Timo Mustakallio -laulukilpailun finaaliin valittiin kahdeksan nuorta laulajalupausta

Savonlinnan Oopperajuhlien yhteydessä käytävän Timo Mustakallio -laulukilpailun finaaliin on valittu kahdeksan nuorta laulajalupausta kuudentoista alkukilpailuehdokkaan joukosta. Loppukilpailu käydään Savonlinnasalissa tänään sunnuntaina 16.7. klo 19.

Loppukilpailijat ovat:

1. Jenni Hietala
2. Sanna Iljin
3. Marianne Lehtonen
4. Aurora Marthens
5. Elisaveta Rimkevitch
6. Anna Saaritsa
7. Janne Sihvo
8. Johanna Takalo

Puheenjohtaja Jorma Silvastin lisäksi tuomaristossa istuvat oopperalaulaja Tommi Hakala, kapellimestari Hannu Lintu sekä sopraanolegenda Edith Mathis, joka on vasta toinen ulkomainen tuomari kilpailun historiassa.

Jo 29. kerran järjestettävä korkeatasoinen kilpailu on ollut monen suomalaislaulajan ponnistuslauta menestyksekkäälle uralle. Kilpailuun saavat osallistua suomalaiset vuonna 1991 tai sen jälkeen syntyneet, uransa alussa olevat laulajat. Kilpailu käydään yhden sekä naisille että miehille avoimen sarjan voimin. Voittajan palkinto on suuruudeltaan 15.000 euroa ja Suomen Kulttuurirahaston Eero Rantalan rahastosta jaettava palkinto 10.000 euroa.

Timo Mustakallio -laulukilpailu: Tuomariston puheenjohtaja Jorma Silvasti, p. 0447433631, jorma.silvasti@operafestival.fi

Kilpailijoiden haastattelupyynnöt: lehdistösihteeri Vilma Paavilainen, p. 0407460064, press@operafestival.fi

Kuvia finalisteista on saatavissa Oopperajuhlien kuvapankista iltapäivän aikana. Tunnukset alla.

Kuvapankki: www.operafestival.fi/fi/footer/Medialle/Media/Kuvapankki

Käyttäjätunnus: press