Timo Hietanen Elon asiakkuusjohtajaksi

Työeläkeyhtiö Elon asiakkuusjohtajaksi on nimitetty 1.4.2018 alkaen KTM Timo Hietanen.

Hietasella on pitkä ja monipuolinen kokemus finanssialalta. Aiemmin hän on aiemmin toiminut muun muassa Eteran asiakkuuksista ja vakuutuksista vastaavana varatoimitusjohtajana sekä useissa johtotason tehtävissä Danske Bankissa, Nordeassa ja Valtiokonttorissa.

– Elon toimintaympäristön nopeat muutokset haastavat meitä ja edellyttävät meiltä uudenlaisia ratkaisuja. Timo Hietasen pitkä ja monipuolinen kokemus finanssialalta on omiaan tukemaan meitä tässä työssä sekä vahvistamaan ja luomaan edellytyksiä Elon menestykselle tulevaisuudessa, johtaja Matti Carpén kertoo.

– Tartun innolla tähän tehtävään, jossa voin hyödyntää aikaisempaa kokemustani yhdessä Elon ammattilaisten kanssa. Toimiva yhteistyö kumppaniemme kanssa antaa erinomaiset lähtökohdat palveluidemme ja asiakasliiketoimintamme edelleen kehittämiselle. Uudistumme yhdessä asiakkaidemme ja kumppaniemme kanssa, Hietanen sanoo.

Timo Hietanen, asiakkuusjohtaja, asiakkuudet ja kanavat,
timo.hietanen(a)elo.fi, puh. 020 703 5330

Matti Carpén, johtaja, asiakkuudet ja kanavat, vakuutukset, ICT,
matti.carpen(a)elo.fi, puh. 020 703 5165

Me Elossa näemme koko suomalaisen työelämän kirjon pienyrittäjistä suurimpiin konserneihin. Vastaamme noin 500 000 työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme noin 230 000 eläkkeensaajasta sekä noin 23 miljardin euron sijoitusomaisuudesta. Olemme nuori yhtiö, jolla on pitkät perinteet: synnyimme 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Elo ja Työterveyslaitos kouluttavat yrityksiin työuravalmentajia17.4.2018 09:31Tiedote

Työeläkeyhtiö Elo ja Työterveyslaitos kouluttavat yhdessä työuravalmentajia yrityksiin. Tavoitteena on varustaa Elon asiakkaat taidoilla, joiden avulla organisaatiot ja työntekijät voivat vastata muuttuvan työelämän haasteisiin. Valmentajakoulutus perustuu Työterveyslaitoksen Työuran uurtaja ® -menetelmään, ja se yhdistää työkyvyttömyysriskien ennaltaehkäisyn, työkyvyn edistämisen ja henkilöstön kehittämisen. Koulutukseen osallistuneet voivat itse järjestää valmennuksia oman organisaationsa sisällä. Kaksipäiväisen koulutuksen aikana valmennettavat oppivat auttamaan oman organisaationsa työntekijöitä esimerkiksi henkilökohtaisten vahvuuksien kartoittamisessa, muutostilanteiden kohtaamisessa ja stressinhallinnassa. ”Nopeasti muuttuva työelämä haastaa työntekijän jaksamisen ja hyvinvoinnin”, sanoo Anu-Suutela Vuorinen, Elon työhyvinvointijohtaja. ”Tässä murroksessa työntekijältä vaaditaan sopeutumista, epävarmuuden sietokykyä ja valmiutta tarttua uusiin haasteisiin. Sopeutuminen lähtee ku

Uusi alku työelämään: 74 prosenttia Elon kuntoutujista palasi töihin6.4.2018 08:04Tiedote

Elon ammatillinen kuntoutus on tehokasta. Vuonna 2017 sen piirissä olleista 2 900 kuntoutujasta 74 prosenttia palasi työmarkkinoille eikä joutunut sairautensa vuoksi jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle. Käytetyimmät kuntoutuskeinot olivat työkokeilu ja työhönvalmennus (48 prosenttia kuntoutujista). Yleisin syy ammatilliseen kuntoutukseen olivat tuki- ja liikuntaelinsairaudet. ”Työkokeilu ja työhönvalmennus mahdollistavat kuntoutujan olemassa olevan koulutuksen ja työkokemuksen hyödyntämisen parhaiten”, kertoo Heini Pellinen, Elon kuntoutustoiminnan asiakaspalvelupäällikkö. ”Useat kuntoutujat voivat jatkaa nykyisellä työpaikalla kevennetyissä tehtävissä. Työkokeilu tai työhönvalmennus voidaan toteuttaa myös kokonaan uudella työnantajalla.” Jos työkokeilu ei johda kuntoutujan terveydentilan kannalta sopiviin työtehtäviin, voidaan kuntoutus toteuttaa työhön tai ammattiin johtavana koulutuksena. Jopa puolet työkyvyttömyyseläkettä hakeneista kuntoutuksen kautta töihin Elo antoi vuonna 2017 yht