kokemus elinkeinoelämän kehittämistyöstä, varsinais-suomalaisesta yritysyhteistyöstä sekä organisaatioiden tuottavuuden ja työhyvinvoinnin kehittämisestä. Hänen erikoisosaamistaan on erityisesti joustavuutta ja jatkuvaa parantamista painottava Lean-johtamisfilosofia. Koulutukseltaan Savolainen on hallintotieteiden maisteri. Hän raportoi tehtävässään työhyvinvointijohtaja Anu Suutela-Vuoriselle. ”Nykyajan työelämässä varmaa on vain jatkuva muutos”, kertoo Savolainen. ”Ne organisaatiot ja yksilöt, jotka sopeutuvat jatkuvasti uuteen, pärjäävät ja menestyvät. Aiemmissa tehtävissäni olen päässyt n

Elo ja Työterveyslaitos kouluttavat yrityksiin työuravalmentajia17.4.2018 09:31Tiedote

Työeläkeyhtiö Elo ja Työterveyslaitos kouluttavat yhdessä työuravalmentajia yrityksiin. Tavoitteena on varustaa Elon asiakkaat taidoilla, joiden avulla organisaatiot ja työntekijät voivat vastata muuttuvan työelämän haasteisiin. Valmentajakoulutus perustuu Työterveyslaitoksen Työuran uurtaja ® -menetelmään, ja se yhdistää työkyvyttömyysriskien ennaltaehkäisyn, työkyvyn edistämisen ja henkilöstön kehittämisen. Koulutukseen osallistuneet voivat itse järjestää valmennuksia oman organisaationsa sisällä. Kaksipäiväisen koulutuksen aikana valmennettavat oppivat auttamaan oman organisaationsa työntekijöitä esimerkiksi henkilökohtaisten vahvuuksien kartoittamisessa, muutostilanteiden kohtaamisessa ja stressinhallinnassa. ”Nopeasti muuttuva työelämä haastaa työntekijän jaksamisen ja hyvinvoinnin”, sanoo Anu-Suutela Vuorinen, Elon työhyvinvointijohtaja. ”Tässä murroksessa työntekijältä vaaditaan sopeutumista, epävarmuuden sietokykyä ja valmiutta tarttua uusiin haasteisiin. Sopeutuminen lähtee ku