Timo Nieminen jatkaa Kiinteistöliiton puheenjohtajana

Diplomi-insinööri, varatoimitusjohtaja Timo Nieminen Kauniaisista jatkaa Kiinteistöliiton puheenjohtajana. Lahdessa 2.4. koolla ollut Kiinteistöliiton liittokokous valitsi liiton varapuheenjohtajiksi diplomi-insinööri Martti Suomelan Helsingistä, toimitusjohtaja Pertti Satopään Liedosta ja toimitusjohtaja Harri Järvenpään Tampereelta.

Kiinteistöliiton hallituksen jäseniksi kaudelle 2022-2024 tulivat valituiksi toiminnanjohtaja Joonas Grönlund Lappeenrannasta, yrittäjä Pertti Jussila Raahesta, toimitusjohtaja Jarmo Mikkonen Hyvinkäältä, alueasiantuntija Jukka Kalliola Vaasasta, isännöitsijä Timo Lappalainen Pieksämäeltä, toimitusjohtaja Tapio Ojala Lahdesta, asunto-osakeyhtiön hallituksen puheenjohtaja Tuomo Iivanainen Kuopiosta, toimitusjohtaja Tuukka Tuomala Hämeenlinnasta, toimitusjohtaja Janne Tuominen Pirkkalasta sekä isännöitsijä Ari Urpulahti Porista.

Nyt valittujen jäsenten lisäksi hallituksessa jatkavat TkT Juhana Heikonen Helsingistä, riskienhallintapäällikkö Janne Heiliö Kotkasta, kiinteistöjohtaja Seppo Kosola Turusta, asuntosijoittaja Jouni Lehtinen Helsingistä, KTM Ulla Maija Lehtonen Helsingistä, varatuomari Vesa Lensu Jyväskylästä, maa- ja metsätieteen kandidaatti Paul Nouro Helsingistä, projektipäällikkö Anja Pujola Tampereelta, talouspäällikkö Hannu Sjöblom Espoosta ja johtaja Mika Vesterinen Helsingistä. Heidän kautensa Kiinteistöliiton hallituksessa päättyy vuoden kuluttua.

Kiinteistöverouudistuksen vaikutuksia selvitettävä lisää20.5.2022 13:00:00 EEST | Tiedote

Valtionvarainministeriöllä on päättymässä lausuntokierros kiinteistöverotuksen uudistamisesta. Kiinteistöliiton mielestä esitys on vielä raakile, eivätkä kiinteistönomistajien kiinteistöveron määrät olisi selvillä päätöstä tehtäessä. Lisäksi keskeiset hallitusohjelman periaatteet eivät luonnoksessa täyty. Myös odotettavissa oleva oikaisuvaatimusten vyöry johtaisi vuosikausien odotukseen verovelvollisten oikeusturvan kannalta.

Maailman myllerrykset varjostavat korjausrakentamisen kasvuponkaisua12.5.2022 08:55:00 EEST | Tiedote

Paine kiinteistöjen korjausrakentamiselle on kasvanut, selviää Kiinteistöliiton Korjausrakentamisbarometrista. Putkistohankkeet, julkisivuremontit, latausinfran rakentaminen ja piharemontit ovat yleisimmät korjaushankkeet. Koronan on viivästyttänyt monien korjausten toteuttamista, minkä lisäksi lämmitysjärjestelmä- ja latauspistehankkeet ovat entistä ajankohtaisempia. Samalla moni taloyhtiö kamppailee lainarahoituksen saatavuuden kanssa.